BMW 3-Serie: haperen en schokken

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Reeds 7 maanden rij ik in een BMW 320i Coupe met een schokkend en haperend rijgedrag.

Uiteraard heb ik in de 7 maanden tijd veel ergenis en communicatie gehad met de dealer en van de dealer naar de importeur en uiteindelijk naar een expert (1 van de buitendienst mensen) van BMW.

BMW geeft aan dat het inherent aan het product is en vooralsnog niks kan betekenen. Wat denk jezelf? ... Na inschakeling van een onafhankelijke expert is geconstateert dat na een proefrit in een gelijke auto deze symptonen ook duidelijk merkbaar waren. Dus nog een slecht exemplaar op de markt zou ik zeggen.

Het komt erop neer dat BMW problemen heeft met dit model (misschien ookwel andere modellen) om aan de afgegeven milieu norm te voldoen(label B). De auto heeft last van de inregeltechniek waarbij de inregeling van de juiste mengverhouding een schok of hapering afgeeft binnen de motor. Een zeer irritante ervaring kan ik wel zeggen. Waarschijnlijk is een B-label gewoonweg niet mogelijk voor dit model. Aangezien ik lease rijder ben en de volle pond al betaal zal mij dat label in deze vorm van rijden een zorg zijn.

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die een 320i coupe in 2007 hebben aangeschaft.
Graag een oproep aan die mensen om te reageren. BMW heeft mij 7 maanden aan het spreekwoordelijke lijntje gehouden en het is tijd dat BMW zijn verantwoordelijkheid neemt en ons tegemoet gaat komen in concrete oplossingen.

mav3r1ck

Geplaatst door mav3r1ck (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

vegito (0), 16 jaar geleden

Bij welke dealer ben je langs geweest.? Uit eigen ervaring komt het vaak voor dat dealers niet al gelijk zijn.. BMW hans severs is bijv veel beter dan die van leidschendam betere services en klant vriendelijkheid. Natuurlijk lost het probleem niet zo 123 op maar zoals ik het gelezen heb je ook niet 123 opgegeven. Het inderdaad wel zo dat je vaak aan het lijnte gehouden wordt en gewoon zonder een oplossing buiten komt te staan. Een erg goed voorbeeld is het probleem met de E46 type (bonken bij schakelen) dit probleem is wereldwijd aanwezig terwijl bmw het gewoon ontkent dat het een probleem is van die auto. Daarbij voegen ze nog toe dat het "gewoon" bij de auto hoort. Het is wel triest dat dit bij BMW kan gebeuren en niet bij 1 type maar meerdere.

mav3r1ck (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor je reaktie.

Het heeft in dit geval niks met de dealer te maken.
Overigens is dit wel mijn 2de dealer. De eerste dealer (kalfsbeek vierpolders) heeft een zeer slechte service manager rond lopen.

Binnen BMW ligt dit al hoog op de plank en het rapport van de onafhankelijke expert rolt binnenkort in de mail. Hieruit zal blijken dat het product een probleem heeft en in mindere mate een defect (zo willen ze het namelijk niet noemen). Verder weet ik dat ze dit probleem via software proberen op te lossen. De BMW heeft reeds de laatste software vanuit Duitsland en nog langer wachten is voor mij geen optie meer.

Of the record werd mij verteld dat dit probleem wel verholpen kon worden, maar dan zou er een lampie blijven branden (schijnbaar is de auto dan niet meer in lijn met een B label)

Een oplossing is een ander model cq uitvoering of ontbinding van het contract.
We zullen het moeten afwachten. Na 7 maanden 'vechten' laat ik mij niet zomaar uit het veld slaan door een opmerking dat het inherent aan het product is!

mav3r1ck (0), 16 jaar geleden

De importeur heeft uiteindelijk na mijn aandringen (periode van dik 7 maanden) de BMW ingenomen.
Een schriftelijk excuus was wel op zijn plaats geweest.

vegito (0), 15 jaar geleden

en nu..? krijg je een nieuwe BMW?

mav3r1ck (0), 15 jaar geleden

Dat voorstel heeft BMW wel gemaakt.
Als leaserijder zou BMW de kosten van contractbreuk opzich nemen, mits ik een nieuwe BMW zou uitzoeken.

Alleen is de ergenis na 7 maanden zo hoog opgelopen dat ik BMW voorlopig even links laat liggen.
Ik heb toen aangegeven niet akkoord te gaan met hun voorstel en dat ze de auto gewoon moesten innemen zonder verplichtingen.
Dit is uiteindelijk zo uitgevoerd. De auto is ingenomen door BMW dealer Kalfsbeek in Schiedam, auto heeft kenteken 64-XP-KL ... let dus op... deze auto is niet goed.

En nu opzoek naar een nieuw WERKEND speeltje...

vegito (0), 15 jaar geleden

misschien een 330:P.. of gelijk M3

bx16v mk1 (0), 15 jaar geleden

Haha, ze komen er niet af....
google maar eens op kenteken, alleen maar links om te exporteren naar andere landen....
Zal ze leren!

Sander10757 (0) PRO, 14 jaar geleden

Nou,ik zie dat hij sinds een paar dagen een nwe eigenaar heeft.
Have fun!!

fvanson (0), 14 jaar geleden

Nee, je was niet alleen. Ik heb dezelfde problemen met een nieuwe E91 die op een van de eerste dagen van Jan. uitgeleverd is. Al 3 keer in de werkplaats geweest, en de laatste reparatie lijkt de boel verbeterd te hebben, maar nog niet 100% opgelost.
Een 100% oplossing is er helaas niet voor; arm mengsel / gelaagde verbranding in deellastbereik kan een onrustige/onregelmatige loop geven. Ik voel het ook bij een "goede" 320i die ik al eens bereden heb. Ik hang nog tussen afwachten en blijven proberen de 320i zo te krijgen zoals ik het verwacht, of voor een 3-serie diesel te gaan of een ander merk (moet nog met een A4 2.0 TFSI rijden).

pgr (0), 14 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem met mijn E92 320i met kenteken 74-XK-.. dus bijna dezelfde serie als die van jou...

Ik ga overmorgen voor de 4e keer langs met het bekende euvel: motor loopt zeer onregelmatig (je trilt je stoel uit...), ernstig vermogensverlies (1 of 2 cylinders die niet meer meedoen), brandende of zelfs knipperende motormanagementlampjes. Al 3 keer zijn er injectoren en bobines vervangen en ook het motormanagement is al een aantal keer geupgrade. Alles zonder resultaat. Tussen de afgelopen 2 keren garage zat telkens maar 2 weken... :( Ik ben vaste gast bij de garage (BMW Den Haag)... :( Overigens wist de man van onderhoud niet van dit probleem en dus ook niet dat dit een bekend probleem was...? Niet goed voorgelicht of houdt hij zich van de domme?

Ik geef ze nog een kans om het op te lossen, dan houdt het voor me op. Wel wil ik al een klacht gaan indienen.

Ik ben vanzelfsprekend nieuwsgierig naar wat anderen hebben gedaan aan dit probleem om het opgelost te krijgen.

@mav3r1ck: Kun jij aangeven wat jij als 'officiele' mededeling van BMW te horen hebt gekregen? En wat heb jij gedaan om je auto ingeruild te krijgen (ik lease die van mij ook)? Eventueel via PB/E-mail. Dank!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

PGR

Er brand een storingslampje, hebben ze hem uitgelezen en zo ja, weet je misschien een eventuele foutcode ??

Soms is het gewoon moeilijk, maar om lukraak vanalles en nog wat te vervangen zonder het probleem te verhelpen kost onnodig veel geld en is natuurlijk niet de bedoeling..Daar worden we allemaal niet vrolijk van.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.