Het koppelingspedaal blijft stelselmatig meer en meer iets naar beneden hangen, zodanig dat op een gegeven moment het niet meer mogelijk is om te schakelen. De noodoplossing bestaat erin om met de voet de pedaal naar omhoog te halen, waarna het terug mogelijk is om geruime tijd terug te schakelen. Na enkele dagen dient dit echter herhaald te worden.
Wanneer ik de koppeling ingedrukt houd bij draaiende motor en in versnelling, merk ik echter niet dat de koppeling na verloop van tijd in begint te grijpen.
Tijdens het intrappen van het pedaal hoor ik telkens wel een piepend geluid, net alsof er een rubberen afdichting over een droge as schuift.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik neem aan je een hydraulische koppelingsbedienig hebt.
ik vermoed dat je koppelingscilinder bij het pedaal de oorzaak is en deze zul je moeten vervangen;voor dat je dat doet kijk even of er geen lekkage is aan de onderste koppelings cilinder.
groetjes jan.
[quote=jan T]ik neem aan je een hydraulische koppelingsbedienig hebt.
ik vermoed dat je koppelingscilinder bij het pedaal de oorzaak is en deze zul je moeten vervangen;voor dat je dat doet kijk even of er geen lekkage is aan de onderste koppelings cilinder.
groetjes jan.[/quote]
het is een E39 525d van mei 2000 en hij beschikt inderdaad over een hydraulische koppeling.
Voor zover ik kan nagaan is er geen lek aan de onderste koppelingscilinder.
Indien het koppelingscilinder bij het pedaal de oorzaak is, zou dit dan te wijten zijn aan de hydraulische afdichting van het zuigertje in deze cilinder? En zo ja, is deze eventueel ook te vervangen of moet de complete eenheid vervangen worden?
Met dank!
18 jaar
Kan ook je hulpkoppelingcylinder zijn deze kost van Hitec 64,00 bruto excl btw. mogelijk is er ook een revisieset voor te krijgen soms is het prijsverschil het reviseren niet waard.
18 jaar
ja dan heb je dus in de cilinder inwendige lekkage en gaat de vloeistof lanmgs het rubber en je pedaal naar beneden.
groetjes jan.
Het koppelingspedaal is voorzien van 2 veren: namelijk een drukveer (onder het pedaal) en een trekveer (boven het pedaal, bevestigd aan de onderbouw van het dashboard).
Blijkt nu dat de trekveer verdwenen(!) is en de drukveer niet voldoende reikwijdte heeft om het pedaal gans omhoog te drukken.
Nieuwe trekveer (0,60 ) geplaatst en probleem opgelost!
Waar de veer naartoe is??? Geen flauw idee.............
Allen toch bedankt voor de tips, deze kunnen ooit nog eens van pas komen!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar