ik heb een BMW 316 uit 1994 in de werkplaats staan en deze heeft een raar geluid op het linker achterwiel
je hoort het geluid voornamelijk met de koppeling niet ingedrukt. het geluid is een soort kraak dat samen gaat met de omwenteling van het wiel. het lijkt direct achter het wiel vandaan te komen.
de volgende dingen zijn al vervangen in de afgelopen 8000km, de aandrijfas links, het wiellager links, het geluid dat er voor de reparaties ook al in zat was hierna iedere keer weg voor een paar maanden maar nu is het weer terug.
ps de wielmoeren zitten vast. en op de brug hoor je niets, de auto moet dus belast zijn. waarneer je er naast loopt hoor je het overduidelijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al een andere band geprobeerd?
Gerard
Ja, wielen omgewisseld links - rechts geen verschil.
Om een mogelijke discussie verder te helpen, ik zie de relatie niet met het al dan niet ontkoppeld zijn. Of bedoel je dat je naast de wagen loopt terwijl de as wordt aangedreven. (draaiende motor en in de versnelling)???
Doet dit geluid zich ook voor als de wagen geduwd wordt?? (in zijn vrij dus) ??
Als het goed is heeft deze wagen aan de achterwielen geen schijfremmen maar trommelremmen. Kijk deze eerst goed, haal de wiel eraf, trommel eraf(eerst afstellen aan de moer achterkant)en dan kijken of deze goed functioneert. p.s. check de rubberen schotel op de schokdemper aan het chassis,MVG.
Auto heeft inderdaad trommelremmen, aan het functioneren van de remmen is niets te ontdekken. Rene, het geluid is er niet als de auto in zijn vrij staat. we hebben inderdaad naast de auto gelopen om de lokatie van het geluid te ontdekken.
Als het geluid er niet is als de auto in zijn vrij staat, maar wel als er ingeschakeld en gekoppeld is dan moet de aandrijving er dus mee te maken hebben. En hierbij ga ik er dus van uit dat het geluid inderdaad met de omwentelingen van het wiel en dus ook de as synchroon loopt. Zit het niet in de cardan ?? Of de afstelling daarvan welke op termijn dus invloed uitoefend op de as/lager?? Moeilijk te bepalen als het alleen onder belasting gebeurt. Waren de lager en as tijdens de vorige reparaties afwijkend/stuk/versleten/verzin maar wat?? Is er geen uitwendige schade aan het ashuis, wiel, of wat dan maar ook ?
Rene
Hoe is het gesteld met de silentblocks van de achterasdrager? Deze willen nog wel een kapot gaan.
Check de rubberen-bus waarmee de diff is opgehangen!
Die bedoel ik dus...:-)
En wat is het????????
Nou ik kan eindelijk de oplossing bieden, Na het loshalen van de aandrijfas merkte we dat er speling kwam op het lager, dit zag je dus niet waarneer de aandrijfas er nog in zat. De wielnaaf was aan 1 kant van het lager uitgesleten waardoor het lager ruimte kreeg. nieuwe naaf en het probleem was opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar