close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X3 3.0D: Krijg niet gestart

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2926, Vermogen (kw): 135

Sinds een maand start mijn BMW X5 slecht als het koud weer is (staat in een garage en daar is het altijd boven het vriespunt).
Hoe kouder het wordt hoe slechter hij aanslaat zodat de motor loopt. In het voorjaar/zomer nergens last van.

Het gaat om de 1ste keer (starten) eenmaal aangeslagen loopt hij perfect en als je hem na bijvoorbeeld een paar minuten laat lopen vervolgens weer uitzet, dan start hij gelijk zoals het hoort? bij een warme motor geen enkel probleem met starten.
Bij de BMW garage geweest en de accu was goed (zeiden ze na door meeting) maar zijn er de voorgloeipunten/module vernieuwd. Volgens hun was dat het probleem. Niet dus.

Bij het vervangen van de gloeipunten/module zij de BMW garage dat het ook de hogedrukpomp zou kunnen zijn (maar wist niet zeker of dan het probleem opgelost zou zijn?
Dat zou me dan 2500,- kosten?

Een paar maanden geleden zijn de 2 brandstofpompen (1 onder auto/ander in tank) ook vernieuwd omdat ik hem toen niet gestart kreeg (wegens het geen diesel krijgen).

Met de huidige kou start hij dus slecht (ook al staat hij in de garage). ik start de auto elke dag om te voorkomen dat ik deze niet getart krijg.
Heb toevallig gisteren overgeslagen met het vervolg dat ik hem vandaag (zondag) niet gestart krijg?

Als ik het kontakt aanzet hoor ik de brandstofpomp brommen maar hij start dus niet.
Kan dit ook aan het brandstofpomp relais liggen?
"via een forum": Je kunt ook even goed luisteren of de pomp ook hoort zoemen bij het op contact zetten.Hoor je hem zoemen en hij slaat toch miet aan dan is het iets anders zoals bv de bdp-sensor.
Kan dit het probleem zijn?

Wie kan me a.u.b helpen. Alvast hartelijk dank.

Vr. gr Gert

Geplaatst door

GertBuur (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wie kan me helpen. Ik heb de auto nodig voor het werk.
Gr. Gert

GertBuur 0

7 jaar

Bdp sensor is uit te lezen en of doormeten.Ook is brandstofdruk voor eerste start v/d dag te meten.BMW dealer/specialist zou moeten weten hoe

voyager 0

7 jaar

Dank Voyager,
Heb vanavond eens op het internet verder gezocht en kwam toch wel iets interessants tegen.

Slijtage van diesel verstuivers kan leiden tot bijvoorbeeld, Gevolgen hiervan zijn:

startproblemen en dieselen (startprobleem het geval)
rookontwikkeling bij accelereren, (Is het geval)
u ruikt de geur van uitlaatgassen in de auto, (is soms het geval)
tikkende bijgeluiden uit de motor en (is het geval)
onregelmatig lopen van de motor.
afname van vermogen,
beperkte of helemaal geen verbranding in één of meerdere cilinders,

Een defecte verstuiver vertaalt zich meestal in het niet meer goed openen en/of sluiten van de inspuitmond. De verstuiver kan teveel, te weinig, op de verkeerde manier of op het verkeerde moment brandstof gaan inspuiten. Dat kan verklaren dat hij slecht start de 1ste keer in de dag

Wat denk je?

Groeten Gert

GertBuur 0

7 jaar

Hereby even een update m.b.t de oplossing van dit probleem.
Eergisteren de auto naar de BMW dealer gebracht.
Gisteren hebben ze de auto uitgelezen en er kwamen 2 foutmeldingen te voorschijn.
1x kapotte diesel Injector
1x de hogedrukpomp die niet meer op volledige kracht werkt, zeg nog maar zo,n 80%.

Aanstaande maandag wordt de diesel injector nieuw ingebouwd waardoor het probleem to wel wat opgelost zou moeten zijn of in ieder geval wat beter.
Ik zal volgende week nog een update geven omtrent of de prestaties goed zijn of niet.
Groeten Gert

GertBuur 0

7 jaar

Hallo allemaal,

Hierbij een update aangezien het probleem is opgelost.
Eergisteren de auto naar de zelfde BMW dealer gebracht.

Gisteren hebben ze de auto uitgelezen en er kwamen 2 foutmeldingen te voorschijn.

1x kapotte diesel Injector, dus op 1 cilinder. Dit verklaard dat er geen juiste hoeveelheid diesel bij de 1ste start word gespoten zodat er startproblemen zijn.
+
1x de hogedrukpomp die niet meer op volledige kracht werkt.

Vandaag dinsdag de auto opgehaald:

Hij start en rijd weer op en top.

Het ziet er dus naar uit dat zodra er een verstuiver kapot is en bij uitlezen naast deze melding ook nog de melding van een niet goed werkende hogedrukpomp wordt gemeld.
Dat komt natuurlijk dat ze op elkaar werken.
Zodra de verstuiver vernieuwd is, verdwijnt ook de melding van de pomp.

Gisteren na vervanging van die ene verstuiver, regelmatig door de dag de auto getest en hij starte altijd en gelijk. Vannacht expres buiten laten staan en vanmorgen starte hij ook direct.

Probleem dus opgelost.

Groeten Gert

GertBuur 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.