close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Lambda sensor E36

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: e50 325i

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn lambda sensor als ik de storing uitlees op een computer dan geeft deze de storing massa probleem bij lambda sensor.
Nu kan ik ook geen massa vinden op de stekker bij de sensor.
Ik heb gekeken of het lambda relais schakeld deze lijkt goed, maar ik heb nog steeds geen goede massa bij mijn lambda sensor!
Weet niemand waar ik de massa aansluiting kan controleren, of heeft iemand dit probleem ook gehad?
Ik hoor het graag!

Groet Roel

Geplaatst door

pepper1 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je een foutcode nummer?
Waarschijnlijk is de storing "kortsluiting met massa".

oldford 0
badge

14 jaar

Bruin of grijs ( Nr 3 ) maakt massa..Leg hem eens rechtstreeks aan de massa en controleer nogmaals.

Het is trouwens een M50 :)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoe is het trouwens met je CV afgelopen ?

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

stefan84 0

14 jaar

Hé Stefan

Ik ga kijken of de storing weg is als ik hem direct aan massa leg.
Wat betreft de cv, ik ben er nog niet aan toe gekomen het verbruik met de defecte lambda is hoog dat heeft even prio, als het gelukt is met de cv laat ik het zeker even weten.

Alvast bedankt voor deze tip!

Groet

pepper1 0

14 jaar

Roel

Ik ben benieuwt, heb zelf ook diverse 325's E36 gehad, en heb er nog ene met turbo nu, en die liepen allemaal gemiddeld 1 op 10..maar alleen al het geluid wat deze maken, heerlijk....

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ik heb de stekker los gehad meet daar massa op de bruine draad geen weerstand (met het contact uit) als ik het contact aan zet ontstaat er een weerstan bij de massa,
Als het contact uit is meet ik geen + op de groene draad maar dat meet ik ook niet als het contact aan staat en ook niet als de motor loopt???
Ik snap er niets van, wie heeft een goede tip?
En stefan je hebt gelijk ze klinken heerlijk.

Groet

pepper1 0

14 jaar

Roel

Geef eens de 4 kleuren kabels die je hebt ? ( Bruin - Groen - Geel -Zwart ) ( Grijs - Zwart - Wit - Wit )

Ene is massa, de andere de signaaldraad die moet pendelen tussen 0,1 en 1 Volt, en de andere 2 voor de verwarming van de sonde..op die 2 kabels staat 12V

Tussen 4 en massa ( contact aan ) = accuspanning
Weerstand tussen 3 en massa van de kabelboomstekker van de sonde = 0

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.