BMW 3-Serie: lambdastoring / sluiting - inhouden 325i 24v Help!

Bouwjaar: 1992

geachte heren

ik heb het probleem al eens vaker voorgelegd maar ben vandaag weer bij de dealer geweest om het uit te laten lezen,even kort samengevat :

motor schommelt stationair 700 - 1000 rpm
en doet het erger als je hem s'morgens start.

motor houd soms even in..

verbruik is minder dan 1/8

heeft op autobaan moeite om 200 kmh te behalen

resultaat van de dealer,hun dachten een soort kortsluiting - aansturing lamdasonde

we hebben 2 sondes geprobeerd en nog eens 1 nieuwe,deze nieuwe kwam uit een automaterialenzaak..was dus geen originele maar dat alle 3 de sondes precies hetzelfde doen is nogal vreemd.deze schommelen niet echt en blijven hangen op 0.4 - 0.5 volt en heeft een co van 6 % ( ook wat hoog dacht ik zo )
ik moest weer even ¤ 150 ,- betalen en ben dus nog niks wijzer geworden.

waar we zelf na gekeken hebben is o.a. hetvolgende :

- andere DME geprobeerd
- andere LMM gemonteerd
- 3 x lamda vervangen
- stappenmotor vervangen
- temperatuur sensor in kop vervangen
- ander inlaatspruitstuk gemonteerd
- andere injectors geprobeerd
- ander gasklephuis + sensor gemonteerd
- nieuwe bougie's gemonteerd
- bobine's verwisseld
- Benzinedruk - Drukregelaar is Ok.
- Kleppendeksel pakking vervangen.

motor ingespoten met remreiniger,maar dit doet niks.

al deze onderdelen kwamen van precies dezelfde'donor'motor af.

geen luchtlekkage,geen slangen porreus,uitlaat lekt niet.

het gaat trouwens om een BMW 325i 24v E-36 M-50 Zonder vanos.'92

heeft iemand nog enig idee waar ik het vinden kan ?
of heeft iemand bv een schema van de kabelboom.zodat ik eens naar die eventuele sluiting kan zoeken ?na al deze dingen te hebben vervangen,ben ik nog niks wijzer geworden en heeft het probleem zich nog niet verholpen.

alle reacties zijn welkom!

B. V. D.

stefan.b@home.nl

Geplaatst door

stefan84 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor benzine tank je? ik denk 95. probeer eens euro98

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

ik tank euro 98,nooit 95.ook ga ik heel af en toe wel eens naar duitsland en gooi ik eens een keer V-Power 100% octan erin.

stefan84 0

18 jaar

Heb je je EGR klep al nagekeken (of dichtgemaakt).
En je rembekrachtiger (nog nooit meegemaakt je weet het maar nooit).

Ik heb je het schema van de motronic gestuurd,maar kreeg hem weer terug.
Als je me het Email adres kan geven stuur ik het even door,maar wel voor vanavond anders wordt het een week later.

bmw-ton 0

18 jaar

hallo ton,

bedoel je de luchtmassameter ?zo ja die hem ik al vervangen,zo nee,deze heeft toch geen egr klep ?

mijn rembekrachtiger heb ik nog nooit vervangen of uit elkaar gehaald,wel al ingespoten met remreiniger e.d. maar daar reageerd de motor niet anders op!als de motor koud is doet hij het heel erg,naar mate hij warm is is het iets minder,

heb net de temp sensor gemeten en is met koude motor +/- 4,5 volt en is de motor goed warm dan is deze +/- 1,5 volt..is dit niet iets te hoog ?

stefan84 0

18 jaar

ow ja

NR Sensor :

Bosch 0 280 130 026
164

stefan84 0

18 jaar

De EGR klep zit tussen je inlaat en het koolstoffilter (groot rond zwart ding)en een stekkertje met 2 draadjes eraan.

De rembekrachtigerslang losmaken en afdichten om te testen (motorzijde).

Zie Email

bmw-ton 0

18 jaar

hallo heren

na wat meten vandaag ben ik tot hetvolgende gekomen :



Gasklep positie sensor:
dicht 1200 Ohm
open 4150 Ohm
contact aan 5 Volt

Luchtmassameter
Weerstand pin 4 - Massa = 0
Spanning pin 2 en 4 = Accuspanning
Motor aan,Pin 4 en 6 = 2,25 Volt
'Schoonbranden'Draad,Pin 1 en 4 = 2,5 Volt voor 1 Sec.

Temperatuur Sensor Inlaat ( Lucht )
omgevingstemp. +/- 15 Graden - 2000 Ohm

Stappenmotor/Stationairmotor
Pin 1 en 2 = 22 Ohm
Pin 2 en 3 = 20 Ohm
Pin 2 en Massa = Accuspanning

Temperatuur Sensor Koelvloeistof
+/- 50 Graden - 4900 Ohm

Krukas positie Sensor
Pin 1 en 2 = 570 Ohm

Nokkenas positie Sensor
Pin 1 en 2 = 1480 Ohm

Actief Koolstoffilter = 45 Ohm
pin 1 en Massa = Accuspanning

Lambdasonde
Pin 2 en massa = 0.4 Volt ( Constant )
Pin 3 en 4 = 5.1 Ohm
Pin 4 en Massa = Accuspanning


Deze dingen heb ik vandaag gemeten volgens gegevens AUTO DATA

verder geen afwijkingen gevonden alleen twijfel ik over de temperatuursensor inlaatlucht en temperatuursensor koelvloeistof ( hierboven )en dat de lambdasonde niet schommelt ??relai's van de sonde werken prima,geen draadbreuken e.d.

Wie kan mij verder helpen ??????

Bedankt!

Stefan


stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.