BMW 5-Serie: Lekstroom achter zekering 28, e39, 530D

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3-liter Diesel

Ik heb een probleem met m'n 530D uit '99 (e39), waarbij de accu leegloopt.

Wanneer de auto in 'slaap' gevallen is, meet ik met de ampere-tang een lekstroom van ongeveer 200 mA, die verdwijnt wanneer ik zekering 28 eruit haal. De zekeringkaart zegt alleen maar 'antriebsteurrung Diesel', verder niets. Wanneer ik daarna het contact aanzet, krijg ik inderdaad 'antriebnottprogram' in het scherm.

Wat kan de lekstroom veroorzaken?
Is het normaal dat er stroom blijft lopen door deze zekering in de slaapstand, of hoort een relais dit stuk af te schakelen?
Wat zit er normaal achter deze zekering? Alleen de automaat, of ook bepaalde opties?

Bedankt voor de hulp!!

bmwdem

Geplaatst door bmwdem (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

HK1984 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoi hoi,

Op zekering 28 (15A) zit inderdaad alleen de EGS (transmissie) regeleenheid. Als je verder geen kabelproblemen hebt, is de kans groot dat de lekstroom wordt veroorzaakt door de regeleenheid zelf.

Success.

bmwdem (0), 12 jaar geleden

Bedankt Henk!

Weet je toevallig ook of de EGS eigenlijk achter een relais hoort te zitten, of klopt het dat er altijd spanning op blijft staan?

Bedankt,
Ronny.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.