Beste forumleden,
Misschien is dit probleem al eerder ter sprake geweest, maar ik kon het niet vinden.
Het gaat om het volgende:
Hier en daar lees je steeds meer over de bekende swirlflaps problemen bij dieselmotoren van bmw. Ik ben van plan om deze helemaal te verwijderen en in plaats daarvan zogenaamde blanking plates te plaatsen. Dat wil zeggen gewoon van aluminium gemaakt blanco platen er op plaatsen, zoals al vele dat hebben gedaan.
Mijn vraag is:
Heeft deze aanpassing technisch/motorisch gezien, consequenties of nare effecten voor de prestaties van de motor?
Er doen op het internet allemaal verhalen rond waarbij het geen gevolgen heeft en de ander spreekt weer dat het niet kan ivm koude lucht aan cilinderwand etc etc.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Yusuf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kan hem verwijderen.heeft alleen met milieu en uitlaatgassen te maken.
ik zou er geen platen plaatsen??
lekt de spruitstuk ook olie??
Ik heb de swirl flaps van mijn e46 320d er nu ruim 5000km uit. blanking plates er voor in de plaats gezet.
Bovendien:
- EGR klep schoon gemaakt en EGR uitgeschakeld. (dan blijft het spruitstuk schoner)
- spruitstuk van binnen schoongemaakt.
- inlaatkanalen van de kop zover mogelijk schoon gemaakt
resultaat: minder roken, iets meer topsnelheid (+5km/h), iets minder trekkracht bij zeer lage toeren, iets meer stinken bij koud stationair loop (NOx?), ongeveer 0,5L/100km ZUINIGER.
Geen check engine lampje, geen errorcodes.
13 jaar
--- Bericht wegens omstandigheden verwijderd ---
12 jaar
--- Bericht wegens omstandigheden verwijderd ---
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar