het is een e46 touring van het bouwjaar 2004
sinds vorig jaar heb ik tussen de 1800 en 2300 toeren bij een warme motor lichte schokken als ik een klein beetje gas bij geef
alsof hij twijfelt voor te stijgen in toeren en dit als je bv in derde versnelling licht en je snelheid tussen de 50 en 60 km/h wil blijven
van het moment dat hij dan langzaam al snokkend boven de 2300 toeren komt voel je het overgaan en rijd hij perfect
ook als je harder op je gas pedaal duwt is het weg en voel je geen problemen bijvoorbeeld in het optrekken vanuit stilstand om op snelheid te komen heb je er nooit last van is enkel maar als je aan het bollen bent en je rond een bepaalde snelheid rijdt die in dit toerengebied liggen
de motor is ook al een keer of 5 in de fout gegaan maar als hij terug afgekoeld is en een keer of 5 opnieuw gestart word is de fout weg van het dashbord
nog vermelden dat hij er ook enkel maar last van heeft als hij warm staat
vorig jaar binnen geweest voor dit probleem en laten uitlezen en daar stond op dat de nuladaptatie van de verstuiver van de eerste cilinder niet goed was en dat hij er voor eens in de fout was gegaan voor de luchtmassa meter
nu heb ik de verstuiver al vernieuwd en de luchtmassa meter al vervangen en de egr klep volledig gereinigd maar nog altijd geen verbetering
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn
binnen 14 dagen steek ik hem binnen voor een groot onderhoud en laat ik hem terug uitlezen maar zou fijn zijn moest er iemand zijn die dit al tegen gekomen is en opgelost heeft zodat ze daar geen onderdelen beginnen te vervangen zonder dat het opgelost geraakt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
auto heeft binnen geweest om uit te lezen niks speciaal te melden
de luchthoeveelheid getest die er binnen komt en vergeleken met de waarde die berekend is en in vollast toch een verschil te merken
volgens de mecaniekers zouden de inlaat kanalen die door het kleppendeksel lopen te vuil zitten en daardoor niet de juiste hoeveelheid lucht binnen krijgt
iemand hier ervaring mee
of kent er iemand een goed produkt om dit op te lossen ?
nie allemaal tegerlijkertijd he!!!!!!!:)
14 jaar
Als verder geen storingen aanwezig zijn kun je nog een paar dingen controleren. De weerstand van de koelvloeistof sensor eens doormeten en kijken of deze de juiste waarde geeft bij warme en koude motor. En je zal de gloeibougie's eens door kunnen meten kijken of deze nog goed fuctioneren.
bedankt voor de reactie
de gloeibougie's heb ik voor de uitlezing al vervangen want die waren vorig jaar al ver op hun einde
de uitleg van de mecanieker bij bmw lijkt mij wel aanemelijk en zou dit eerst eens willen proberen
maar weet niet echt welk product ik bij de mazout moet doen om de motor te kuisen
14 jaar
dit lijkt inderdaad veel op egr probleem je hebt hem gereinigd,kun je hem niet afdoppen en kijken of je probleem weg is dan weet je waar je moet zoeken,misschien krijg je dan wel geel lampje maar dat kun je weer resetten.
14 jaar
Als je een reiniger wilt proberen, neem dan eens : Forté
Ook in belgie te koop, google er maar eens op.
Baat het niet, dan schaad het niet.
14 jaar
ok bedankt ga er eens achter kijken voor da produkt
en met de egr klep afdoppen bedoel je dan zorgen dat ze niet kan open gaan dus eigenlijk het vacuum darmpje er afhalen?
14 jaar
EGR afdoppen bij deze motor zou ik niet doen. Wordt het allemaal niet beter op en krijg je allerlei problemen.
gr Martin
Nee afdoppen dmv een dicht plaatje, dan wel een plaatje met een klein gaatje erin..
14 jaar
snap er de b*ll*n van da afdoppen maar goed de egr klep is proper en zoveel mechanies gedoe is er niet aan dus zal er zoveel nie aan stuk zijn zeker
ga in ieder geval wel eerst eens proberen met die produkten om de boel te reinigen en zie dan wel
in ieder geval bedankt voor de reacties
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar