close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Vermogn

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320D

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat ik af en toe geen turbo vermogen heb. De ene keer wel en de andere keer niet. Hij is al een keer uitgelezen en toen kwam de laaddruksensor naar voren. Die is inmiddels vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Luchtmassameter is het ook niet want die is ok al vervangen. Ik heb inmiddels ook de vacuumklep van de turbo gecontroleert en die is goed.

Ik weet niet meer war ik zoeken moet. heeft iemand dit probleem ook gehad of weet je waar het aan zou kunnen liggen?

Geplaatst door

atu (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat hem nogmaals uitlezen en plaats de storingscode hier met nummer..

Het kunnen meerdere oorzaken hebben, voor je dalijk nog meer onnodig gaat vervangen kan die foutcode best handig zijn.

stefan84 0

14 jaar

Ik heb hetzelfdee probleem met mijn 320D uit 2002.
Ik zal hem van het weekend uitlezen en de resultaten laten weten.

pieter_galant 0

14 jaar

Ik heb hem uitgelezen en precies hetzelfde -> Laaddruksensor (codes 3F01 en 3F03).

pieter_galant 0

14 jaar

Als de sensor vervangen is en het probleem blijft -> Contactprobleem naar de sensor toe?

pieter_galant 0

14 jaar

Geen vacuum lekkage toevalliig ? Anders de bedrading controleren..

stefan84 0

14 jaar

Controleer even of de kleuren van de bedrading overeen komen, en meet ze even door..

Op het schema zie je de sensor, en naar welke aansluitingen deze heen lopen van de motorregelmodule.

[url=http://img690.imageshack.us/i/64727540.p...][img]http://img690.imageshack.us/img690/3819/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

3F01 ( P0237 ) = kortsluiting met massa...
3F02 ( P0236 ) = inlaat lekkage / slangaansluitingen bv..

Controleer dat eert even..Eerst de slangen na lopen en erna de bedrading meten.

stefan84 0

14 jaar

niet 3f02 maar 3f03 ->


3F03
Charge-air-pressure sensor
Plausibility: Ambient pressure sensor at idle speed

3F01 Charge-air-pressure sensor
Signal: Open circuit or short circuit to earth

pieter_galant 0

14 jaar

02 was een typ foutje, de uitleg erachter klopt wel..

Dus even zoeken en meten.

stefan84 0

14 jaar

Ik heb de sensor schoongemaakt en het probleem lijkt weg. Ik zal hem over een paar dagen uitlezen of het ook echt zo is.
Ik vraag me wel af of ik er niet beter een nieuwe sensor in kan zetten, omdat dit soort dingen schoonmaken in veel gevallen slechts tijdelijk effect heeft.

pieter_galant 0

14 jaar

[quote=stefan84]Laat hem nogmaals uitlezen en plaats de storingscode hier met nummer..

Het kunnen meerdere oorzaken hebben, voor je dalijk nog meer onnodig gaat vervangen kan die foutcode best handig zijn.[/quote]
IK HEB HEM NOGMAALS LATEN UITLEZEN. GEEFT GEEN FOUTCODES AAN.
WAT IK OOK BEN TEGEN GEKOMEN IS DAT HET VACUUMPOTJE VAN DE EGR AF EN TOE DRUK VERLIEST OF HELEMAAL NIET WIL OPEN GAAN ALS JE HEM OP DRUK ZET.IK WIL NOG NIKS VERVANGEN OM DAT IK NIET 100% ZEKER BEN DAT HET EVENT. DAAR AAN KAN LIGGEN.
HET LIJKT ALSOF DE MEMBRAAM LEKT.

ZOU HET DAAR AAN KUNNEN LIGGEN???

atu 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.