BMW 3-Serie: lucht in brandstof leiding

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

hallo

ik heb zins een aantal weken een raar probleem met lucht in de diesel leidingen tussen het filter en de vp44 pomp
als de auto een nacht stilstaat zit er in de leidingen tussen filter en pomp lucht
heb de retour leidingen op de verstuiver en en de leidingen tussen pomp en filter al vernieuwd tevens een nieuw brandstof filter.
maar het probleem blijft.
iemand nog iedeeen waar naar te kijken ?
gaat om een 320d e46 uit 2000 vin cd40575
pomp in tank geeft wel brandstof naar het filter toe?

mvg ed

satplay

Geplaatst door satplay (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

kaleido 1 (1755) PRO, 12 jaar geleden

Ook nieuwe ringetjes gebruikt , er zit niet ergens een haarscheurtje in.

satplay (0), 12 jaar geleden

alles is nieuw ik zou het voor de rest ook niet weten.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Die leiding staat door de brandstof naar de tank licht in vacuum. Zet er d.m.v.lucht wat druk op de tank zodat je de lekkage kan zien . Heb je de banjo naar de pomp los gehad? 2 nieuwe ZACHTE of uitgegloeide kopere ringen daar monteren . Succes.

satplay (0), 12 jaar geleden

ja die banjobouten zijn los geweest en ook nieuwe ringen ge monteert.
je ziet ook nergens lekkage
het brandstof filter is ook steets leeg

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Dan is er toch wel degelijk lekkage. Door vacuum zie je geen brandstof maar er komt lucht naar binnen. Die koperen ringen moeten zacht zijn dat je ze tussen je vingers kan twisten. zo dat bij aandraaien van de banjobout het materiaal zich vervormt. Dat filterhuis wil ook nog wel eens scheuren .Is dat rubber busje onder de boutkop ook vernieuwd ? Bij het op druk zetten vande tank moet de lekkage zichtbaar zijn. Groeten.

satplay (0), 12 jaar geleden

auto naar garage gebracht twee dagen binnen gestaan en tikken lopen.
auto weer thuis buiten met min 10 volgende dag zelfde probleem niet starten.
zijn er temperatuur sensors die hier invloed op kunnen hebben.
er worden ook geen storingen gemeld met carsoft.
groeten

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als laatste kan de pomp zelf de oorzaak zijn maar zolang de motor met wat remreiniger aanslaat en blijft draaien op brandstof sluit ik een defecte pomp uit . Zijn de overloopslangetjes al vervangen ?? Hetzelfde probleem waar opels met die pomp ook problemen mee hebben. Succes.

satplay (0), 12 jaar geleden

retour slangetjs op verstuivers zijn ook nieuw ,hij gloeid ook
het is begonnen toen het begon te vriezen heel raar ,bij de garage geen probleem stond toen binnen
slaat met remmen reiniger zo aan.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Doen de gloeiers het wel . Als er defecten zijn wordt dat wel op het dashboard zichtbaar !!!! Groeten.

satplay (0), 12 jaar geleden

gloeiers doen het ook .
maar het is weer boven nul nu en hij start weer als een zonnetje.
dus zodra het weer koud word weer het zelfde probleem waar kan ik nog naar kijken en of testen?
groeten

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoe heb je bepaald of de gloeibougies het wel of niet doen?

gr Martin

satplay (0), 12 jaar geleden

zij er uit geweest en nieuw ingezet voor inzetten getest en deden het alle 4
hij is nu twee dagen goed geweest tikken lopen nu van morgen weer niet aanslaan

TheMetalist (0), 10 jaar geleden

Hoi, ik heb het zelfde probleem. Lucht in de leiding. Had ook een probleem met het gloeisysteem net als jij lijkt te hebben als ik het zo lees. Mijn auto is trouwens ook van 2000 en heb na 500000km de motor vervangen voor eentje die 200000 had gedraaid. Mijn eigen pomp overgezet.

In eerste instantie leken de gloeibougies goed, maar bleken toch kortsluiting te hebben. Als er dan meer dan 100 ampere getrokken wordt, gaat de zekering zich als weerstand gedragen. Ookal verniew je dan de gloeibougies, dan is de voedingsspanning te laag om fatsoenlijk te gloeien door die zekering.

Ik heb nu gloeiers, relais en zekering vervangen. Zit nu alleen nog met dat lucht probleem.
Maar zoals eerder aangegeven zal ik ook alle dichtingen eens gaan vervangen.

Groeten!

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Gloeibougies zelf kunnen wel in orde zijn, maar krijgen ze stroom ? Zijn injectoren helemaal droog ? Terugloopleiding tussen injectoren en pomp afklemmen, en na een nacht staan controleren of er nog lucht in leidingen komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.