hoi ik heb een probleem met mijn 325tds touring uit 97.hij houd in eigenlijk direct al vanaf 3000 toeren nou geeft de computer met uitlezen de fout dat de luchtinlaattemperatuur sensor kapot is want die geeft -40 aan nou heb ik het type motor waarbij die sensor niet onder het inlaatspruitstuk zit ingedraaid maar het probleem is waar zit ie wel ook zit ie niet verwerkt in de luchtmassameter want die hebben we al vervangen wie heeft voor mij de gouden tip.groeten rik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk toch luchtmassameter. Hoeveel aansluitingen heeft de luchtmassameter? 4 of 5?
hij heeft 5 aansluitingen...
15 jaar
bedoel je niet dat de buiten temp -40 aangeeft ?
dit is n.l. wat anders dan een inlaatlucht temp sensor!
15 jaar
[quote=stefan84]bedoel je niet dat de buiten temp -40 aangeeft ?
dit is n.l. wat anders dan een inlaatlucht temp sensor![/quote]
nee die bedoel ik niet en die zit ook in een heel ander circuit als je de auto gaat uitlezen het is echt de luchtINLAATtemperaruursensor die storing geeft voor de rest zijn alle waardes ok: gaspedaalpos,motor rpm, water temp, het aantal grammen lucht die die meet etc etc alleen die rotte luchtinlaattempsensor geeft -40 aan en die willen we vervangen maar weten niet waar die zit.
ps die van je buiten temp zit bij je linker mistlamp bij mij in de luchtkoker want ik heb een m3 bumper.
bedankt voor je reactie,
15 jaar
Ik blijf erbij dat deze ingebouwd zit in de luchtmassameter. Aangezien deze al vervangen is, is het waarschijnlijk niet de sensor.
Ik denk aan een probleem met stekker en/of bedrading.
Rik
De Inlaatlucht temperatuursensor vind je tussen de eerste en tweede pijp van het inlaatspruitstuk,deze kan ook van onderen erin zitten..dus als je de motorkap opent,meteen voor aan de inlaat..
Waardes sensor :
Bij 20 Graden > 6200 Ohm
Bij 80 Graden > 660 Ohm
Je kan ook last hebben van bv een kabelbreuk waardoor hij niks meer kan registreren.
Gr Stefan
15 jaar
Ow ja,
Op de DME is dit aansluiting 13 en 52
15 jaar
[quote=stefan84]Ow ja,
Op de DME is dit aansluiting 13 en 52[/quote]
pin bezetting van de DME computer van de E36 . . . . .
mijn vraag is waar ik deze kan vinden, ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan er geen informatie meer over vinden, heb zo'n schema al eens eerder gehad! maar door gecraste compu. kwijt geraakt!
ik heb een E36 uit nov '96,
ik hoop dat je me verder kunt helpen!
15 jaar
[quote=stefan84]Rik
De Inlaatlucht temperatuursensor vind je tussen de eerste en tweede pijp van het inlaatspruitstuk,deze kan ook van onderen erin zitten..dus als je de motorkap opent,meteen voor aan de inlaat..
Waardes sensor :
Bij 20 Graden > 6200 Ohm
Bij 80 Graden > 660 Ohm
Je kan ook last hebben van bv een kabelbreuk waardoor hij niks meer kan registreren.
Gr Stefan[/quote]
hoi stefan wat je zegt klopt maar dat geld niet voor mijn type motor want ik heb het typ waar bij de agr klep voor het inlaat spruitstuk zit en bij mij zit er helemaal geen inlaattemperatuursensor op want we hebben vandaag alle electrische schemas erbij gepakt en daar uit bleek dat die sensor op pen 52 zit zoals iemand anders inderdaad zei maar in mijn computer(typ 2.1 en je hebt ook de 2.0 en 2.2 en die hebben wel die sensor op pen 52) is pen 52 leeg dus dat verklaard ook waarom wij hem niet konden vinden.waarschijnlijk komt mijn probleem uit mijn gaspedaal sensor want die geeft veel te lage waardes door en dus naar de brandstofpomp waardoor die dus geen vermogen heeft wat bij mij het geval is.reden dat we eerst aan de luchtinlaat temp sensor dachten was dat we dat met uitlezen tegen kwamen maar we hadden toen het protocol gebruikt van een 525tds omdat we er met die van een 325tds niet in kwamen.en aangezien dat type motor wel die sensor heeft en ikniet gaf hij die fout.
15 jaar
[quote=rickgilze][quote=stefan84]Ow ja,
Op de DME is dit aansluiting 13 en 52[/quote]
pin bezetting van de DME computer van de E36 . . . . .
mijn vraag is waar ik deze kan vinden, ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan er geen informatie meer over vinden, heb zo'n schema al eens eerder gehad! maar door gecraste compu. kwijt geraakt!
ik heb een E36 uit nov '96,
ik hoop dat je me verder kunt helpen![/quote]
hoi computer vind je achter het schutbord als je voor de motor staat aan de linkerkant boven in daar zie je een soort schuimrubberen plaat zitten met een paar pennen erin die draai je los en daar achter zit ie.
15 jaar
[quote=rikje][quote=rickgilze][quote=stefan84]Ow ja,
Op de DME is dit aansluiting 13 en 52[/quote]
pin bezetting van de DME computer van de E36 . . . . .
mijn vraag is waar ik deze kan vinden, ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan er geen informatie meer over vinden, heb zo'n schema al eens eerder gehad! maar door gecraste compu. kwijt geraakt!
ik heb een E36 uit nov '96,
ik hoop dat je me verder kunt helpen![/quote]
hoi computer vind je achter het schutbord als je voor de motor staat aan de linkerkant boven in daar zie je een soort schuimrubberen plaat zitten met een paar pennen erin die draai je los en daar achter zit ie.[/quote]
ja, dankje, maar tot zover wist ik het...
maar ik wil de schema van de DME unit (dus de pin bezettingen)
hebben, 85 pinnentjes zijn er erg veel, dus wil ik eerst weten wat waarnaar toe gaat
voordat ik er iets aan wijzig en het verkeerde adertje te pakken heb
en er hele erge vreemde stroingen uit voort gaan komen,
maar toch bedankt voor je goedbedoelde informatie!!!
15 jaar
[quote=rickgilze][quote=rikje][quote=rickgilze]
pin bezetting van de DME computer van de E36 . . . . .
mijn vraag is waar ik deze kan vinden, ben er al een tijdje naar opzoek, maar kan er geen informatie meer over vinden, heb zo'n schema al eens eerder gehad! maar door gecraste compu. kwijt geraakt!
ik heb een E36 uit nov '96,
ik hoop dat je me verder kunt helpen![/quote]
hoi computer vind je achter het schutbord als je voor de motor staat aan de linkerkant boven in daar zie je een soort schuimrubberen plaat zitten met een paar pennen erin die draai je los en daar achter zit ie.[/quote]
ja, dankje, maar tot zover wist ik het...
maar ik wil de schema van de DME unit (dus de pin bezettingen)
hebben, 85 pinnentjes zijn er erg veel, dus wil ik eerst weten wat waarnaar toe gaat
voordat ik er iets aan wijzig en het verkeerde adertje te pakken heb
en er hele erge vreemde stroingen uit voort gaan komen,
maar toch bedankt voor je goedbedoelde informatie!!![/quote]
ow sorry nou ik denk dat als je effe goed gaat googlen je het ergens moet vinden ik heb met google een site gevonden waarop ik alle bmw onderdelen plus nummers die ik zo aan de dealer kan doorgeven om wat te bestellen gevonden dus het moet ergens op het www staan ben ik zeker van.
15 jaar
Hallo Rick
als jij me even je type motor verteld + bouwjaar en wat je graag wilt doormeten,zoek ik even de info voor je op..
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Hallo Rick
als jij me even je type motor verteld + bouwjaar en wat je graag wilt doormeten,zoek ik even de info voor je op..
Gr Stefan[/quote]
ik heb een e36 uit nov. '96 M52 blok 320i automaat. . . . .
alvast bedankt!!!!
15 jaar
Wat zou je willen weteen qua sensors ? of wat wil je precies doormeten rick ?
15 jaar
mijn camshaft sensor zou o.a. een storing hebben, en als ik weet 'wat' er op welke pin zit op de DME is het over het algemeen wat makkelijker om na te zoeken en of na te meten!
15 jaar
Nokkenassensor
Pen 1 en 2 = circa 12.5 Ohm
Pen 2 en 3 = circa 0.4 Ohm
Meten aan de nokkenassensor met gedemonteerde stekker uiteraard!
Nr 1 ( Geel ) Pin 65 DME
Nr 2 ( Zwart ) Pin 64 DME
Nr 3 ( Bruin ) Pin 43 DME
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Nokkenassensor
Pen 1 en 2 = circa 12.5 Ohm
Pen 2 en 3 = circa 0.4 Ohm
Meten aan de nokkenassensor met gedemonteerde stekker uiteraard!
Nr 1 ( Geel ) Pin 65 DME
Nr 2 ( Zwart ) Pin 64 DME
Nr 3 ( Bruin ) Pin 43 DME
Gr Stefan[/quote]
heb je toevallig ook de positie van het pin nummer op de DME voor de Check Engine lampje dat op je cluster klok zit?
alvast bedankt
15 jaar
Rick
Die kabel is wit - zwart van kleur en zit op positie 9 van de motorregelmodule..
Gr Stefan
15 jaar
ok, mij staat bij dat deze op de cluster bord op x16 pin 16 zit?
en dus op de DME op pin 9?
bij storing is dus pin 9 actief? (check engine)...
15 jaar
x6000(DME)
A (output) pin9 TI signal
X16 (cluster)
E (input) pin 21 fuel consum. singnal
deze 2 zouden met elkaar verbonden zijn,
volgens mijn (alsnog gevonden) schema's
klopt iets niet denk ik?
MS41.0 DME M52 blok. . .
15 jaar
Dus bij jou staat op pin 9 van de DME het signaal van de brandstofmeter ?
Heb je uberhaupt wel een motorstoringslampje ? niet elke E36 heeft dat..
Is het trouwens nog gelukt met de nokkenassensor ?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar