Hallo,
Wij hebben hier een auto waar de vering van uit valt.
Storingscode 5f99 en 5f98 regeltijd rechts en links signaal te groot.
Je hoort dan de compressor ook blijft draaien.
In de meetwaarde kon ik niet direct een probleem zien.
Probleem met compressor of een sensor of een lekke balg?
Hoe is een balg te controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
balg kun je controleren met zeepsop
Waarschijnlijk pomp versleten waardoor hij niet binnen de maximale tijd op de juiste hoogte is.
Vaak krijgt de klant een storing op het dashboard als er net iemand is ingestapt of de tank
is volgegooid.
gr Martin
Is er een mogelijkheid om de pomp te controleren. Bij de test met de Bosch testkast kon ik niets merken.
Ik zou het niet weten hoe je zoeen pomp kunt testen, heb er laatst eentje uit elkaar gehaald die hetzelfde had. Toevoerslang was afgebroken (Kwaal) waardoor er rommel in de pomp kwam.
Kon toen op de zuigerwand wel zien dat er behoorlijke krassen in zaten, pomp werkt trouwens op een behoorlijk hoge druk. Iets van 12 bar ofzo.
gr Martin
Oke, is het ook normaal dat rechts eerder de foutcode heeft dan links of is dat toeval?
Niet normaal maar ook niet echt vreemd, hij kan maar 1 kan tegelijk oppompen.
gr Martin
We hebben de compressor vervangen. Ik kon geen lek vinden aan de balgen, dus denk ik ook dat het de compressor was.
Martin, Bedoel je met de toevoerslang die in de wielkuip zit?
er zit een slang op de compressor aan de voorzijde als ie onder de auto zit, das de toevoerslang voor de lucht naar de compressor. Die slang gaat vaak kapot, vaak aan de pomp zelf maar ook heel vaak verderop. Er zit ook een filtertje voor die hangt in de wielkuip, als deze slang kapot is komt er rommel mee naar binnen en gaan de pompen vaak kapot.
gr Martin
Martin,
Jij had het over een toevoerslang en dus daarom heb ik de hele wielkuip er uit genomen. Ik vondt het al vreemd dat de slang van de compressor midden in de wielkuip stopte. Inderdaad bij dat filtertje er zat nog een slang maar die kon nooit bij dat filterje komen.
Weet je wat het mooie is, die compressor is al niet goedkoop maar wacht maar als je het bedrag hoort wat dat slangetje en filtertje kost............
Wel verstandig om het weer te herstellen.
gr Martin
slangetje en het filter zat aan de pomp. alleen het filter achter de moterkuip zat geen andere slang meer aan. voor de schokbreker kwam wel 2 geribbelde slangen onder de bodem vandaan en op een zat niets op. Deze was te kort om aan het filter aan te sluiten.
zou je het via deze http://realoem.com/bmw/select.do kunnen laten zien welk onderdeel ik mis?
Of zit het filter altijd maar een slang aan en is de andere loos?
Het gaat om nr 8 en 9 op deze afbeelding
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Filter hoef je niet te vervangen maar die staat natuurlijk ook al een tijd alleen maar rommel te vangen.
gr Martin
Aha oke, dan is alles goed. Aan slang 8 zit een snelkoppeling en slang 9 met het filtertje is in orde heb ik gecontroleerd.
Slang 8 zat aan de nieuwe pomp.
Ik dacht dat je bedoelde dat aan de andere kant van het filterje ook nog een slang moest zitten.
Je moet ook zeker de hoofdstekker (stroomtoevoer) nazien op de compressor.Deze kan inbranden wat een te grote overbruggingsweerstand veroorzaakt en ook de relais laat inbranden. (relais zit in de reservewielbak onder het reservewiel in de voorgevormde bak met modules)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar