close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: m50b20

Brandstof: Benzine, Motorcode: m50b20

Hallo,

Weet er soms iemand of de m50b20 vanos gelijk is aan een niet vanos??? Denk niet dat er echt veel veranderd buiten het vanos systeem, En is het mogelijk om het vanos systeem over te zetten op een niet vanos m50b20?? Het zou tof zijn moest dit kunnen want het verschil van een vanos en niet vanos is echt merkbaar hoor!!

Alle info is welkom!

Mvg

Dave

Geplaatst door

Dave-77 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dave

Alles is mogelijk,maar je kunt je beter een vanos blok kopen,is zeker weten goedkoper.je hebt de kop nodig,kabelboom computer en ga zo verder..plus het nodige werk en de kosten,je wint er niet veel mee.

En echt merkbaar is het niet echt..tenminste niet heftig..het loopt allemaal wat soepeler om het zo maar te zeggen.

Vanos is niet meer dan variabele klepstiming.

Een andere optie is om hem origineel te laten zoals hij nu is,of een set scherpere nokkenassen te monteren met bijbehorende software.

Het is maar wat je wilt.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey stefan84,

Thanx voor je advies, maar ik heb hier 2 5`jes staan allebei m50b20 1 met vanos de andere niet, de non vanos heb van t`weekend gekocht omdat hij in nieuwstaat verkeerd, net of ie juist van de fabricageband rolde, heeft 200.000km en draait als nieuw, ik kan daar zoals ze vroeger bij rols-royce deden een glas cognac op de motor zetten zonder dat deze ook maar morst, gezondheid ;-) hij is vandaag blanco gekeurd, zelfs de keurmeester vertelde me dat hij 5`jes in die staat niet veel tegenkomt. de andere is een vanos maar het koetswerk heeft zijn tijd gehad, steunpunt van de krik is helemaal doorroest en naar binnen geplooid, deuk in men dak enz, maar hij is veel viniger, pittiger, maw ik merk een zeer groot verschil hoor! zeker vanaf 3000 toeren trekt hij als een beest tot aan begrenser en dat met 4ton op de teller en nooit geen olie moeten bij doen, eigenaardig he, soms vraag ik me af of ze daar geen m50b25 ingelepeld hebben, kan ik dat op het blok ergens nakijken?? De eigenaar van de 5 die ik me juist heb aangeschaft was een dokter, vandaar de nieuwstaat denk ik lol, vind het alleen spijtig dat het geen vanos is, kan het zijn dat deze hem heeft lam gereden??

Voor de non vanoser, heb jij soms geen upgrade tips? dacht aan het inlaat spruitstuk van een m5ob25 + gasklep + lmm, Ecu, Zeg het me maar hoor wat ik zou kunnen doen om hem wat meer leven te kunnen inblazen, vandaar dat ik me afvroeg of ik de vanos niet kon overzetten!! Ben er ook niet zo echt voor om ze uiteen te vijzen want het zijn bijde zeer goede motoren nog, ongeacht de kilometers die er ook mogen opstaan!

Info, hints en tips welkom ;-)

Mvg

Dave

Dave-77 0

15 jaar

Dave

Dat is inderdaad een optie die je kunt overwegen,het inlaatspruitstuk van de 2.0 en de 2.8 liter e.d. zijn geknepen.die van een M50B25 2,5L is een stuk groter,google maar eens,staat mooi beschreven hoe je te werk moet gaan.

Het motornummer kun je eens opzoeken,staat onder het inlaatspruitstuk,bij de motorsteun ( vlak boven de carterpan )

20 6S 2 Zul je nu waarschijnlijk hebben,pak je bv de 2,5 Liter motoren heb je Bv : 25 6S 1 (2) (ipv 1)

En al bijna 4 ton gelopen zonder wat van olieverbruik,deze worden zeldzaam..!

Veel van deze (oudere motoren) lust vaak olie,denk aan 1 liter op 1000km bv..niet dat ze dan slecht lopen,maar het kan je wel vaak wat vertellen over de rijstijl van de vorige bestuurders en het omgaan ervan.

Ze kunnen heel veel hebben,maar o zo belangrijk is wel dat ze mooi warm gereden worden,en dan bedoel ik niet dat de meter van de temp in het midden staat ( want dat staat hij zo :-)

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey Stefan,

Had het ook al gehoord dat het inlaat spruitstuk van een 2,5 beter is qua luchtdoorlaat dan die van een 2l of 2.8, maar is het dan ook niet beter dat ik de gasklep ook mee overzet?? evenals de ecu en de lmm?? als er nog andere zaken zijn die ik mee moet overzetten laat maar weten he, en ja hoor, de 5 die ik hier heb staan heeft 4 ton op de teller zonder dat ik daar ooit olie heb moeten bij doen, en het is een vanos, die heeft het ook goed volgehouden, en hij houd het nog altijd goed vol, er is geen enkel geluidje te bespeuren, en ja hoor, warm rijden doe ik altijd, ik focus me niet zo erg op de temperatuur meter, vind dat hij wat te snel warm aangeeft naar men zin, rijd hem liever een paar kilometers warm,

Thanx voor de info,

Mvg

Dave

Dave-77 0

15 jaar

Hallo Dave

Dat spruitstuk van de 2,5l is inderdaad echt een stuk groter.

Kijk bv voor de ombouw van het inlaatspruitstuk op : http://www.e30-24v.blogspot.com/

Hier vind je een uitleg erover en een paar duidelijke foto's.

Ben benieuwt.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.