Vanwege de ombouw van een M50 motor in een e30 heb ik de flens moeten overzetten die uit de versnellingsbak komt tegen het kardan aan.
De M50B25 motor komt uit een 525i en die flens sluit niet aan op het kardan van de e30...de flens is groter namelijk.
Dus ik heb een flens gebruikt van een bak van een e36 325, die wel past.
Nu was het zo dat eenmaal na montage er lekkage optrad bij de keerring, logisch zou je denken...de flens is immers niet ingesleten samen met die keerring.
Dus van de week heb ik er een nieuwe keerring ingezet met de hoop dat de lekkage over zou zijn...maar niet dus.
Weet iemand toevallig de juiste werkwijze om die keerring te vervangen ?
Normaal kan ik dat zien op TIS maar op een 1 of andere reden kan ik TIS niet meer installeren op de pc.
Ik zit nu zelfs te overwegen om een nieuwe flens te gaan kopen...maar die zijn ook weer 130 euro ongeveer.....ik hoop dat het op een andere manier opgelost kan worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mario
Loopt alles wel in 1 lijn ?
klinkt misschien raar,maar het kan best zo zijn dat hij niet 100% recht staat tov de andere onderdelen zoals de cardan,dit omdat je al een nieuwe keerring erin gezet hebt,en hij nu weer lekt.
Stefan
Wat bedoel je precies met in 1 lijn ?
De flens word op een as geschoven en zo in de keerring getikt, en dan word deze vastgedraaid met een moer.
Bedoel je misschien dat er zijdelingse spanning is ontstaan op de keerring omdat de cardan niet lijnrecht tegenover de flens zit ?
15 jaar
ja inderdaad,ik bedoelde dat misschien de cardan niet lijnrecht tegenover de flens zit.
Misschien kun je eens erna kijken,als je de achterwielen vrij laat ronddraaien.
Gr Stefan
15 jaar
Het probleem heb ik al opgelost !
Het verhaal is dat ik op de e34 bak een flens heb moeten zetten van een e36 bak....
Deze flens schuift iets verder op de as waardoor de borgmoer de flens niet kon borgen maar tegen de as zat te douwen.
Dus bij het vastbouten van het kardan trok in de flens een paar mm terug uit de keerring...
Ik heb een ring als opvulling gebruikt zodat de borgmoer wel vlees had om vast te draaien tegen de flens ;-)
15 jaar
Thanks voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar