beste bmw kenners,
Ben in het bezit van een 320d m47 motor met 375.000km op de teller;de afgelopen weken heeeft de auto vermogen verlies en veel hoger verbruik met zelfde rijstijl.De turboboost komt pas na 2500tpm op en de ''boost''is maar tot 3500tpm in 3de versn. voelbaar,in 4 en 5 nauwelijks trekkracht,tenminste geen soepele trekkracht.Heb na een beetje internet onderzoek een vertuiverretour test met doorzichtige slangetjes gedaan.verstuiver 1 met elektr.kabel had bijna 3x meer retouropbrengst en verstuiver 4 bijna 2x dan de andere 2 die gelijk liepen met retouropbrengst.Test is ongeveer 5 min. stationair draaiend uitgevoerd.
Mijn vraag is;zijn deze verstuivers(nozzle's) versleten of ernstig vervuild?.
Heb vandaag tijdens het plaatsen van nieuw br.stoffilter en verstuiverreiniger ( forte) op de bodem van filterhuis minuscule metaaldeeltjes gevonden.
Waar komen deze vandaan???hierdoor verstuivers verstopt??? of is de vp44 pomp aan het overlijden.?
Ik wil zelf eventueel de verstuivers vervangen,waar moet ik bij het de-en monteren ervan op letten?Ik ga eventueel ook een slagtrekker bouwen maar welke maat moertje gaat er op verstuiver aansluiting om het eruit te trekken?
alvast bedankt voor de hulp.
ps:wil met deze bmw de 500.000km halen.(moet die makkelijk kunnen )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De 320d met de injectiepomp (dus niet de facelift common-rail) heeft als vaste kwaal dat de injectiepomp er mee ophoudt. Dit gebeurt meestal tussen de 2 en 3 ton.
Ik denk dat de metaaldeeltjes dan ook van de brandstofpomp zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar