ben dus Ludo en rij sind 2006 met bmw 320 touring ,en omdat ik invalide ben met een automaat. nooit probelmen gehad met de wagen ook altijd netjes naar garage van de consessiehouder geweest te Hasselt voor onderhoud en carroserie ,tot eind 2011 mijn turbo het begaf. en laten vervangen prijskaartje ,1600 waarvan een deel door verdeler en een deel door bmw werd betaald. dus nog 860 moest betalen. Bij het afhalen van mijn wagen schrok ik van het geluid en het draaien vn de motor met veel blauwe rook. Ik heb hem dadelijk stil gelegd en binnen iemand er bij gehaald . gelukkig de hoofdmekanieker. Hij startte de wagen en schrok eigenlijk ook . maar liet hem dan draaien en het beterde wel . hij vertelde dat het kwam door de olie die zou vrij gekomen zijn en zo in de motor . het zou verdwijnen als ik wt gereden had. Maar het bleef maar duren.Na enkele keren terug zijn geweest en het uitlezen beweerde ze één gloeikaars kapot . Het zou een gevolg zijn van het vervangen van de turbo en er zou tussenkomst gevraagd worden aan bmw. enkele dagen later en nog meer problemen stelde ze vast twéé gloeikaarsen stuk. Een bestek van 175 .waar ik natuurlijk mee akkoord ging. vooruit , toen ik de wagen afhaalde een factuur van 180 voor vervangen van gloeikaarsen met test rit . Maar onderweg al voelde ik dat ht niet gemaakt was. Moest dan de wagen savonds binnen brengen zodat ze hem koud konden starten . de andere dag belde ze me op om slecht nieuws te melden . er zouden injectoren stuk zijn . met een kostenplaatje van 1400 zonder werkuren. en ook nog zou de computer van de wagen kapot zijn. Mijn mening is dat , hebben ze zelf ook toegegeven, dat dit allemaal het gevolg is omdat er vuil, of olie in de motor is gekomen. Enkel de computer , is een utivinding om me te laten over gaan om een nieuwe bmw te kopen.
Wat is jullie mening , en wat kan ik doen om de kosten ,deels over te maken op hen?
groeten,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kunnen we vanuit hier niet beoordelen, leg u vraag neer bij een hulporganisatie, b.v de touring of de V.A.B (bij ons ANWB) misschien dat zij antwoord kunnen geven via expertische
Het kan niet dat dat toevallig allemaal gelijk kapot is. Ik heb het gevoel dat hoe langer hoe meer garages, vooral grote dealers, hun privéklanten willen naaien omdat hun dat bij leasingklanten niet meer lukt.
Daarbij komt nog dat ze problemen hebben om bekwame techniekers aan te werven en ook te houden.
Tegenwoordig is het allemaal niet zo simpel meer omdat de techniekers geen degelijke opleiding meer krijgen wegens te duur en niet dadelijk rendabel.
Daarbij komt nog dat grote merkendealers verplicht een bepaalde magazijnomzet MOETEN halen. Alles draait alleen nog om geld en hebzucht.
Ik hoor steeds meer horrorverhalen hieromtrent.
Een dikke proficiat voor de garages die het nog goed voor hebben met hun klanten en er alles aan doen om problemen op een degelijke en klantvriendelijke manier op te lossen.
180 euro om 2 gloeiers te vervangen is er ook ver over, tenzij ze er een kapot gedraaid hebben.
Is de motor niet op hol geslagen toen de turbo kapot ging ? En is er zo schade aan de motor ontstaan ? Eventueel eerst kompressie meten.
12 jaar
neen hij maakte enkel een fluitend geluid. men verzekerde me dat ik zo een tjdje kon rijden , maar hij verloor plots zijn kracht zodanig dat ik amper een brug op kon . Heb vandaag verscheidene dealers aangeschreven met hetzelfde mail. ben benieuwd. wel bericht gekregen van de invoerder dat ze gaan overleggen met de dealer in Hasselt. ik zou iets horen binnen drie weken. Ik ben benieuwd;
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar