BMW 3-Serie: BMW 320i E90 DTC A114 Electronisch contactslot - Foutief (start

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Goedemorgen,

wij hebben hier een 320i E90 staan uit 2006 , welke plotseling niet meer starten wil.

De klant heeft de auto goed weggezet, de volgende dag deed de auto het volgende:

- De keyless-entry werkt niet meer
- Het oranje icoontje van het stuurslot brandt op het display
- Stuurslot wordt niet vrijgegeven
- De auto gaat niet op contact , klem 15 wordt niet ingeschakeld
- Electrische verbruikers die via klem 15 voeding krijgen werken dus niet
- Dashboard controlelampjes gaat niet branden
- Auto start en loopt niet

De enige fout die wordt aangegeven is: A114 Electronisch Contactslot - Foutief . Getest met Bosch KTS540

Het volgende is gecontroleerd / gemeten:

- Boordspanning i.o.
- Sleutel 2 wordt herkend
- Remlichtschakelaar i.o.
- Controleschakelaar remlicht i.o.
- Koppelingschakelaar i.o.
- Drukknop 1 start/stop schakelaar i.o.
- Drukknop 2 start/stop schakelaar i.o.
- Batterijspanning sleutel i.o.
- Klem 15 wordt NIET bekrachtigd, ook geen signaal vanaf PIN 14 CAS module

Rara, wat is hier aan de hand?

- Electrisch stuurslot niet in orde, dus wordt klem 15 niet vrijgegeven (zodat men niet kan starten/rijden zonder dat men sturen kan)
- Contactslot niet in orde ?
- Of nog iets anders?


Graag hoor ik het als iemand van jullie meer weet.


Gr. Kevin
Autoservice Maat

Maat Motorsport

Geplaatst door Maat Motorsport PRO , lid sinds 13 jaar geleden

7 Reacties

TheGenerator PRO, 10 jaar geleden

Denk toch dat je CAS module defect is of de module moet opnieuw geprogrammeerd worden met nieuwe software

mct PRO, 10 jaar geleden

de counter van de cas resetten en dan programatie uitvoeren van de cas

duc998s PRO, 10 jaar geleden

Wij vervangen regelmatig stuurkolommen om diezelfde reden, dat is dan de oplossing/uitkomst na diagnose (en het maatregelplan wat daarbij hoort)
Toch zou ik eerst de reservesleutel/identificator...proberen (zit ook een batterij in ivm keyless entry) en inderdaad ff cas resetten, en auto even 20min stroomloos maken.
Anders wordt het toch de dealer, want het keyless entry omvat enige komponenten, die zich moeten melden op de bus.
gr C

Herman BMW PRO, 7 jaar geleden

Hallo,

Het is al wat jaren geleden maar wat is nou de uiteindelijke oplossing geweest?

Michiel7823 PRO, 2 maanden geleden

Goede avond,
Hoe is dit opgelost toen?

    Sluiting in de keyless entry handgreep en een nieuwe stuurkolom gemonteerd. Groet, Kevin - AutobedrijfMaat PRO, 2 maanden geleden
    Lijkt op dat van ons. Ik had ook sluiting in handgreep. Had hem afgekoppeld en toen wou die weer starten. Maar heeft nu ook weer een paar keer geweigerd. - Michiel7823 PRO, 2 maanden geleden

AutobedrijfMaat PRO, 2 maanden geleden

Alle handgrepen afkoppelen een optie?

    Kan ik maandag ook nog eens proberen. Wieweet dat er meerdere een storing op het netwerk maakt. Geeft A114 aan in Cas actuator van stuurslot ELV storing stroomkring. En in de motor ecu ook 2F4A comunicatie regelmoduul startblokkering - Michiel7823 PRO, 2 maanden geleden

AutobedrijfMaat PRO, 2 maanden geleden

Ik heb denk ik nog een emulator liggen voor de stuurslotactuator. Die kun je dan uitsluiten na montage ervan. Kun je een foto maken van de stekker? Kun je makkelijk bij via de voetenruimte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.