close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: roetfilter vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318d

Ik heb een rijschool,het gedonder met dat roetfilter is dus niet echt handig!!!30000km geleden gaf de auto al een storing aan(hij heeft nu 190000 gelopen).Op aanraden van de garage regenereren,werkte dus niet,toen roetfilter reinigen met een of ander spul,werkte dus ook niet en weer uitlezen en weer regenereren,uiteindelijk dus een nieuw roetfilter en wat denk je,nog geen resultaat.Jaaa nu hebben we de oplossing een nieuwe Lambdasonde en een of andere A G R meter schoonmaken??????????nee dus het werkt allemaal niet.Ik ben geen monteur dus je kunt me alles wijsmaken.Ik ben nu bang dat men hele motor onder het roet zit inclusief men turbo.PLEASE SOMEBODY HELP ME.

Geplaatst door

kammetje (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR schoonmaken zullen ze bedoelen. Houdt de auto ook in of is het enkel de melding? Je geeft zeker les in het nieuwe rijden he?

maarten4874 0
badge

12 jaar

Ja kan aan mij liggen,ze zullen wel egr hebben gezegd en van dat nieuwe rijden ben ik dus afgestapt vanaf het moment van de melding.De auto houdt merendeels in en soms heeft hij dan weer zijn normale vermogen.

kammetje 0

12 jaar

Moderne diesel en een lesauto betekend bijna altijd dat er een hoop roet in de motor zit. Ik heb een soort gelijk probleem met een 530d gehad, deze motor zat ook vol met roet (inlaat kanalen met 50% doorlaat nog open) Deze is schoongemaakt (Met de hand) maar de inlaat kanalen in de kop zijn bijna niet schoon te maken zonder de kop eraf te halen. Dit loste het probleem niet op motor hield nog steeds in alleen was het toerental waar hij inhield wat lager geworden (van 1850 tpm naar 1800 tpm) Wat uiteindelijk de oorzaak was was een kleine scheur in de inlaat slang die van de intercooler naar het gasklep huis liep waardoor de druk van de turbo vertraagd opgebouwd werd. (Het lek zou ook ergens anders in het inlaat traject kunnen zitten natuurlijk)

Als de vacuum slang van de EGR (of AGR zoals BMW hem noemt) los maakt en hem afsluit zou je een verandering/verbetering moeten kunnen merken. Je krijgt dan trouwens wel een storing van verhoogte uitstoot)

Lambda sonde zou ik niet zomaar vervangen als er geen foutcode in de computer zit. de werking van het roetfilter en de lambda sonde kun je controleren als je de data uitleest van de DDE.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Wat blijkt nu "de kettinggeleider van de brandstofpomp naar de nokkenas is geheel aan gruzelementen,ketting hierdoor te lang en alles in de soep gelopen'OPLOSSING:nieuwe motor inbouwen.De auto is 3 jaar dus geen garantie meer.Hoe vinden jullie dit dan??????????????

kammetje 0

12 jaar

Tsja met twee ton kan dat een keer gebeuren...........

paulmichiel 0
badge

12 jaar

Coulance regeling bij BMW aanvragen? Er wordt niet alleen naar kmstand gekeken ook naar bouwjaar.

MJ 0
badge

12 jaar

Niet voor een lesauto denk ik, daar doen ze vaak moeilijk over.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.