Mijn auto slaat moeilijk aan met koude motor.
Na een nacht stilstaan moet er doorgestart worden ( eerste filmpje) , na weekend als ie stilgestaan heeft langer doorstarten.
Overdag na 8 uur stilstand start ie soms gelijk( wel aarzelend even hangen op 4 a 500) soms ook even door starten zoals 2e filmpje.
Accu nieuw benzinefilter nog geen halfjaar. Stappenmotor is nieuw. Bougies zijn nieuw en orgineel bmw.
Wat mij wel opvalt is dat het benzinerail na nacht geen druk heeft als ik dan op ventiel druk komt er niks uit,
is dit normaal?
http://www.youtube.com/watch?v=rgvMNiBEC...
http://www.youtube.com/watch?v=irnwqJEbG...
Heeft iemand een oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel kilometer heeft ie gelopen? Kan zijn dat de nokkenas versleten is. kleppendeksel eraf en even kijken.
Hallo auto heet 249000 km gelopen.
Start met warme motor in 1 x.
Met rijden geen problemen, gaat puur om aanslaan met koude motor.
Heb zelf het idee dat ie te weinig of teveel brandstof krijgt bij start , kan dit?
11 jaar
Controleer eerst de nokkenas maar.
11 jaar
Freddy zo'n gasauto start altijd op benzine . Ook al rijd je op gas de benzinepomp draait wel al die tijd en vaak op het restje benzine .
Wie rijdt er op gas met een volle tank.
Mijn en jouw ervaring leert dat die pomp nog sneller slijt dan normaal . Ook het drukloos staan na een nacht zegt al iets. Houd wel rekening met de krimp van die vloeistof. Ook het terugslagventiel kan het begeven hebben.
De opbrengst van de pomp wordt minder het het overhevelen van de benzine gaat niet goed meer als de tank uit twee delen bestaat.
Ik zou zeggen, test druk en opbrengst van die pomp en trek een plan.
Succes.
Waarschijnlijk je benzinedruk regelaar defect. Nokkenasslijtage heeft er niks mee te maken
Hallo
Helpt het om de vacuumslang van de benzinedrukregelaar af te halen en zo te testen of ie dan wel goed start, of heeft dit geen zin?
Heb al wel gezien dat er na 4 uur geen druk meet op benzinerail staat (ging eerst uit van een nacht)
Vacuumslang ruikt wel iets naar benzine maar is niet nat.
11 jaar
Slangetje er af geeft een halve bar druk verhoging . Gaatje op het spruitstuk wel dicht maken.
Zo'n ECU is toch goed op waardes uit te lezen . Nu ben je maar aan het gissen.
Starttoerental goed.?
Bdp sensor schoon ? Als je er bij kunt, kan je de afstand tot het wiel wat kleiner maken.?
Heb zelf auto uitgelezen staan geen fouten in geheugen.
Bdp sensor heb ik aangedacht maar geeft meestal problemen met warme motor toch? (die van mij start juist perfect met warme motor)
Wat mij opvalt is juist dat de benzinedruk in de injectorrail snel afneemt na 3 uur stilstaan in de druk verdwenen sijpelt beetje benzine uit ventiel.
Als ik hem op contact heb gezet en weer uit en weer ventiel indruk komt er een keer een straaltje ( niet vergelijkbaar na rit met warme motor) en daarna sijpelt het weer, ook na 10x contact gebeurt hetzelfde (volgens mij is straaltje na 10x wel iets sterker)
Zou dit met de benzinedrukregelaar nodig hebben of met de benzinepomp of misschien retourklep ? (waar zit deze bij een 316i ).
Overigens uitstoot is perfect auto is net gekeurd (dus denk dat ik lekkende injector uit kan sluiten)
11 jaar
Vervang nou maar eerst de bezinzedrukregelaar
Drukregelaar is besteld, hoop dat deze het probleem oplost.
Vervangen is gewoon oude loshalen nieuwe plaatsen ?
Of moet er nog iets speciaals gebeuren?
11 jaar
Ja gewoon oude loshalen en nieuwe plaatsen
Heb ik nog een vraagje.
Heb een monteur gesproken en die beweert dat brandstofdruk verliezen normaal ( na 3 uur injector rail leeg) is en dat bij contact het systeem op druk is als de pomp stopt. ( draait volgens mij altijd even kort)
Ik weet dat de pomp even kort draait bij op contact ( 1sec) maar als de rail leeg is is ie in 1 sec toch niet op druk?
Is dit waar of heeft deze monteur het mis?
11 jaar
In de pomp zit een terugslagklep om vapourlock bij warmte te voorkomen.
Ik heb de tijd nooit gemeten maar ook door de accumulator in de leiding moet de druk wel enige uren kunnen blijven staan.
Toch ga ik voor de brandstofpomp.
Succes.
Dat klopt inderdaad. Maar waarschijnlijk omdat je brandstofdrukregelaar niet goed werkt duurt het te lang voordat de injector rail een overdruk heeft.
Je injector rail zal nooit helemaal leeg lopen. Blijft altijd benzine in zitten als het brandstofsysteem geen lek heeft.
Het is ook de goedkoopste oplossing.
Benzinedrukregelaar gisteren vervangen, geen verschil met koude start.
Nog steeds geen druk op ventiel benzinerail ( of is dit wel normaal).
Heb nog even zitten denken heb voordat de problemen begonnen wel STP injectiereinger gebruikt, is het mogelijk dat dit het benzinefilter heeft verstopt??
11 jaar
Als de brandstoffilter verstopt zou zitten dan moet de motor tijdens het rijden inhouden en dat gebeurt niet neem ik aan?
Geen druk meer in het systeem na een paar uur stil staan is normaal.
Wel moet er nog wat benzine in de rail zitten.
Het storingsgeheugen al uitgelezen? Miss kan het de nokkenassensor zijn.
rijd niet vaak op benzine maar heb niet gemerkt dat ie inhoud idd.
Als er nog benzine in het rail zit na een paar uur stilstaan komt dat ook uit het ventiel op rail als ik die indruk of is de druk te laag en blijft ventiel droog?
Ik lees op het internet ook wel verhalen over terugslagklep op de benzinepomp?
Blijf erbij dat het brandstoftekort is want na 3uur komt nog benzine uit ventiel start ie lastiger maar wel in 1 x
Na 4 uur start ie lastig geen benzine uit ventiel.
Toen ik gisteren de drukregelaar heb vervangen en daarna startte moest ik ook doorstarten ( zelfde als ochtends)
Neem aan dat rail was leeggelopen door vervangen regelaar en dus eerst weer druk op syteem moest komen.
Vandaar dat ik nog steeds denk aan te weinig benzinedruk. Pomp loop ook maar ong 1 sec maakt niet uit hoelang de auto stil heeft gestaan.
Echter wel hoe langer de auto stilstaan hoe langer het duurt voor ie aanslaat.
Nog steeds is het als ie aanslaat loopt ie gelijk goed en stinkt niet naar benzine ( lijkt mij niet verzopen)
Auto rijd perfect en net nw apk 4 gastest perfect.
Staan geen fouten in geheugen.
11 jaar
Nokkenas al bekeken? Of mischien slechte klepstoters. dat ze de hydraulische druk niet vasthouden.
11 jaar
[quote=Punt]Freddy zo'n gasauto start altijd op benzine . Ook al rijd je op gas de benzinepomp draait wel al die tijd en vaak op het restje benzine .
Wie rijdt er op gas met een volle tank.
Mijn en jouw ervaring leert dat die pomp nog sneller slijt dan normaal . Ook het drukloos staan na een nacht zegt al iets. Houd wel rekening met de krimp van die vloeistof. Ook het terugslagventiel kan het begeven hebben.
De opbrengst van de pomp wordt minder het het overhevelen van de benzine gaat niet goed meer als de tank uit twee delen bestaat.
Ik zou zeggen, test druk en opbrengst van die pomp en trek een plan.
Succes.[/quote]
Hallo
Dus als ik het goed begrijp kan de benzinepomp ook voor drukloos staan zorgen na stilstand.
Zit hier dan een terugslagklep of iets dergelijks op bij een E36?
Moet zeggen dat ik tijdens het rijden soms wel een pomp hoor draaien, maar weet dus niet of dit de benzine of lpg pomp is.
U denkt dus nog steeds de benzinepomp , en wat is verstandiger complete pomp vervangen of alleen de losse pomp?
11 jaar
Meestal is het een complete unit. Zorg ook voor een afdichtring.
Als de motor op gas draait is het benzine-systeem nog in werking alleen de injectoren zijn uitgeschakeld.
Benzine blijft circuleren goed voor de koeling van de injectoren.
Succes.
Ik zit toch te twijfelen wat betreft de benzinepomp, heb een aantal dagen op benzine gereden en de auto rijd perfect op benzine, alleen het starten blijft exact hetzelfde.
Of kan deze tijdens het starten dan toch problemen geven??
Ik heb het net beetje zitten afstruinen en kom ook veel verhalen tegen over nokkenassensor en krukassensor.
Kunnen deze ook alleen problemen geven met aanslaan bij koude motor ( warm start ie in 1 keer).
11 jaar
^
11 jaar
Kijk eens naar de accukabels of die goed vastzitten. Even extra aandraaien en/of de kabelaansluiting schoonmaken.
Oxidatieresten zie je amper, ff licht opschuren met heel fijn schuurlinnen.
[quote=MJ]Kijk eens naar de accukabels of die goed vastzitten. Even extra aandraaien en/of de kabelaansluiting schoonmaken.
Oxidatieresten zie je amper, ff licht opschuren met heel fijn schuurlinnen.[/quote]
Accu polen had ik al gereinigd, heeft dus geen verbetering gebracht.
Ik heb wel het idee dat het temperatuursafhankelijk is, nu het warmer is duurt het nog langer voor ie aanslaat.
En ook s middags na 8 uur stilstand moet ik nu doorstarten. Was met de kou niet zo.
Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken??
11 jaar
Inmiddels benzinepomp vervangen, geeft helaas geen verschil met starten.
Wel valt mij op dat als ik de benzinepomp relais eruit trek de auto en de pomp gewoon blijven lopen , klopt dit??
Als ik de zekering van de pomp eruit haal valt de benzinepomp uit en de de auto stil.
Ik heb inmiddels de auto weer uitgelezen met proffesioneler spul, geen fouten.
Temperatuursensoren geven aan:
Koelwater temperatuursensor kan die na een kwartier stilstand ong 65 graden aangeven?
Inlaattemperatuur warme motor ong 7 graden warme als buiten temperatuur ( 20 graden bij 13 graden buiten)
kan dit kloppen??
11 jaar
Terug bij af...
Na een weekje gereden te hebben op benzine met injectiereininger starte de auto in 1 keer.
Toen maar een rit op lpg gemaakt van 10km.
Volgende koude start weer slecht.
Weer aantal dagen op benzine gereden na 3 dagen weer goed starten.
Conclusie lpi injector lek....
Na aantal km is lpi voorraad in leidingen op en geen lekkage meer via injectoren.
Dus goed starten , na rit op lpg weer mis.
Juiste conclusie??
11 jaar
De LPI injectors kun je testen door een aansteker aan te houden als er een klein vlam brand is deze lek. De veiligste manier is de injector in een bekertje water te houden. Luchtbelletjes zijn dan gasbelletjes.
Inderdaad LPI injectoren. Klinkt raar, want hij start immers op benzine. Als de lpi injector lekt krijg je gasvorming in je inlaatspruitstuk na tijdje stilstaan. De auto krijgt dan dubbel mengsel (bij starten) gas en benzine en start daardoor slecht. Het probleem gaat steeds erger worden.
Hoe kan je dat testen?
Haal de zekeringen van je gasinstallatie eruit (er wordt dan geen gasdruk opgebouwd op je LPI injectoren) en rijd even een dag op benzine.... als hij na een paar uur stilstaan goed start, weet je zeker dat een LPI injector lek is.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar