close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: moet lmm steeds vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.4i V8

onregelmatig versnellen, schakelschokje bij afremmen naar stilstand wanneer de bak terugschakelt van 2 naar 1, diverse storingen die wijzen op kapotte/verkeerde waarden aangeven door LMM...

LMM vervangen en storingen gewist, auto loopt weer 3000 km perfect.

dan begint alles weer precies van voor af aan en moet de LMM weer worden vervangen. ben nu toe aan de 4e LMM want het begint weer..!!!
koop steeds een originele bosch.

maar elke 3000 km € 160,- vind ik te gek worden.


geen enkele monteur tot nu toe is zo goed dat hij mijn probleem kan oplossen.
bedrading is wel in orde.

Geplaatst door

umbrella6 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kan maar 1 ding zo bedenken en dat is dat de reference voltage (5 Volt) die de motor-ecu aanmaakt niet goed is.
Heb je die al eens gemeten? Zit op pin 4 van de LMM en pin 7 van de ecu.

oldford 0
badge

15 jaar

oke...en hoe meet ik dat? met een multimeter met de stekker van de lmm af en dan de ene pen op pin4 en de andere pen op pin7 op dc met draaiende motor?

en wat is pin4 van links naar rechts of van rechts naar links of staat het op de connector?

umbrella6 0

15 jaar

Meten doe je met een voltmeter, 1 aansluiting op pen 4 luchtmassameter, de andere op aarde.
Welke pen 4 is weet ik niet uit mijn hoofd.

oldford 0
badge

15 jaar

Dat staat wel op de stekker. Wel goed kijken want zijn hele kleine cijfertjes.

KawaBmw7 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.