BMW 5-Serie: Olie verbruik BMW 525i

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: N52B25A

Kent er iemand de oorzaken van olie verbruik van dit type motor.
Wij denken aan zuigerveren, hebben inmiddels de kop er af, maar de cilinderwanden zien er gaaf uit.
Heeft er imand ervaring met zuigerveren plaatsen in dit tyoe motor?

hdegroot

Geplaatst door hdegroot (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is de carterventilatie in orde?
Hoeveel km heeft hij gelopen en hoeveel olie verbruikt de motor werkelijk?

hdegroot (0) PRO, 14 jaar geleden

De carter ventilatie is gecontroleerd en lijkt in orde.
Het verbruik bedraagt 1 liter op 800 km.
De auto heeft 116.000 km gereden en bij 80.000 km wordt er in het onderhoudsboekje al melding gemaakt van olie vrebruik, en inverband hierbij zou 10 w 40 gebruikt dienen te worden. Dit helpt dus niet. De motor twee keer gespoeld en ook een keer rechtstreeks reiniger op de zuigers gezet. Zonder resultaat.

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dikkere olie zal inderdaad niet helpen. Olieverbruik komt meestal langs zuigerveren of klepgeleiders.
Al bij een dealer nagevraagd of er iets bekend is bij deze motoren in verband met verhoogd olieverbruik?

ferdiv3017 (0) PRO, 14 jaar geleden

als je de kop er af hebt en de cjlinder wanden zijn zo glad als een spiegel dan is dat je probleem
kun je echter de hohn groeven nog goed voelen en zien dan wordt het moeilijker.
maar jou verhaal klingt naar naar situatie een .
dus glad als een spiegel wort dan zuigers demonteren en onderblok laten poetsen met een speciale hohn.
meestal alleen bij een motorreviesi bedrijf voorhanden of vragen of ze het bij je thuis doen .
hier in de buurt doen ze dat voor plu minus e60 euri
dan nieuw setje zuigerveren nieuwe drijfstang lagers kop er op en gaan met die bolide
als je de onderdeelen bij een revisie bedrijf koopt zijn ze meestal wel berijd om bij jou thuis
effe die honh er door te halen.kwestie van onderhandeling
groetjes ferdiv

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Haal de olievuldop er eens af bij draaiende motor. Als er een hoop druk op staat is de olieafscheider in het carterontluchtings circuit verstopt of kapot. hierdoor kan er olie in het inlaat circuit komen.
Bij diesels zat er altijd een los filter in de olieafschieder en die raakte altijd verstopt. Hierop is later een wijziging gekomen van BMW zonder filter. Op deze motor zit ook een olieafscheider maar of
er een filter elementje inzit weet ik niet. Zou ik wel ff controleren voordat ik de ervan af zou halen.

Heb trouwens nog maar weinig BMW motoren gezien waar na 116.000 Km de cilinderwanden glad zijn

gr Martin

bvdw (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, heb vorige maand het zelfde probleem gehad, met een 525i, 2004,oplossing: onder het inlaatspruitstuk zit een carterventilatiemembraam,
is verbonden met carter, en kleppendeksel, deze is kapot, en zuigt nu carterolie naar het inlaat. rotklus, je kunt er lastig bij.
vervang meteen alle carterventilatieslangen, zijn er een stuk of 4/5 ze zijn allemaal verrot.

succes ermee!!!

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Olie afscheider = Carterventilatie (Membraam is voor de carterdruk regeleing) voor de duidelijkheid.

Gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.