beste mensen
ik heb hier een 530d uit 2003 met 96.000 km deze auto rookt heeeeel erg heb hem uitgelezen en de storingen verholpen zoals gloeibougie's egr klep lucht massameter en inlaat spruitstuk divm de wervelkleppen verder was
de turbo aan het uitlaatspruitstuk lek dit is allemaal verholpen maar hij blijft zwaar roken maar toch vermogen genoeg de cat is schoon evenals de uitlaat.
als ik rustig rij dus bijna geen vermogen vraag rookt hij heel (bij 1500 tot 2000 toeren )erg,gebuik ik veel vermogen komt er een dikke zwarte rook pluim uit en verdwijnt naar ongeveer 5 seconden.
weet er iemand een oplossing bvd ron.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk dus een teveel aan brandstof of een te weinig aan lucht..
Staan er nog storingen in het geheugen ?
Gr Stefan
stefan bedankt voor je reactie maar er staan geen storingen meer in het geheugen het enigste wat ik nog kan zien is dat de intercooler vettig ( nat ) is aan de onderkant, ik heb de slang vanaf de turbo naar de intercooler eraf gehaald en aan de binnenkant gekeken en deze is wel vochtig maar niet overdreven.
gr.Ron.
15 jaar
Daar zou ik me geen zorgen over maken Ron..Een beetje vochtig zie je over het algemeen best vaak,de intercooler moet natuurlijk niet onder de olie staan.
Lekt hij ook nergens,dus ergens tussen turbo/intercooler/inlaat ?
Is hij ook eens rijdend uitgelezen ? dus naar de gevraagde en gemeten waardes gekeken ?
Gr Stefan
15 jaar
Ik had gister een passat die erg rookte en er bleek een scheur in een turboslang te zitten, dus veel brandstof en te weinig lucht.
Gaf geen fouten.
Gr. Harry
laat even een dieseltest doen bij een bmw dealer.
controleer alle vacumslangen.
druksensor kan defect zijn of slang die kapot is.
Wat voor kleur heeft die rook? Als het alleen maar zwarte rook is heeft het met brandstof te maken.
Blauw grijze rook duid op olie verbruik. Als dat zo is zou ik een krijgen naar de onderdruk regeling.
Waarschijnlijk verstopt filter of membraam lek. Kun je ook controleren door de olievul dop eraf te halen
met draaiende motor. Als er veel druk op staat zou ik het onderdruk regeling vervangen. onderdeel nummer
11127799225 voor m57n
gr Martin
wat is de huidige km stand.
als je witte rook hebt is het je TURBO.
chek je turbinewiel effe op speling
Witte rook = 'koelvloeistof' - Water
Zwarte/grijze rook = diesel
Blauwe rook = olie ( kan ook ontstaan bij een defecte turbo )
15 jaar
witte of grijze rook bij diesel is je Motorolie
Wanneer is voor het laatst het filter vervangen van de carterventilatie?
als dat filter dicht zit krijg je soortgelijke problemen. deze moet ook elke grote beurt vervangen worden.
15 jaar
Als hij flink olie erdoorheen jaagt is de kleur echt wel blauw..of het nu een benzine of diesel is.
15 jaar
Zwarte rook is idd gewoon teveel brandstof, helemaal met Stefan eens.
Maar goed, gezien het probleem en wat er al gedaan is denk ik toch zeker: Filter Carterventilatie.
15 jaar
ik werk bij de bmw ik heb nog nooit blauwe rook gezien bij e60 diesel?
meestal wit grijze rook duidt op kapotte turbo...we hebben meerdere autos binnen gehad waar ze koppakkingen opgaven via andere bedrijven maar bleek niet zo te zijn.
wit of grijze rook zegt niet altijd dat het koelvloeistof is ik ben er voorzichtig mee.
heb je de Uitlaatspruitkstukpakking nagekeken bij deze auto die gaan vaak stuk bij e60 diesel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar