BMW 3-Serie: motor aan de kook radiator slang knapt eraf kachel koud

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.16 compact

Wie helpt mij met mijn probleem heb termostaat vervangen motor bleef mooi op temp. maar radiator slang is eraf geknapt en ging gelijk aan de kook waar moet ik beginnen???

nasjuh

Geplaatst door nasjuh (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter is de slang niet gescheurd? Bouw alles weer op en test de koelvloeistof bij lopende motor op uitlaatgas. Er komt wel druk in het systeem maar bij 1 Bar moet de dop dat kunnen lozen . Die dop kan ook defect zijn. Kijk ook of bij het open gaan van de termostaat er stroming is in de radiateur of tankje. Succes.

nasjuh (0), 13 jaar geleden

hey punt de slangen zijn goed maar het gaat om de slang wie naar binnen in de auto gaat richting de (kachelbox) volgens mij noemen ze het zo er is stroming in de radiator en het tankje loop ook door kan het zijn dat er in het kachel systeem een verstopping zit dat het daarom komt en niet warm wordt??

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Zitten die slangen er goed, niet verkeerd om, op de kachel.

Zit de kachel misschien verstopt, want als je slang van radiator eraf ploft is er overdruk in het systeem. Als er iets verstopt zit dan kan daar geen water naartoe en zoals hier ploft je slang eraf.

En uitlaatgassen in het systeem is zo te meten, je ruikt het met je neus, dan heb je scheurtje in de kop of de koppakking. Dat kan ook voor overdruk in het systeem zorgen. Door uitlaatgassen blaas je je slangen van je koelsysteem op en ploffen ze eraf.

Kijk dus de kachel heel goed na, spoel hem zonodig, zet de tuinslang erop en spoel 'm.


Marco

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Bij een verstopte kachelradiateur knallen je slangen er niet van af, zelfs niet als je beide slangen los haalt en afdopt bij wijze van spreken.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de waterpomp defect is, dan word hij warm, en als de motor flink warm is, staat er ook veel druk op het systeem ( dus meer dan normaal )

Eigenlijk zou de overtollige druk door de dop moeten ontsnappen, maar als deze weigert dan sneuvelt het zwakste punt in het koelsysteem, bij jou dus die slang..

Het kan ook zijn dat de slang gewoon slecht was en deze kapot is gegaan waardoor de kvs weg loopt en dan de motor te heet word, logisch ook..

Repareer de slang, vul het koelsysteem, laat de motor lopen zonder dop en geef wat gas, zie je nu de kvs terug stromen in het vat ? Zo ja, draai de dop erop en laat de motor warm draaien, geef tussen door eens een paar keer gas, zet ook de kachel op warm, blijft de meter in het midden staan en word de kachel warm ? Rij dan eens een stukje en hou de temp in de gaten, blijft deze goed, dan zou ik er even niks aan doen, zie je geen kvs terug stromen, controleer dan eerst de waterpomp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.