Hallo,
Even vooraf, weet niet of het ermee te maken heeft: 1.500 km geleden kapotte ABS-sensor laten vervangen. Remblokken en schijven zijn goed en netjes.
Als ik rem met gladheid of met de rechter wielen in de berm, treedt het ABS keurig in werking, maar vervolgens drukt het rempedaal mijn voet omhoog en wel zo sterk, dat ik het niet tegen zou kunnen houden. Vervolgens kan ik niet meer gedoseerd remmen. ABS blijft eventjes doorgaan, ook al laat ik de rem los. Ik heb het gevoel dat de remleidingen als het ware worden opgeblazen.
Vervolgens gaat het lampje REMBLOKSLIJTAGE aan (dus niet het rode lampje REMHYDRAULIEK).
Is dit een normaal verschijnsel bij een bepaald defect? Ik rij er nu niet mee.
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heey Frank,
Dat van je ABS verhaal is normaal, ook dat het pedaal 'omhoog' komt tijdens de werking ervan.
Als het lampje brand van de remslijtindicator, dat rode lampje ( rond ) met die haakjes erom heen, dat is inderdaad van je remblokken, er zal nog zeker 1/3 van de voering opzitten, het gaat inderdaad vrij vroeg branden.
Je kunt of nog even zo verder rijden, of je vernieuwt de remblokken + indicator en dat is je probleem verholpen.
Gr Stefan
ik zou even de wiel eraf halen en de binne-remblok even checken kan zijn dat die ver op is en de sensor dan tegen de schijf aan zit...heb diverse gehad waar de remklauw vast gaat zitten en dan ongelijk blokken slijten,
13 jaar
Hallo,
Okay, ben er nu geruster op. Bij normale wegomstandigheden heb ik er geen last van.
Het rode lampje brandt dus gewoon redelijk vroeg. Ik weet dat alle blokken goed waren (bij wisselen velgen zelf ook naar gekeken). Bij de volgende servicebeurt laat ik het aanpakken.
Dank weer,
Frank
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar