close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Motor begint met tikken nadat ie warm gelopen is

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: M40

LS


Ik heb het volgende probleem

mijn motor van mijn 3.18i E36 van 91 (M40 blok)
heeft het volgende euvel

wanneer ik de motor start tikken de klepstoters even dit schijnt (volgens de garage) normaal te zijn omdat de stoters gevuld moeten worden met olie (Lekt ie dan toch niet) waarna hij probleemloos verder rijdt echter wanneer de motor goed warm (of iig uit of bijna uit het blauw) is
begint hij te tikken en vooral tijdens het optrekken (tussen de 1500 en 3000 toeren) is dit goed hoorbaar
ik weet niet of dit boven dat toerental nog is maar ik hoor het iig niet

Het stomme is dus dat dit alleen is wanneer de motor warm gereden is zijn dit toch mijn klepstoters of is hier toch iets anders aan de hand
het geluid dat ie maakt klinkt ook anders (meer alsof je met een speelkaart tussen je spaken op de fiets zit) dan wanneer de motor net gestart is
en de klepstoters even laat horen

ik heb mijn olie en mijn filter vervangen 10W40

ik heb zoals een brave forum tijger het beaamd netjes het forum doorgespit naar tik problemen in de motor maar
heb niet mijn specifieke klacht kunnen vinden, heb ik weer iets bijzonders ?

mijn garageman brult steeds iets anders en ik heb geen zin om straks voor zijn onkunde te gaan betalen als ie tig dingen gaat uitzoeken
terwijl ik zijn uurloon betaal

enig idee wat het laten vervangen de de stoters zou kosten btw


mvg & bvd,

GD

Geplaatst door

GhostDweller (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De kosten van stoters kan ik je niet vertellen. Maar het klinkt alsof je kapotte drijfstanglagers hebt. In beginnende vorm. Maar dat weet ik pas zeker als ik het gehoord heb. Ik heb verder geen ervaring met drijfstanglagers die kapot gaan van een BMW, maar niets is onmogelijk.

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

ik denk (hoop) dat dat meer kabaal maakt dan wat ik nu heb
op zich is de toonhoogte te vergelijken met die speelkaart tussen je spaken ietjes lager

(met pijn in mijn hard rij ik langs muurtjes om het geluid goed te kunnen horen, want stagionair doet ie het niet)

de frequentie en het volume gaat wel omhoog bij belasten :( maar het klink niet bonkend meer klapperend

thnx voor de sneller reactie btw

GhostDweller 0

17 jaar

Nja, als de frequentie inderdaad zo snel is als het tikken van een kaart tussen je spaken, ja, dat is eigenlijk meer iets voor de kleppentrein. Maar, zoals gezegd, ik zal het moeten horen, om te kunnen beoordelen. Maar zoals jij het schrijft, dat het geluid vooral onder belasting optreed, klinkt mij als een paar drijfstanglagers...

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.