BMW 5-Serie: motor loopt op 2 cilinders.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800i

Het probleem: motor loopt op 2 cilinders.
Ik heb nieuwe bougies , nieuwe bougiekabels en een nieuwe bobine geplaatst.
Maar er is niets veranderd.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen en wat te doen?
Bij voorbaat dank, Piet

Piet310

Geplaatst door Piet310 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Krijg je een vonk met een testbougie op alle 4 cylinders?
Zo ja, demonteer injectierail compleet met injectors. Teiltje eronder en starten. Heb je dan brandstof op alle cylinders?
En hoe ziet het sproeibeeld eruit?

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Ja, alle bougies werken.
Maar dan ga ik morgen die injectierail eens proberen. Bedankt tot zover.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de motor op 2 cylinders loopt en de injectors van de missende cylinders werken, dan zouden die bougies zeiknat moeten zijn.
Zijn ze kurkdroog dan werken kennelijk de injectors niet.

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Nog een vraag..
Hoe krijg ik de injectors eruit?
Zitten die met schroefdraad of erin geklemd?
Voordat ik iets sloop.....

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Zie: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Se...
Bovenkant injector zit met een klem in de rail. Onderkant klemt door de rubber ring op de injector.
Rail zit met bouten vast.

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp komen de injectoren met enig gepast geweld los.....

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Ik ben er inmiddels achter dat de injectoren van cil. 2 en 4 geen stroom krijgen.
Kabelbreuk of is daar toevallig een relais van?

Harald4118 (0), 13 jaar geleden

Volgens mij heeft deze nog half-sequentiële inspuiting, dit wil zeggen : er wordt telkens bij 2 cilinders benzine ingespoten.

Dus als je wel op de 4 cil ontsteking hebt, is volgens mij de aansturing van de injectoren defect, vermits ik niet denk dat er 2 injektoren tegelijk defect gaan. Ik vrees dat deze aansturing direkt uit de ECU komt.

Ik zou in de eerste plaats de stuursignalen van de injektoren kontroleren. Dit moet wel met een scoop gebeuren.

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Hallo Harald,
ja, het probleem is idd de ECU.
Ik probeer momenteel een andere te krijgen maar dat valt nog niet mee.
Bedankt voor je reactie.

Harald4118 (0), 13 jaar geleden

Dit is wel een zeldzame storing. Zeker dat het geen kabelbreuk is ?

Misschien kan de bestaande ECU gerepareerd worden ? Zie www.actronics.nl

Of een andere zoeken : www.onderdelenlijn.nl

Of zoeken op Ebay Duitsland :

http://cgi.ebay.de/Steuergerat-BMW-E34-5...

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=518+steu...

Goed de nummers vergelijken.


Succes ermee.

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Nee, het is zeker de ECU, ruikt ook wat verbrand.
Repareren is idd nog een mogelijkheid.

Ja, ik ben op de hoogte van de nummers maar de kleur sticker is ook belangrijk alsmede wel of geen EWS.
Ik heb al een reactie op Onderdelenzoeker.nl
Wederom bedankt.

Piet310 (0), 13 jaar geleden

Andere ECU erin en...loopt weer als een zonnetje.. :)
Bedankt voor alle reacties.

Highway (145) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.