close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 523I E39: MOTOR LOOPT WARM.

Bouwjaar: 1996

graag jullie mening: deze bmw met 210000 km op de teller loopt warm ,waterpomp ,radiator is vervangen op 180.000 km ,thermostaat nog maar pas vervangen,maar probleem blijft,nu heb ik vandaag de waterpomp uitgebouwd omdat ik bij een andere 5 reeks de waterpompschoebwiel was afgebroken dacht ik hier aan hetzelfde,maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.mijn vermoeden gaat naar de cilinderkoppakking.
wat denken jullie ervan ?
alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst door

izzi (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze motoren zijn kritisch wat ontluchten betreft,dwz hij ontlucht zichzelf niet zoals MB's wel doen

arnold690 0
badge

20 jaar

Cilinderlektest uitvoeren, hiermee kun je perfect de desbetreffende cilinder die lekkage op de koppakking heeft zichtbaar maken.

de voor kant omhoog zetten en dan nogmaals goed ontluchten als het niet te laat is (koppakking)!!!

ericveekens 0

20 jaar

Waterslang tussen blok en chauffageradiator loskoppelen en blok hier bijvullen.

geert3496 0
badge

20 jaar

heb dus cilinderlektest uitgevoerd en inderdaad cilinder 4 vertoonde een te grote lekkage,cilinderkop heb ik intussen al gedemonteerd,maar nu heb ik ontdekt dat de extra ventilator van de airco vast zit zodat deze niet genoeg koeling krijgd,nu was mijn vraag wat ik allemaal moet uitbouwen om deze ventilator te vervangen.
alvast bedankt voor jullie reacties.

izzi 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.