BMW 523I E39: MOTOR LOOPT WARM.

Bouwjaar: 1996

graag jullie mening: deze bmw met 210000 km op de teller loopt warm ,waterpomp ,radiator is vervangen op 180.000 km ,thermostaat nog maar pas vervangen,maar probleem blijft,nu heb ik vandaag de waterpomp uitgebouwd omdat ik bij een andere 5 reeks de waterpompschoebwiel was afgebroken dacht ik hier aan hetzelfde,maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.mijn vermoeden gaat naar de cilinderkoppakking.
wat denken jullie ervan ?
alvast bedankt voor jullie hulp.

izzi

Geplaatst door izzi (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

wim maarleveld12257 (0) PRO, 20 jaar geleden

Cilinderlektest uitvoeren, hiermee kun je perfect de desbetreffende cilinder die lekkage op de koppakking heeft zichtbaar maken.

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

Deze motoren zijn kritisch wat ontluchten betreft,dwz hij ontlucht zichzelf niet zoals MB's wel doen

ericveekens (0), 20 jaar geleden

de voor kant omhoog zetten en dan nogmaals goed ontluchten als het niet te laat is (koppakking)!!!

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Waterslang tussen blok en chauffageradiator loskoppelen en blok hier bijvullen.

izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

heb dus cilinderlektest uitgevoerd en inderdaad cilinder 4 vertoonde een te grote lekkage,cilinderkop heb ik intussen al gedemonteerd,maar nu heb ik ontdekt dat de extra ventilator van de airco vast zit zodat deze niet genoeg koeling krijgd,nu was mijn vraag wat ik allemaal moet uitbouwen om deze ventilator te vervangen.
alvast bedankt voor jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.