Na een lange snelwegrit slaat de motor af bij de eerstvolgende keer dat ik moet stoppen.
Na 2 minuten stilstaan start hij gelijk en doet het weer zonder problemen.
Temperatuur is normaal.
Rotor, verdeler, kabels, bougies zijn nieuw.
Ontsteking lijkt het dus niet te zijn.
Brandstoffilter vervangen en injectoren gecleaned.
Het is een 518i uit 1984 met de m10 motor.
Moet iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie.
Auto rijd voor de rest namelijk top!
Opmerkelijk detail:
Als ik de snelweg verlaat naar de verkeerslichten toe. En alle versnellingen doorloop zoals op een motorfiets dan blijft ie wel lopen???
Constante snelheden hapert ie, eigenlijk moet ik dus altijd een beetje op het gas blijven om te zorgen dat ie niet stottert.
Wie verlost mij?
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je het inlaattrajekt zelf al gereinigd? stationairregeling? vacuumlekje?
Op het moment dat je gas los laat stopt de inspuiting om deze bij een bepaald toerental weer op te pakken meestal bij afremmen bij zo'n 800 tpm.
Hier gaat een en ander mis, heb je een ander al laten uitlezen?
[quote=C.Jonker]Hier gaat een en ander mis, heb je een ander al laten uitlezen?[/quote]
Valt niks aan uit te lezen bij deze modellen.........( 1984 !!) Zit niet eens een diagnosestekker op. Alleen een aansluitstekker voor toerental, volts, ontstekingshoek en starten.
Dat ligt aan het toegepaste inspuitsysteem, ik heb er hier eentje staan van 1982 met motronic ?? en diagnosestekker.
Wel een zeer eenvoudig foutcodesysteem maar wel uitleesbaar want dat is bij deze al meerdere keren gebeurd.
Ik ben geen BMW kenner dus als het er niet op zit valt er idd weinig uit te lezen, neemt niet weg dat er ergens een storing zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar