close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5 serie: motor slaat terug ( klapt ) en loopt niet stationair

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 ( M40 / M36 )

Het gaat hier om een bmw 518i uit 1991 met een m40 of m36 motor.

Na een gebroken distrubutie loopt de wagen erg slecht stationair, als ie dat al doet.
Er zijn 3 nieuwe kleppen in gegaan en nieuwe spanrollen en riem.
Ik heb alle slangen richting inlaatspruitstuk en stappenmotor vernieuwd, voor een eventuele luchtlekage.
Ik heb bij het op tijd zetten het vierkante blokje van de nokken as gelijk gehouden met de cilinderkop en de 4e cilinder op tuimelen gehouden.
Ik heb een 8 mm pen gebruikt in het vliegwiel.
Nu start de motor goed , in de hoge toeren loopt hij perfect maar het is bij het stationair draaien net of hij niet op tijd staat, de motor schommeld en klapt.
( ik weet niet beter of de onstekking staat niet goed ).
Heeft iemand hier een oplossing voor, de stappenmotor is schoongemaakt met remolie.

alvast bedankt voor de genomen moeite

Geplaatst door

dick-k (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dick,

je stappenmotor gereinigd met remolie ??? troep..gebruik hier remreiniger voor!!

ik verdenk toch dat het één en ander niet optijd staat en daardoor je auto slecht loopt!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

hai stefan84,

Ik heb de stappenmotor idd gereinigd met remreiniger, vergiste mezelf in het bericht.
De motor heb ik vanmorgen nogmaals gereinigd en kwam er achter dat de 2 helfde van de inlaat valselucht trok heb dit gedicht en loopt nu verder staitonair en in de hoge toeren zeer goed.
Hij klapt nog wel wat in de uitlaat , maar zal hem van de week even laten afstellen bij de gagage.
In iedergeval heel erg bedankt voor je reactie, ik en een vriend hebben ons rot gezocht, we zijn beide 1e monteur , maar uit de tijd van geen electronica, dus alles wat mechanisch gaat de oudere auto afstellen met de hand is geen probleem, kom met een normale carbarateur en ik laat hem lopen als een zonnetje, maar hier kwamen we ff niet uit.

Nogmaals bedankt

dick-k 0

18 jaar

Je kunt bij deze motoren weinig tot niks afstellen, regelt de DME allemaal

BMWWillem 0

18 jaar

dat is dan mooi Dick..

we zijn tenslotte nooit te oud om te leren..

succes ermee verder,

Stefan

stefan84 0

18 jaar

hai bmw willem,, wat is nu een dme, in de garage zullen ze toch zeker wel het inspuit en ontbrandings tijdstip kunnen instellen via computer??

dick-k 0

18 jaar

hoi dick,

DME, Digitale Motor Elektronica oftewel je motorcomputer.
Ik ben bang van niet, die dingen staan allemaal in de chip geprogrammeerd

BMWWillem 0

18 jaar

nou dan hoor ik het wel als ze hem uitlezen hahaha.
Dat klappen in de uitlaat is wel vreemd, maar ik denk dat ik het wel hoor als er iets niet goed gaat.
Bedankt voor de inlichtingen, zo leer ik nog wat.

Bedankt willem

dick-k 0

18 jaar

graag gedaan Dick en veel succes verder.

BMWWillem 0

18 jaar

dick

ploft hij tijdens hij rijden uit de uitlaat ?

lijkt wel een probleempje met teveel onverbrande benzine..

ben benieuwd!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

hoe zijn je uitlaat kleppen.Dus de speling, of hebben die blokken hyraulische kleppen,ik weet het niet

flow 0

18 jaar

als het goed is hydraulisch ja

Stefan

stefan84 0

18 jaar

wacht even ik ga het even controleren.

flow 0

18 jaar

Ja hyraulisch, klopt

flow 0

18 jaar

staat wel alles op tijd.

flow 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.