Ik heb sinds 3 weken een BMW 316i (1997, 145.000 km gelopen). Sinds een paar dagen stottert de auto tijdens het rijden en trekt hij niet meer goed. Als er een stijging in de weg zit haalt hij met moeite ±70 km per uur. Als de auto koud is, is het stotteren maar minimaal aanwezig, maar zodra hij op temperatuur komt wordt het heviger en trekt hij niet meer. Het toerental komt dan (bij volledig indrukken van het gaspedaal) niet boven ±3000 toeren.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even uit laten lezen maar ik vermoed lamba sonde kapot
Martin, bedankt voor je antwoord. Stomme vraag misschien, maar zou dat een dure reparatie zijn?
18 jaar
lambda kost tussen de 100,- en 150,- van Bosch !
maar ik vermoed een defecte LMM og temp.sensor koelvloeistof!
maar laat hem maar eens uitlezen
Stefan
18 jaar
je auto zit nu in de noodloop program.......eerste bij dealer laten uitlezen/gasmeting ,,,,ik weet zeker dat je daderlijk foutcodes mee naar huis krijgt...en daaran vertel je verder wat voor code dat is.......voorlopig kan alles zijn: van LMM tot PS sensor......van elektrisch tot mechanisch...............
houd ons op de hoogte......
18 jaar
Is net uitgelezen, de brandstofpomp schijnt kapot te zijn...
18 jaar
Symtoom van een defecte brandstofpomp zijn o.a.:
Ervaringen van niet technische waarnemingen zijn:
Auto bij laagtoerengebied reageert heel erg traag
Bij optrekken vanaf staionaire toeren middels hogere versnelling "vb in z'n 4" krijgt je overslaan van verbranding wat in de volksemond "hikken"
Bij constante sneldheid op snelheid krijg je onderin van auto af en toe plofte geluid
Technische diagnose:
Onder de achterzitbank zit de benzinepomp, met sleutelcontact op stand II, meet je de weerstand van de spoel, en deze moet een geslotencontact op je voltmeter geven.
Soort optische melding die je dashboard te zien krijgt is een combinatie melding van EML + ASC wat in verband met een miscommunicat of the fly by wire systeem tussen de ene potmeter van gaskelphuis en een andere pot-meter van de benzinpomp!
Pomp kost bij dealer 200 euro inclusief
benodigheden:
No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
01 DELIVERY UNIT, RIGHT EKP-VDO 1 01/1995 16146758736 $196.42
02 LEFT FUEL LEVEL SENSOR RUNNING LOOS 1 01/1995 16146758255 $51.62
03 LEFT SUCKING JET PUMP WITH DISCONN.PART ILUE 1 01/1995 16141183541 $40.18
04 O-RING 1 01/1995 16141183543 $2.27
05 STRAINER EKP-VDO 1 01/1995 16141182890 $15.40
05 STRAINER EKP-BOSCH 1 01/1995 16141183057 $15.40
06 LOCK 2 01/1995 16111181142 $8.48
07 RUBBER RING 2 01/1995 16111179637 $5.91
Na vervangen hoeft er geen computer resetting nodig, klick en klaar dus!
Het is een redelijke clust, mocht dat bij je niet lukt meld mij maar effe voor verdere instructie.
18 jaar
He Aman, bedankt voor je uitvoerige antwoord!!
Helaas heb ik vandaag een pechdag. Het blijkt niet de brandstofpomp te zijn, maar de katalysator (en de uitlaat) moeten vervangen worden. Wordt een prijzig verhaal :-(
18 jaar
kostbij dealer
FOR VEHICLES WITH
WITHOUT CATALYTIC CONVERTER
S199A=YES
01 FRONT MUFFLER 1 18101723750 $463.14
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar