close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Motor vermogen houd in bij 140km gas pedaal helemaal ingetrapt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDS AUT

Motor vermogen houdt in bij 140km gas pedaal helemaal ingedrukt.
Laat ik het gaspedaal iets terugkomen dan gaat de snelheid pas omhoog naar 170/180 km.
170 tot 180 km is ook de top snelheid van deze auto vanaf het begin dat ik deze auto gekocht heb.
Daarna is de brandstof opvoerpomp in de tank vernieuwd maar het probleem is er nog steeds.

Wat kan dit probleem zijn?
Km stand aanschaf auto 370.000
Km stand nu 410.000

Als ik bij een tuning bedrijf kijk zijn dit de gegevens van een BMW 525TDS:

CilinderInhoud 2498
Compressieverhouding 22,0:01
Vermogen 105kW / 143 pk
Koppel 280Nm bij 2200/min.
Aandrijving Achterwiel 5-versnellingsbak ofwel automaat
Topsnelheid 211 km/h

Rudy

Geplaatst door

nanotechfuelsaver (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, de auto loopt verder goed alleen het inhouden vind ik een probleem!!

Rudy

Heb De Zelfde Probleemgehad
Heb Een 525d 2002
Opvoerpomp Is Defekt

AKTAY 0

15 jaar

[quote=AKTAY]Heb De Zelfde Probleemgehad
Heb Een 525d 2002
Opvoerpomp Is Defekt[/quote]
De brandstof opvoerpomp in de tank is vernieuwd door de BMW dealer omdat de auto vaak bleef stilstaan als er minder dan 30% diesel in de tank zat maar dat is nu opgelost.
Maar het probleem is er nog steeds of zit er ergens nog een opvoer pomp, brandstof filter is ook vernieuwd.

Rudy

Ik heb het ook gehad, gelukkig gehad!
Bij mij was het de katalysator en als ik het verhaal van jou lees weet ik voor 100% dat het bij jou ook het geval is.
Heb er na late zoeken in Nederland en ze kwamen er niet uit, want wat is het geval ze doen het meten als hij stationair draaid en dan lijkt hij niet verstopt te zijn. Ben toen naar Duitsland gegaan en daar hebben ze er een week naar gezocht en uiteindelijk de katalysator vervangen en het was opgelost, loopt weer 205. Kosten €1200,-. Heb toen hier een dealer gebeld wat hier een katalysator kost met eronder zetten, wat denk je, het zelfde. Dat is het mooie van Duitsland, toch een week mee bezig geweest daar.

Boogie62 0

15 jaar

[quote=Boogie62]Ik heb het ook gehad, gelukkig gehad!
Bij mij was het de katalysator en als ik het verhaal van jou lees weet ik voor 100% dat het bij jou ook het geval is.
Heb er na late zoeken in Nederland en ze kwamen er niet uit, want wat is het geval ze doen het meten als hij stationair draaid en dan lijkt hij niet verstopt te zijn. Ben toen naar Duitsland gegaan en daar hebben ze er een week naar gezocht en uiteindelijk de katalysator vervangen en het was opgelost, loopt weer 205. Kosten €1200,-. Heb toen hier een dealer gebeld wat hier een katalysator kost met eronder zetten, wat denk je, het zelfde. Dat is het mooie van Duitsland, toch een week mee bezig geweest daar.[/quote]
Volgens de dealer is dat niet bij mij het geval, heb 2 weken geleden de 4e verstuiver met naaldsensor laten vernieuwen omdat deze stuk was, en nog steeds dit probleem met inhouden.

Deze 2 meldingen krijg ik nu met Carsoft BMW 6.1 SP 4

DME/DDE - status ERROR
DDE 2.2 M51
BMW Part Nr: 2247891
Hardware Nr: 51
Software Nr: 35
Code index: 11
Code index: 0
Bus index: 40

06 Exhaust gas resirculation, control deviation ( gereset en later een stukje gereden toen was deze melding 06 verdwenen)
38 Hot- Film air-Mass flow sensor. (deze melding is wel aanwezig)

>>>>Waar zit deze Hot- Film air-Mass flow sensor?? <<<<

---------------------------------------------------------------------------
Single diagnosic LCM/CCM status ERROR
Module info: LCM/CCM
Device Nr: 8 372 874
Hardware Nr: 0
Software Nr: 31
Diagnose index: 12
code index: 16
Bus index: : 0
1 ERROR Nr.1 ( Zou dit het grootlicht zijn aan de rechterkant? Want die doet het niet. )

Rudy

Weet niemand wat deze storing betekend: Hot- Film air-Mass flow sensor?

Meestal krijg je een antwoord laat het eens uitlezen door de dealer!
Nu is het uitgelezen en krijg geen respons.

Waar zit deze Hot- Film air-Mass flow sensor bij een BMW 525 TDS 1998 Automaat??

Rudy

Dit klinkt als de luchtmassameter

Christian1701 0

15 jaar

[quote=Christian1701]Dit klinkt als de luchtmassameter[/quote]
Ik had de monteur bij de BMW garage gevraagd of er ook een luchtmassameter op zat, hij zei die zit niet op dit type BMW.
Deze vraag stel ik hier omdat ze bij de BMW dealer mij mondeling niet verder helpen, en ik vertel ze niet dat ik carsoft software heb om de storingen te kunnen zoeken.
Het enige wat zij als oorzaak geven is brandstofpomp en distributie ketting vernieuwen i.v.m. kilometerstand van 419.000, kosten €3500,-

Rudy

Please, kan iemand mij vertellen waar deze Hot- Film air-Mass flow sensor precies zit?

Rudy

Kan niemand hier op het forum vertellen waar waar deze Hot- Film air-Mass flow sensor precies zit?
Ook heb ik een lijst met foutcodes bekeken en daar staat het ook niet op: 38 Hot- Film air-Mass flow sensor!

Rudy

Hot- Film air-Mass flow sensor: is een soort luchtmassa meter die met een hittefilpje werkt deze willen wel eens kapot gaan omdat ze nat het rijden nog even na branden om hem schoon te maken kijk even van af je luchtfilterhuis, als het goed is zit daar na een stukje buis met een stekker, die moet je hebben


letterlijk vertaald :

hete film lucht massa SENSOR

gelukt ?...

zucht, eerst het lef hebben om te zeuren en als er een oplossing (mogelijk) wordt geboden niks meer laten horen. hier wordt ik zo moe van ...

Ja inderdaad jammer,bijna 2 weken geleden en niks meer gehoord..

Het moet nu toch wel opgelost zijn ????

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Ja inderdaad jammer,bijna 2 weken geleden en niks meer gehoord..

Het moet nu toch wel opgelost zijn ????[/quote]
Ho,ho, ho,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd ben de afgelopen dagen bezig geweest met draag armen rubbers voor de ophanging aan de voorkant, en er moest ook nog gewerkt worden.
Vandaag ga ik bezig met de ophang rubbers van die lange draagarm aan de voorkant waar 2 rubbers aan zitten want hij klapperd momenteel aan de onderkant als ik over een klinkerweg rij.

Vanmorgen heb ik gekeken waar de Hot- Film air-Mass flow sensor zou kunnen zitten, als ik tijd over heb ga ik deze eens los halen en kijken of deze ook heel voorzichtig gereinigd kan worden.
Zo niet kan er dan ook een gebruikte Hot- Film air-Mass flow sensor in gezet worden?

Rudy

ok, dat wist ik niet maar veel mensen "vergeten" antwoord te geven en daar wordt je nog wel eens moe van ...


je kan altijd een gebruikte monteren maar is die nog goed dat is de vraag beter een nieuwe ben je in 1x klaar

[quote=citroënmonteurtje]ok, dat wist ik niet maar veel mensen "vergeten" antwoord te geven en daar wordt je nog wel eens moe van ...
je kan altijd een gebruikte monteren maar is die nog goed dat is de vraag beter een nieuwe ben je in 1x klaar[/quote]
Daar heb je gelijk in, vaak gebruik ik de zoekfunctie je leest alles en daarna hoe men het heeft opgelost lees je niks meer over.

citroënmonteurtje bedankt voor je antwoord.
Ga direct weer verder ;)

Rudy

hehe, is goed suc6

Hoi,

Ik heb de Hot- Film air-Mass flow sensor eruit gehaald er zat een vette laag over en heb het schoon gemaakt.
Heb er een stukje mee gereden en hij trekt nu beter op, hij schakeld nu niet meer zo snel over.
Ook houd hij niet meer in bij 140 KM hij trekt nu door naar 180km alleen de top snelheid is nu ook 180km.
Maar de auto heeft misschien geen schuld, de km stand is momenteel 423.000

Aan komende week zal ik de computer er eens aanhangen en kijken of hij de melding 38 Hot- Film air-Mass flow sensor nog steeds aangeeft.
Ik heb hier een laptop Aspire 7720 met Windows Vista en carsoft werkt daar niet op dus moet ik de "grote" computer van de kinderkamer halen.
Toch maar eens Windows XP installeren op de laptop :) (eerst de goede drivers zoeken anders wil Windows XP er niet op)

Rudy

Ik denkt dat de oorzaak een defecte luchtmassameter is.
Een originele luchtmassameter van Bosch kost over de 400 Euro en deze Pierburg 179,90 Euro, excl. Verzendkosten.

Nu is mijn vraag zijn er forum leden die deze Pierburg LMM ook gekocht hebben en wat zijn de ervaringen met deze LMM.
Als deze Pierburg LMM goed werkt wil ik hem gaan bestellen.

Rudy

PIERBURG Luftmassenmesser 7.22184.50.0 für BMW tds & Opel TD
Luftmassenmesser ORIGINAL von Pierburg.
Passend für BMW 325 td, 525 td, 525 tds, 725 tds und Opel Omega 2.5 TD
Originaler und neuer Pierburg Luftmassenmesser 7.22184.50.0
passend für die 2.5 tds BMW Diesel Motoren (M 51 D 25) und den Opel Omega B 2.5 TD (25 DT und X 25 DT).
Art.Nr.: 450
Hersteller: Pierburg
Lieferzeit: 1-2 Werktage
Originalnummern 7.22184.50.0
zum Vergleich: 722184500
7.22184.50
13 62 2 246 084
13622246084
2 246 084
2246084
8 36 625
836625
90528813

Ik heb de PIERBURG Luftmassenmesser 7.22184.50.0 für BMW tds besteld en zal binnenkort wel arriveren.
Is deze Luftmassenmesser plug and play of moet de accu spanning er nog af voordat ik de nieuwe installeer?

Rudy

--------------------------------------------------------------------------------
Dear Rudy,

Thank you for your inquiry and the very detailed vehicle data.
According to our software, the part fits your car.
If you want to know for sure, could you please check the number of the currently installed air mass meter?

Mit freundlichen Grüßen / Best regards,

Ik heb de PIERBURG Luftmassenmesser geinstalleerd en heb er nu 20 minuten mee gereden en hij gaat nu als een raket :)
Hij trekt door naar 180 km en daar blijft hij hangen, geef ik meer gas dan schakeld hij terug krijgt dan meer toeren maar gaat niet harder.
Het zal wel aan de kilometerstand liggen dat de wagen niet harder gaat de dealer zei al tegen mij, oorzaak brandstofpomp en distributie ketting vernieuwen i.v.m. hoge kilometerstand.

Rudy

ik weet niet wat de top is van deze auto (volgens fabriek)?


in elk geval mooi dat ik het bij het rechte eind had betreft de Hot film

citroënmonteurtje,
Bedankt voor je antwoorden.

CilinderInhoud 2498
Compressieverhouding 22,0:01
Vermogen 105kW / 143 pk
Koppel 280Nm bij 2200/min.
Aandrijving Achterwiel 5-versnellingsbak ofwel automaat
Topsnelheid 211 km/h

Rudy

Nog even een oplossing plaatsen i.v.m. dat ik de maximale snelheid niet kon halen.
Er was een soort vacuüm slangetje los gescheurd onder de inlaat en die hoorde vast te zitten aan nummer 15 de Pressure converter:
Foto http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...

Maar het slangetje kom ik niet tegen op de foto.
Het is in ieder geval opgelost met de maximale snelheid hij trok met gemak door naar de 200km en moest daarna weer op de rem :(

Rudy

Toch mooi dat alles weer werkt zoals het hoort..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.