Hallo heren,
Ik wou graag weten hoe ik uit een 316i (101pk) die extra 15pk krijg (318i 115pk en hetzelfde blok) ligt dat aan de computer alleen of hoe zit dat precies ?
Had ook een vraag over me temperatuurmeter die te laag bleef hangen net buiten het blauwe maar vond hierover al een topic en zag daarin staan dat de termostaat weleens kapot kon zijn dus dat ga ik eerst maar eens vervangen voor dat ik hierover terug begin want hetzelfde geld is dat het gewoon.
Maar betreft de vraag over de motorcomputer zou ik graag een antwoord vernemen van een kenner.
groetjes
Norschleifer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stom toevallig nadat ik het bericht van hierboven had geplaatst, vond ik er iets over..
Dacht omdat het een 93er was en een m40 dat het gewoon kon. ik ga toch even kijken naar de motorcomputernummer en zoek er eentje op internet van hetzelfde bouwjaar en ecu-nummer alleen van een 318i en het gewoon eens een keertje testen.
Wie weet kan het gewoon en werkt het alleen niet bij een veel nieuwere e36
mvg
N
Verschil in motorinhoud zal wel een hoop verklaren, denk ik. 1600cc voor de 316 en 1800cc voor de 318.
Beetje geld verspillen om een 318 computer te kopen.
Ja heb gisteren nadat ik mijn topic had gezet nog verder gezocht tot in de vroege uurtjes naar de excacte cc inhoud enz. van allebei.
En inderdaad een 316i is 1596 cc / boring x slag = 72,0 x 84,0 mm / compressie = 9,0 :1 of 9,7 :1 (ligt aan de type motor)
Een 318i is 1796 cc boring x slag = 84,0 x 81,0 mm / compressie = 8,8 :1 of 9,7 :1 (ligt aan de type motor)
Dus dat gaat hem niet worden inderdaad.
toch bedankt voor je reactie.
groetjes
N
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar