BMW 3-Serie: motormanagement lampje brandt

Bouwjaar: 2004

auto houdt in en gaat pas laat optrekken. bij hoger toerental pas vermogen en brande de motormanagement lampje
bij de dealer laten uitlezen ze zeide dat luchtmassameter kapot was heb ik meten nieuwe originele luchtmassameter der op gezet en na 5000km brande het lampje weer weer naar dealer uitgelezen en ze gaaf weer de code 3ffo luchtmassameter kapot was de delaer zei kan niet kapot zijn hebben ze opnieuw geprogrameerd en na 100km brande het lampje weer weer terug naar de dealer de dealer zei kan niet kapot zijn dus diagnose gesteld en ze zeiden dat inlaat spruitstuk vervuilt is of egr klep kapot is of valse lucht via kartervenitlatie heb ik zelf de inlaat spruitstuk schoon gemaakt en alle pakingnen en moeren en bussen vervangen en nieuwe originele Egr der op gezeten nieuwe luchtfilter en vakum slangen der op gezet het is veer zelfde,
heb ik bij een verschillende bedrijven laten uitlezen eene geeft aan p3263 en de andere 3ffo.
de motormanagement lampje blijft terug komen na de reseten veer ze zelfde coden.

heeft iemand eenege iedee wat het is of kan zijn??????

Xeloq txa

Geplaatst door Xeloq txa (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je op 2 verschillende manieren uitleest kun je verschillende codes krijgen. In dit geval P3263 en 3FF0.
Beide codes slaan op de luchtmassa meter. Is de bedrading al gecontroleerd?
Is er al eens rijdend uitgelezen en gekeken wat die lucht massa meter voor signaal afgeeft?

Xeloq txa (0), 12 jaar geleden

ja de bedraading is gecontroleerd en ik heb met computer aangesloten aan de auto heb ik ook mee gereden als ik gas geef dan gaat de getaal omhoog van de luchtmassameter daardoor vind ik het vreemd dat de motormanagement lampje iederekeer aan gaat en geeft p3263 of 3FF0 aan

ik weet niet hoe ik het veder moet oplossen ik heb al rond 1000euro aan uitgegevenen heb ik het nog niet opgelost

heeft iemand eenege iedee wat het is of kan zijn??????

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien gaat het getal van de luchtmassa meter te hoog? Die P3263 wijst daar wel op.
Is er een vergelijking gedaan tussen Verwachte luchtmassa en Werkelijke luchtmassa?
Is de turbodruk rijdend gecontroleerd? Ook hier gewenste turbodruk vergelijken met werkelijke turbodruk.

Auto is verder standaard? Geen chip-tuning of power-box gemonteerd?

vegito (0), 12 jaar geleden

Het kan ook je lambda sensor zijn..

Xeloq txa (0), 12 jaar geleden

de lamdasonde is gecontroleerd is in orde de auto is standaard zo als fabriek af voor de rest heb ik niets aan gedaan
ik heb de aude luchtmassameter der op gezet ik merk wel met de oude is veel afentoe erger stoteerd veel meer

vegito (0), 12 jaar geleden

kijk eens naar je carter ventilatie dus kan verstopt zijn dan krijg je ook dit soort problemen en ook je EGR klep

Xeloq txa (0), 12 jaar geleden

ik heb afgelopen maandag de egr complect met carterventilatie schoon gemaakt en de inlaatspruitstuk opnieuwe der af gepakt schoon gemaakt alle pakingen van egr en caterventilatie met carterventilatifilter heb ik vervangen alle moeren en bouten vervangen en hij brand weer na 150km ben ik weer naar de dealer gebracht ze zeggen dat kan van alles zijn maar ze dachten dat het gechipt was ik weet 100%dat het niet gechipt is ze zeiden dan moeten we gaan kijken ierdere uur 100€ex btw en we wetten niet hoe lang dat we nodig hebben we beloven ook niets ik zei ja laat maar

weet iemand hoe ik het kan oplossen aub ???p3263

Xeloq txa (0), 12 jaar geleden

ik heb en andere luchtmassa meter der op gezet weer de zelfde problem komt gewoon terug?p3263
weet iemand wat het kan zijn,ik had acetronic gebeldt maar die zeiden dat de ecu kan kapot zijn dat die de storing geeft??heeft iemand hier ervaring mee dat de ecu bij e46 320d 150pk kapot gaat en allen maar deze storing dat voor komt veder niets??hij stoorert tussen de 2000 en 2300 toeren en dan braandt de motormenegment lampje.
kan iemand hier mee helpen??

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Hebben ze de adaptiewaarden na het vervangen van de LMM bij de dealer gereset om de nieuwe opnieuw in te leren. Kan ook de railsensor kapot zijn, dit laatste zag ik op eerdere forum.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.