close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: multiple misfires, DME stuk?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: M54

bij koude start loopt mijn auto, 320 Ci uit 2002, de eerste 10 seconden netjes. daarna begint het duidelijk wat minder mooi te lopen totdat 1 cylinder uitvalt. als ik bij koude start direct wegrij is er geen uitval te merken. als ik de auto warm start of na de eerste minuut uitzet en weer start ook geen enkel probleem. inmiddels is vervangen bougies, bobines verwisseld, alle luchtleidingen en carterventilatie. vandaag viel mij op dat de luchtpomp tijdens de koude start draait maar de vacuumklep niet opent waardoor er geen lucht in de uitlaat komt. met de scanner kon ik alleen de vacuumklep of luchtpomp activeren. beide functioneren. de computer schakelt dus wel de luchtpomp aan maar niet de vacuumklep. zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn misfires bij koude start?

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kijk even de inspuitbeelden met een scoop..geeft die elke keer zelfde cilinder aan?
kan verstuiver/dme defect zijn of slijtage aan de motor....eerst scoop beelden dan weet je het zeker..
persoonlijk denk ik dat de dme defect is.

CIVICCOUPE66 0
badge

13 jaar

dank voor de reactie. bij uitlezen is het steeds een andere cylinder. ik had niet het heel verhaal verteld omdat ik dacht dat het een afzonderlijk probleem was. ik heb nl ook een hoog smeerolie verbruik, denk aan meer dan een liter per 1000 km. de compressie is gemeten en is goed. er komt ook geen enkele vorm van rook uit de uitlaat. de uitlaat is wel licht vettig. vandaag deze postig gevonden
http://www.bimmerfest.com/forums/showthr...
het komt erop neer dat er slijtage is aan de kleplifters waardoor de kleppen in het begin niet voldoende openen en er ook smeerolie weglekt. Zou dit mijn probleem kunenn zijn? Hoe kan ik erachter komen of dit voor mij geldt?

ptrustfull1 100

13 jaar

probleem is opgelost. het waren toch 5 van de 6 bobines die lekten. na vervanging van alle bobines geen foutmeldingen meer.

ptrustfull1 100

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.