👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
ik heb een nieuw(compleet gereviseerd)blok in een 318tds gemonteerd.de kapotte heb ik er zelf uitgehaald.na alle vloeistoffen te hebben bijgevuld heb ik de insp.pomp aangezogen,pomp nog niet aangesloten,en de motor rond laten gaan om oliedruk te verkrijgen.hierna stekker van de pomp aangesloten en motor gestart.loopt netjes maar....het verstuiverlampje blijft branden en het oliedruklampje ook.als ik de stekker van de tempsensor loshaal gaat het verstuiverlampje uit en als ik de stekker van de oliedruksensor los haal blijft deze gewoon branden.(hij flikkert overigens).ik heb herhaaldelijk alle stekkers nagekeken en opnieuw gemonteerd maar niets helpt.heb revisiebedrijf gebeld,deze wist mij te verzekeren dat alles goed en getest was dus waar kan het dan eventueel aan liggen?ik denk zelf aan een massasluiting of zo,maar ik kan het niet vinden.wat wel vreemd is,is dat het oliedruklampje een paar keer bij stationair toerental uit is geweest.ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk het oliedrukcontact kapot, eens vervangen.
Heb je de stekker van verstuiver 4 , de inspuitmoment-verstuiver goed aangesloten.
bedankt voor je reactie Davy,maar ik heb het inmiddels gevonden.De olieniveausensor is niet goed,want als ik deze los koppel werkt alles zoals het hoort.Deze sensor zit onder op de carter en maakt inwendig sluiting volgens mij.Want als ik met een multimeter de drie pinnen van de stekker(vd sensor)doormeet dan maakt een van de pinnen massa.Dus ik ga deze vervangen en dan moet het goed zijn!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar