BMW 7-Serie: niet aanslaan

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder 2800

een bmw 728 bouwjaar weet ik niet precies

maar de motor slaat soms wel aan maar draait dan laag toeren en stottert (loop niet op alle cilinders)
nu wil ik de verdeler nakijken/vervangen maar kan ik die er zo uit halen
of moet ik dan het spul op nieuw op tijd zetten ?

heb geen verstand van dat oude spul

Pjotr

Pjotr 156

Geplaatst door Pjotr 156 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

41 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Pjotr

Het 'oude spul' werkt ongeveer hetzelfde als tegenwoordig!

De verdeelkap kun je gewoon los halen, als je een nieuwe kap erop zet, moeten vanzelfsprekend wel de bougie kabels in de juiste volgorde aangesloten worden, anders loopt hij ook niet.

Zet er ook nieuwe bougie's in en loop de kabels even na.

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

bougie's??jij kunt in principe alles verwijderen als je het aftekent kan er niks fout gaan

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

de bougie kabels voelen een beetje slap aan bij de doppen
denk dat die dus ook hun beste tijd gehad hebben

en als ik ook de rotor vervang dat kan gewoon zonder opnieuw timing te controleren

maar auto moet eigenlijk eerst kunnen rijden zodat hij naar een mijn garage kan omdat het buiten sleutelen niet zo fijn is
slepen word ook niks met dit weer

bedankt voor de snelle reactie

Pjotr

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ja kun je zo vernieuwen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ook de rotor kun je er gewoon zonder problemen afhalen..Zolang je de ontsteking zelf niet los haalt en verdraait hoef je ook niks af te stellen.

Je hebt best kans dat na het vervangen van de bougies - kabels - verdeelkap en rotor de auto weer goed loopt.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

haha, was je me 2x voor Robby :)

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bouwjaar en type kun je hier opvragen: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
Of bij de RDW: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.a...

Rotor kun je zo vervangen, als het maar dezelfde is.
Maakt het verschil of de auto op benzine loopt of op LPG?

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

is het mss ook verstandig om er meteen een ander soort ontsteking op te gooien
een elektronce bv iemand nog goede tips

en over bougie er schijnen speciale te zijn voor lpg
is het aan te raden om zoiets er in te doen of gewoon bij orgineel houden ?

Pjotr

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je niet weet wat je doet, kun je de auto beter even wegbrengen, anders gaat het niet goed komen ben ik bang,

Maar loopt hij alleen op benzine slecht of ook op LPG ?

Stefan

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zoek dan eerst eens het echte bouwjaar en type op.
Een 728i vanaf 1979 heeft L-jetronic injectie met een elektronische ontsteking.
Een 728 tot 1979 heeft een carburateur en ook al een elektronische onsteking.
Voor onderdelen en tekeningen: http://www.realoem.com/bmw/select.do

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

hij loopt eigenlijk helemaal niet soms een paar seconden met laag toerental en heel er schuden (niet op alle cillinders)

maar als er niet opnieuw op tijd hoeft gezet te worden dan lukt dat mij wel

ben alleen niet van de oude autos

sleutel wel aan oude motorfietsen en aan mijn alfa romeo

Pjotr

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

het is een 728i

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

maar als de verdeler al electronic is wat is er dan nu stuk aan ?

ik vervang hem gewoon voor de zekerhied en als dat het niet is kan hij altijd terug gebracht worden

Pjotr

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Verdeler is niet elektronisch. Maar er zit wel een transistor ontsteking op.
Verdeler: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mo...
Transistor ontsteking: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

Heb je vonk op ALLE cylinders?
Heb je brandstof op ALLE cylinders? Rail demonteren inclusief injectors (pas op dat je geen ringetje verliest), teiltje eronder en starten.
Vacuüm aansluiting op de verdeler is goed?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Electronische delen kunnen in 99% van de gevallen ook niet meer terug gebracht worden, zeker niet als deze al gemonteerd hebt.

Vervang eerst eens de bougies - kabels - verdeelkap en rotor en kijk eens wat hij dan doet.

Deze dingen veroorzaken vaak problemen, je moet gewoon even bij het begin beginnen.

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

ik heb de verdeler vervangen en starten lopen
het rubber tussen verdeler en rotor is niet aanwezig en de contacten waren helemaal groen uitgeslagen
de rotor word ook nog vervangen maar hij rijd in iedergeval weer

Pjotr

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zo zie je maar weer..

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

welk rubber bedoel je[quote=Pjotr 156]ik heb de verdeler vervangen en starten lopen
het rubber tussen verdeler en rotor is niet aanwezig en de contacten waren helemaal groen uitgeslagen
de rotor word ook nog vervangen maar hij rijd in iedergeval weer

Pjotr[/quote]

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Zo zie je maar weer..

Gr Stefan[/quote]
nee ik bedoel een rubberen afdichting tussen rotor en verdeler om vocht buiten te houden

Pjotr

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

tussen verdeelkap en verdeelhuis???

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

ja dat bedoel ik

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik kan me wel herinneren dat er meestal een plastic ring inzit, die je eraf kan halen als de rotor eraf is, maar een rubberen afdichting ?

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

oke mss hoord er niets tussen
tussen rotor en rotor huis zit wel een soort schaaltje maar heeft niets met afdichting temaken
rotor is inmiddels ook vervangen (voor de zekerheid)
en binnenkort ook de bougies en de kabels maar eens vervangen

het is een dagelijkse auto (niet van mij) dus moet het wel goed zijn

Pjotr

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja dat ding bedoel ik pjotr..

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

bedankt voor alle reacties
en eh bij mijn naam staat professional maar dat ben ik niet

Pjotr

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat geeft niet hoor :)

Bedankt voor de feedback!

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

vandaag weer problemem slecht lopen en geen vermogen
dus zonet in de kou de bougies vervangen en die waren echt op
wit uitgeslagen

nu starten lopen en de gas kon meteen geknepen worden

koud man

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wit ? Hmm kan op een te arm mengsel duiden..

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

één zat zelfs een dikke klodder wit soort poeder op

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik denk dat dat olieresten zijn die helemaal verbrand zijn door op gas te rijden

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

hij verbruikt idd wel redelijk wat olie

Mausx (0), 14 jaar geleden

mischien is het ook tijd om de kleppen te stellen.

loopt ie beroerd koud of warm?

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

nee starten lopen koud en warm maar kleppen stellen hoe doe ik dat met plaatjes of met stelschroeven ?

Mausx (0), 14 jaar geleden

met moertjes en excentrieke stellers. moertje lossen, dan met een krom schroevendraaiertje afstellen

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

nou dat olie verbruik moet je maar niet teveel aan doen,dat is bij BMW bekend als je een nieuwe koopt staat er al bij olie verbruik 1 liter op ....vaak hebben deze hard geworden kleprubbers waardoor ze wat olie pakken is niet zo'n ramp ,kleppen stellen bij bmw gaat met een nokje verstellen die in de tuimelaar zit,tenminste als ik het goed heb even een tijd geleden,er zit een boutje dwars door de tuimelaar heen op de klepsteelzijde en dat boutje klemt een ovaal nokje vast wat je kunt verstellen door een spijker in een gaatje te duwen,boutje wat los en nokje verdraaien en boutje weer vast is echt vrij simpel speling is 0.30 koud in en uitlaat hetzelfde.

Mausx (0), 14 jaar geleden

klepspeling bij LPG. in 0,25 - uit 0,35

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

mm hebben we het over he ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Mm ?

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

kon ook in inch zijn maar dat is wel erg ruim

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als dat in inches was, liep hij helemaal niet..Praten altijd in mm

Pjotr 156 (0), 14 jaar geleden

oke mijn motorfiets gedaan met inch namelijk maar dan kom je op 0.005 ofzo
maar ik heb bijde voelermaten wel

Pjotr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.