close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 7-Serie: niet aanslaan

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder 2800

een bmw 728 bouwjaar weet ik niet precies

maar de motor slaat soms wel aan maar draait dan laag toeren en stottert (loop niet op alle cilinders)
nu wil ik de verdeler nakijken/vervangen maar kan ik die er zo uit halen
of moet ik dan het spul op nieuw op tijd zetten ?

heb geen verstand van dat oude spul

Pjotr

Geplaatst door

Pjotr 156 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bougie's??jij kunt in principe alles verwijderen als je het aftekent kan er niks fout gaan

Pjotr

Het 'oude spul' werkt ongeveer hetzelfde als tegenwoordig!

De verdeelkap kun je gewoon los halen, als je een nieuwe kap erop zet, moeten vanzelfsprekend wel de bougie kabels in de juiste volgorde aangesloten worden, anders loopt hij ook niet.

Zet er ook nieuwe bougie's in en loop de kabels even na.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

de bougie kabels voelen een beetje slap aan bij de doppen
denk dat die dus ook hun beste tijd gehad hebben

en als ik ook de rotor vervang dat kan gewoon zonder opnieuw timing te controleren

maar auto moet eigenlijk eerst kunnen rijden zodat hij naar een mijn garage kan omdat het buiten sleutelen niet zo fijn is
slepen word ook niks met dit weer

bedankt voor de snelle reactie

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

ja kun je zo vernieuwen

Ook de rotor kun je er gewoon zonder problemen afhalen..Zolang je de ontsteking zelf niet los haalt en verdraait hoef je ook niks af te stellen.

Je hebt best kans dat na het vervangen van de bougies - kabels - verdeelkap en rotor de auto weer goed loopt.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

haha, was je me 2x voor Robby :)

stefan84 0

14 jaar

Bouwjaar en type kun je hier opvragen: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
Of bij de RDW: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.a...

Rotor kun je zo vervangen, als het maar dezelfde is.
Maakt het verschil of de auto op benzine loopt of op LPG?

oldford 0
badge

14 jaar

is het mss ook verstandig om er meteen een ander soort ontsteking op te gooien
een elektronce bv iemand nog goede tips

en over bougie er schijnen speciale te zijn voor lpg
is het aan te raden om zoiets er in te doen of gewoon bij orgineel houden ?

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Als je niet weet wat je doet, kun je de auto beter even wegbrengen, anders gaat het niet goed komen ben ik bang,

Maar loopt hij alleen op benzine slecht of ook op LPG ?

Stefan

stefan84 0

14 jaar

Zoek dan eerst eens het echte bouwjaar en type op.
Een 728i vanaf 1979 heeft L-jetronic injectie met een elektronische ontsteking.
Een 728 tot 1979 heeft een carburateur en ook al een elektronische onsteking.
Voor onderdelen en tekeningen: http://www.realoem.com/bmw/select.do

oldford 0
badge

14 jaar

hij loopt eigenlijk helemaal niet soms een paar seconden met laag toerental en heel er schuden (niet op alle cillinders)

maar als er niet opnieuw op tijd hoeft gezet te worden dan lukt dat mij wel

ben alleen niet van de oude autos

sleutel wel aan oude motorfietsen en aan mijn alfa romeo

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

het is een 728i

Pjotr 156 0

14 jaar

maar als de verdeler al electronic is wat is er dan nu stuk aan ?

ik vervang hem gewoon voor de zekerhied en als dat het niet is kan hij altijd terug gebracht worden

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Verdeler is niet elektronisch. Maar er zit wel een transistor ontsteking op.
Verdeler: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mo...
Transistor ontsteking: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

Heb je vonk op ALLE cylinders?
Heb je brandstof op ALLE cylinders? Rail demonteren inclusief injectors (pas op dat je geen ringetje verliest), teiltje eronder en starten.
Vacuüm aansluiting op de verdeler is goed?

oldford 0
badge

14 jaar

Electronische delen kunnen in 99% van de gevallen ook niet meer terug gebracht worden, zeker niet als deze al gemonteerd hebt.

Vervang eerst eens de bougies - kabels - verdeelkap en rotor en kijk eens wat hij dan doet.

Deze dingen veroorzaken vaak problemen, je moet gewoon even bij het begin beginnen.

stefan84 0

14 jaar

ik heb de verdeler vervangen en starten lopen
het rubber tussen verdeler en rotor is niet aanwezig en de contacten waren helemaal groen uitgeslagen
de rotor word ook nog vervangen maar hij rijd in iedergeval weer

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Zo zie je maar weer..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

welk rubber bedoel je[quote=Pjotr 156]ik heb de verdeler vervangen en starten lopen
het rubber tussen verdeler en rotor is niet aanwezig en de contacten waren helemaal groen uitgeslagen
de rotor word ook nog vervangen maar hij rijd in iedergeval weer

Pjotr[/quote]

[quote=stefan84]Zo zie je maar weer..

Gr Stefan[/quote]
nee ik bedoel een rubberen afdichting tussen rotor en verdeler om vocht buiten te houden

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

tussen verdeelkap en verdeelhuis???

ja dat bedoel ik

Pjotr 156 0

14 jaar

Ik kan me wel herinneren dat er meestal een plastic ring inzit, die je eraf kan halen als de rotor eraf is, maar een rubberen afdichting ?

stefan84 0

14 jaar

oke mss hoord er niets tussen
tussen rotor en rotor huis zit wel een soort schaaltje maar heeft niets met afdichting temaken
rotor is inmiddels ook vervangen (voor de zekerheid)
en binnenkort ook de bougies en de kabels maar eens vervangen

het is een dagelijkse auto (niet van mij) dus moet het wel goed zijn

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Ja dat ding bedoel ik pjotr..

stefan84 0

14 jaar

bedankt voor alle reacties
en eh bij mijn naam staat professional maar dat ben ik niet

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Dat geeft niet hoor :)

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

vandaag weer problemem slecht lopen en geen vermogen
dus zonet in de kou de bougies vervangen en die waren echt op
wit uitgeslagen

nu starten lopen en de gas kon meteen geknepen worden

koud man

Pjotr 156 0

14 jaar

Wit ? Hmm kan op een te arm mengsel duiden..

stefan84 0

14 jaar

één zat zelfs een dikke klodder wit soort poeder op

Pjotr 156 0

14 jaar

ik denk dat dat olieresten zijn die helemaal verbrand zijn door op gas te rijden

hij verbruikt idd wel redelijk wat olie

Pjotr 156 0

14 jaar

mischien is het ook tijd om de kleppen te stellen.

loopt ie beroerd koud of warm?

Mausx 0

14 jaar

nee starten lopen koud en warm maar kleppen stellen hoe doe ik dat met plaatjes of met stelschroeven ?

Pjotr 156 0

14 jaar

met moertjes en excentrieke stellers. moertje lossen, dan met een krom schroevendraaiertje afstellen

Mausx 0

14 jaar

nou dat olie verbruik moet je maar niet teveel aan doen,dat is bij BMW bekend als je een nieuwe koopt staat er al bij olie verbruik 1 liter op ....vaak hebben deze hard geworden kleprubbers waardoor ze wat olie pakken is niet zo'n ramp ,kleppen stellen bij bmw gaat met een nokje verstellen die in de tuimelaar zit,tenminste als ik het goed heb even een tijd geleden,er zit een boutje dwars door de tuimelaar heen op de klepsteelzijde en dat boutje klemt een ovaal nokje vast wat je kunt verstellen door een spijker in een gaatje te duwen,boutje wat los en nokje verdraaien en boutje weer vast is echt vrij simpel speling is 0.30 koud in en uitlaat hetzelfde.

klepspeling bij LPG. in 0,25 - uit 0,35

Mausx 0

14 jaar

mm hebben we het over he ?

Pjotr 156 0

14 jaar

Mm ?

stefan84 0

14 jaar

kon ook in inch zijn maar dat is wel erg ruim

Pjotr 156 0

14 jaar

Als dat in inches was, liep hij helemaal niet..Praten altijd in mm

stefan84 0

14 jaar

oke mijn motorfiets gedaan met inch namelijk maar dan kom je op 0.005 ofzo
maar ik heb bijde voelermaten wel

Pjotr

Pjotr 156 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.