goedendag,
bij ons binnen gereden een bmw 850ci uit 92.
hierbij loopt de motor niet soepel rond, hij hikkerd tussen de 800/900 toeren.
ook heeft hij bij het rijden het volgende probleem (vooral bij koude motor)als je gas geeft hoort de automaat in stand D (niet in sportstand rijdent) weg te trekken, dat is normaal - echter deze auto houd vreselijk in hij rijd wel weg maar slow, hierbij hebben we de EGS vernieuwd waarop de automaat wel redelijk beterder begint te lopen maar hij houd nog steeds in, maar niet meer zo erg als de oude egs.
bij het uitlezen van de egs staat een melding controleer de kabels 12,13 en 45 echter deze vinden we niet op de egs terug 12 en 13 zitten er niet op.
wie heeft hier een antwoord op?
is er online ergens een werkplaats handleiding van deze auto's?
op het internet kunnen we er weinig van vinden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zeker de bougies nazien, zeker!
Beide stroomverdelers eens losmaken, en goed de rotor nazien
Zijn er fouten bij de DME, opgelet zijn er twee!
bougies zijn vernieuwd, zal de rotor na gaan kijken - dme kan niet uitgelezen worden
19 jaar
DME's (twee in dit geval) zijn wel degelijk uit te lezen. Als het niet gaat dan is er een probleem met bekabeling en/of stuurapparaten (ook ABS, Automaat).
Wie heeft er vastgesteld dat de DME's niet uit te lezen waren?
Welke apparatuur gebruikte deze?
Wat voor egs (type, onderdeelnummer) zit er op?
Wat was de exacte foutcode bij het egs (ook nummer)?
de auto word uitgelezen met carsoft versie 6.1
egs is type FD370 software 2.28 type LB, hij is vervangen door FD368 rest is het zelfde, de fout code die hij gaf was, Verify the cables between the egs control unit pin 12,13 and 45 to the program selector switch. if cables and cables connection are oke then verify the program selector switch
gearbox program: mechanical emergency program
19 jaar
Carsoft is wat problematisch bij oudere modellen. Ik heb zelf een Snap-on scanner en heb hier meermalen 850's mee uitgelezen, zowel motor als EML/EMS, ABS en bak.
Ik werd in de war gebracht door de kreet "kabel", blijk een wat ongelukkige vertaling te zijn voor bedrading. Ik denk dat je de keuzehendel van de bak moet controleren of deze wel de juiste signalen afgeeft, niet alleen naar het egs, maar ook naar de motor. N.B. gaat waarschijnlijk naar het derde motorsysteem (EML of EMS) en niet naar de dme's. Als alles klopt zou ik de egs nog maar eens uitlezen, maar nu met andere apparatuur. Carsoft denkt duidelijk dat er een ander type egs in zit. Kan van invloed zijn op de foutomschrijving die bij een bepaalde foutcode hoort.
Verder denk ik dat toch de dme's uitgelezen moeten worden, het lijkt erop dat je ook een motorprobleem hebt; b.v. watertemperatuursensor, lambdasensoren of luchtmassameters.
Ook de EML/EMS zou ik maar eens uitlezen.
Wat wel eens voorkomt in verstopping in de tankbeluchting. Zuigt de tank lucht aan als je de dop eraf draait?
heb je de rotors al nagekeken schijnt wel vaker voor te komen dat deze doorslaan meestal te zien aan rooksporen.(volgens TIS)
19 jaar
gisterenavond mijn locale snap-on dealer bezocht voor de scanner - deze mocht ik van het weekend gebruiken voor uit te lezen.
even gedult dus voor meer resultaat
19 jaar
old ford, zou jij mijn een overzicht (print scherm) van de snap-on scanner kunnen faxen, mijn dealer had de software niet, en ik ben benieuwd wat er op de overzicht zal staan
19 jaar
Tuur, data is verstuurd via e-mail. Je gaf geen fax-adres.
oldford, er is mail op je yahoo mail adres
19 jaar
Demo al gehad?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 8-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar