auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: niet netjes stationair lopen en benzine verbruik

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter 6 cylinder

Beste mensen,

Wie kan mij helpen ik ben ten einde raad!

Mijn auto heeft het volgende probleem:

Hij schommelt in toeren bij het stationair laten lopen de toeren liggen tussen de 400 en 1000 af en toe doet die het niet en af soms wel.
Als ik dan ff flink kan gasgeven op een rechtstuk dan lijkt het lange tijd weg te blijven.

Het benzine verbruik ligt onzettend hoog met een volle tank net 300 km...

Wat is er aan de auto gedaan:

Stappenmotor vervangen -----> leverde geen resultaat op
computer laten uitlezen -----> deze bleek aan vervanging toe deze dus vervangen

Alles wat er tot nu is gedaan aan de auto heeft geen effect gehad op het benzine verbruik en op het stationair lopen wie kan mij verder helpen??

Alvast bedankt

BMW 320I V6 automaat 1991 sedan

Rapport van het uitlezen:

Storing uitlezen,lambdasensor controleren (mengsel te rijk)
Brandstofdrukken meten en luchtmassameter controleren.
Gasklepregeling controleren en afstellen.
DME regeleenheid is nat en open geweest, deze vernieuwen

Geplaatst door

crazyburner (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eerst maar eens de lambdasonde,dat kan ook het hoge verbruik verklaren.

Controleer de massa van de sonde en kijkt of deze pendelt tussen de 0,1 en 1V

Controleer ook de verwarming van de sonde ( 12V 2 witte kabels )

Het zou ook het onregelmatig stationair lopen kunnen verklaren.

Zorg er eerst voor dat het inlaatsysteem dicht is,dus geen vacuum lekkage is,ook de slangen nalopen..

Meet eens de weerstand van de kvs temp sensor,dit is een blauwe sensor en zit voor aan in de kop,even tussen het oliefilterhuis door kijken,even meten bij warme motor op aantal ohm en dan even hier plaatsen.

Het is trouwens geen V6 maar een gewone 6 cilinder in lijn.

Ook de zoekfunctie op het forum kan helpen,is al meerdere malen besproken.

stefan84 0

15 jaar

dankjewel stefan ik hoop dat ik er wat wijs uit ken
Want het heeft me namelijk al veel geld gekost allemaal en ben er niks wijzer op geworden

crazyburner 0
badge

15 jaar

Daar worden we allemaal niet vrolijk van als het alleen maar een hoop geld kost,zonder dat je er wat aan hebt.

In vele gevallen is het ook maar iets kleins,

Heb je de DME zelf gezien die nat was ? Deze zit toch achter de zwarte plastic kap,en ligt daar best gunstig wat water betreft.

Zou eens beginnen met de sonde even te meten,net zoals de koelvloeistof temp sensor.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Waar heb je die auto laten uitlezen? Zeker bij de dealer..... Waarom zou je een computer vervangen als ie nat en open is geweest.... Als ie het doet dan doet ie het en hoef je niets te vervangen.
Waarschijnlijk lambdasonde kapot. Meten is weten (het liefst uitlaten lezen met live data kun je het makkelijker zien)

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

thanks mensen voor de vele informatie ik heb hem bij nobra cars laten uitlezen dat is een bmw garage in helmond

crazyburner 0
badge

15 jaar

woensdagavond gaan we een andere lambdasensor erin zetten ik hoop dat dat het euvel is zodat alles eindelijk is opgelost en ik kan genieten van de auto:D

crazyburner 0
badge

15 jaar

De lambdasensor is vervangen en de auto loopt nu weer als een zonnetje bedankt allemaal:D

crazyburner 0
badge

15 jaar

Mooi om te horen.

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.