hallo,
ik rijd inmiddels al meer als een jaar met veel plezier in mijn e36 316i ,alleen sind de laatste 3maand is de auto niet normaal op de weg tehouden boven de 80 km/h.
en als er wat zij wind staat word het nog veel erger, kortom niet prettig en verstanding om mee te rijden.
en als ik een heel klein beetje aan het stuur draai dan hapt die er meteen in, en in flauwe bochten dan voelt het ook alsof die niet mooi in 1lijn de bocht doorgaat.
nu heb ik al bij meerdere garage's op de brug gestaan maar kom er niet verder mee..
schokdempers voor waren niet goed meer dus deze heb ik vervangen, en heb de achterste draagarm rubbers laten vervangen,(deze waren dus achteraf nog niet zo oud en lag het dus niet aan)
heb 4nieuwe banden en de auto ook laten uitlijnen, hierdoor was het een heel stuk beter maar nog niet goed.
nu zeggen ze bij bmw dat ik als volgende stap maar de voorste draagarmen moet laten vervangen..maar dit is giswerk omdat ze niks kunnen vinden..
heb ze zelf ook gecontroleert op de brug met een breekijzer of er spelling op zit maar niks te zien of te voelen, en ze zien er ook nog niet zo heel slecht uit.
teveens schud de hele auto als een gek als deze warm is en ik moet file rijden, als ik dan de koppeling in de 1ste versnelling laat opkomen schud en klappert de gehele auto, zet ik hem in zijn 2de versnelling en laat ik m dan vanstilstaant op komen/op koppeling rijden dan is er niks aan de hand..
mischien dat dat er ook iets mee temaken heeft?
iemand die kan zeggen wat de volgende stap zou moeten zijn? want het gis werk word ik flauw van want ben inmiddels al wel een kleine 1000euro verder, wat de auto achteraf eigenlijks helemaal niet waard is.
graag hoor ik van jullie
mvgroet gertjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gert Jan,
Controleer de boel aan de achterzijde eens, dus de ophanging rubbers, draagarm rubbers etc op slijtage of speling, voor hetzelfde geld ligt je probleem aan de achterkant.
Dat schokken met optrekken in de 1e versnelling kan ook aan de koppeling liggen, maar het kan net zo goed een combinatie met je andere probleem zijn.
Gr Stefan
Het klapperen c q schudden van de auto komt voort uit de koppeling.
Als de koppeling verder goed werkt en je hebt er geen problemen mee dat hij een keer klappert, dan zou ik er niets aan doen.
Anders moet je drukgroep plaat en eventueel druklager vervangen.
mvg Gijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar