Goed ik heb even een buitenlands probleem.
Mijn vriendin in Duitsland heeft een 318i cabrio automaat van Pa die soms startproblemen heeft, laatste keer dat ik er was kon ik helaas niets onderzoeken bij gebrek aan gereedschap, maar de garages daar maken er ook weer een potje van.
Het probleem is dat de BMW warm soms uitvalt of niet meer start na warm wegzetten (tanken bijv.). Bij het opnieuw starten wil hij soms bijna aanslaan, maar bij gasgeven of doorstarten valt hij direct weer dood. En vaak enige tijd later geeft hij helemaal geen tekenen van leven meer. Pas de volgende dag start hij weer in 1x en dan gaat het soms weer een paar dagen goed.
De garage heeft de stationairloopregelaar schoongemaakt, een andere garage heeft de rotor en kap vervangen (gepresenteerd met fikse rekeningen).
Na wat rondlezen heb ik een zeer sterk vermoeden voor een opgevende BDP-sensor, maar kan het niet met zekerheid zeggen.
De temperatuursensor lijkt me toch niet, daar hij met volgas en lang doorstarten echt niet wil aanslaan.
Benzinepomp zie ik nog als mogelijk, alleen verklaard die niet het warm koud verhaal, dat komt toch eerder terug op de BDP.
Alleen vind ik het vreemd dattie in het begin nog wel wat slagen maakt, alvorens helemaal dood te klinken bij starten, BDP is toch vaak of aan of uit zeg maar?
Iemand nog andere oorzaken die het kunnen zijn? Ik ben verder niet zo thuis in de beamersectie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Steven,
Klinkt inderdaad als een BDP sensor, komt de toerenteller ook nog uit de hoek tijdens het starten ? Dus op het moment dat hij niet meer aan wilt slaan ? Zo nee, dan zal deze sensor je probleem veroorzaken, de bougie's vonken dan ook niet meer.
Gr Stefan
Het is een onderdeel dat warm minder tot helemaal niet meer werkt en koud moet worden om weer goed te gaan werken.
Vaak is dat inderdaad de BDP-gever. Soms een bobine, brandstofpomp of een ecu.
Als je de mogelijkheid hebt dan als de auto warm afgeslagen is, onderdeel voor onderdeel afkoelen met b.v. perslucht of koudspray.
Andersom kun je testen bij een koude motor door onderdeel voor onderdeel te verwarmen met een fohn en dan kijken wanneer de motor uitvalt.
Anders wordt het vervangen - zou ik met de BDP-gever beginnen.
Beetje late reactie, maar ik had toch wel de stelligste overtuiging dat het de BDP was, dus ik dapper een kratje bier erop gezet bij m'n schoonvader.
Was het dus toch de benzinepomp hehe, nouja goed hebben ze ook eens fatsoenlijk bier daar in Duitsland ;)
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar