Hallo,
Mijn 1502 heeft nu een 2-tal maand buiten geslapen zonder te draaien.
De laatste keer startte ie onmiddelijk.
Vandaag echter hoor je tijdens het starten de motor spreken maar wil hij niet volop starten.
Kan het slechte weer hiervan de oorzaak zijn?
Er zitten wel dubbele webers op en de choque is hierdoor verdwenen.
Morgen probeer ik hem in gang te trekken met een andere auto.
ALvast bedankt voor enig deskundig advies.
MVG
Dieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als er geen choke op zit kan dat zeker nu voor start problemen zorgen.
je kan het proberen met flionk tepompenm voor het starten.
groetjes jan.
Heb ik al geprobeerd, resultaat is dan dat de benzine er via de carburatorkelken uit druppelt.
15 jaar
mischien een vocht probleem controle van onsteking (verdeelkap rotor en bougiekabels)
succes jan
als het een 1500 cc motor is en er zitten twee van die stort kokers op
dan verzuipt die natuurlijk nog al snel.
normaal zijn dit carburatuurs voor een 2l of meer
daarom heb je ook geen choke nodig .
aansleeppen met vol gas of vier nieuwe bougies .
groetjes ferdiv
controleer de klepspeling en of de stelrollen niet versleten zijn
hierdoor kan je door slechte klepopening start problemen krijgen
als ie loopt merk je dit alleen op hoge toeren
2
met starten nergens aan komen
voor starten 1X een beetje gas en weer loslaten en dan starten
3
welk type webers heb je
dcoe of de valstroom uitvoeringen
anders moet je de menglucht sproeiers aan passen en de stationair sproeiers verkleinen
ook de synchronisatie kan voor startproblemen zorgen
hij wil met een niet synchro carburator set starten/aanslaan op 2 cilinders
en het fabeltje dat ze alleen op 2 liter motoren zitten???
wie heeft dat jou verteld ferdiv3017
dat ik ralley reed waren de meeste auto's 15 en 1600 cc
en we reden practisch allemaal met webers
er waren een paar minis en ford motoren die met derlotto's reden
Motor draaide voordien probleemloos want deze heeft deze zomer een volledige revisie gehad.
Het zijn de DCOE 40 webers en de motor is wel degelijk een 1600cc.
Morgen probeer ik die vochtcontrole.
15 jaar
monteer eens een maat kleinere hoofd sproeiers en iets grotere remlucht sproeiers
met een reviesie en inlopen kan ie wat rijker draaien
als ie dan los komt moet je dat compenseren
ook de synchronisatie tussen de cilinders en de carb controleren
Ik heb zopas het ontstekingssysteem eens onder handen genomen met contactspray en de bougies vernieuwd.
Had onmiddelijk effect en startte meteen.
Bedankt voor de tips!
15 jaar
nou dan weet je voor de volgende keer war je moet beginnen.
groetjes jan.
En ik zou de choke van de Webers gewoon aansluiten want dat zit er wel op.
Zonder of met choke, 1 keer gasgeven en de boel is verzopen. maakt bijna niet uit op wat voor auto ze zitten.
En altijd zorgen voor een goed doorgeladen accu, een auto moet gewoon uit zich zelf kunnen starten. met aanslepen kun je alleen maar meer stuk maken.
15 jaar
effe een 1502 is een 1600 motor zonder vacuum verlating en met een
ontsteking met andere centifugaal gewichten.
dit model is destijds gebouwd om einde te maken aan het 02 tydperk .
geen sierlijsten bumpers zonder rozet geen gereedshapbak maar een rol enz.
deze motor heeft net iets minder pit en daarom is of wordt het een 1500 genoemd.
maakt ook niet uit hij doet het weer en dat is het belangrijkste.
groetjes ferdiv
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1502 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar