close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 1502 1975: motor houdt in bij schiudden aan de wagen!

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

Ik heb sedert een dag of 2 een raar probleem aan mijn wagen en ik raak er niet wijs aan uit.
Gisteren zakte een keer of 3 het stationaire toerental naar een 3-400 toeren.
Vandaag heb ik dit terug.
Wel heb ik kunnen constateren dat de motor dit ook doet als ik aan de wagen schud.

Wat kan de oorzaak zijn?

MVG
Dieter

Geplaatst door

dieter.liefhooghe (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

benzine filters es nagelopen mischien vervuilt

driver3 0

16 jaar

Die is een 2 weken geleden vernieuwd geweest.

vreemd en ook niet ergens iets los zitten van slangetjes of kabeltjes in de motor ruimte ????

driver3 0

16 jaar

huuu ook in de tank ?

driver3 0

16 jaar

lijkt erop dat de vlotter de oorzaak is
(ook met schudden aan de auto)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ja kan ook nog ja maar dan is die versleten denk ik gezien de leeftijd denk je niet ?

driver3 0

16 jaar

kijk eens of de vlotternaald nog afdicht
het nivo goedstaat
de vlotter niet lekt en dus ziinkt ipv drijft

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?

MVG
Dieter

Carburateur schoonmaken en ook de stationaire sproeier. Sproeier zit aan de rechterzijde van carburator en is koperkleurig. Sommige uitvoeringen hadden een elektrische uitvoering. In beide gevallen deze er uit draaien en flink doorblazen.

moderator 0
badge

16 jaar

[quote=dieter.liefhooghe]dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?

MVG
Dieter[/quote]
lees even goed
er staat dat ie zinkt ipv drijft

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

het probleem lag aan de carburator maar wel aan een ander onderdeeltje.

het is de electric idle valve (sorry voor het engels, ik ken het nederlandse woord niet) die slecht contact gaf door slijtage.
zie hier
http://bmwfans.info/original/114/Lim/150...
nummer 15.

MVG en in ieder geval bedankt voor de zoekrichting!

Dat bedoelde moderator met stationaire sproeier.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

16 jaar

ahzo, weer iets bijgeleerd!

MVG Dieter

de stationaire sproeier is nu vernieuwd maar ik heb nog steeds het probleem.
Nog suggesties?
Slechte massa kan niet aangezien ik rechtstreeks een startkabel aan de batterij en de motor heb gehangen en het probleem blijft ook.

MVG
Dieter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1502 of stel zelf een nieuwe vraag.