BMW 1502 1975: motor houdt in bij schiudden aan de wagen!

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

Ik heb sedert een dag of 2 een raar probleem aan mijn wagen en ik raak er niet wijs aan uit.
Gisteren zakte een keer of 3 het stationaire toerental naar een 3-400 toeren.
Vandaag heb ik dit terug.
Wel heb ik kunnen constateren dat de motor dit ook doet als ik aan de wagen schud.

Wat kan de oorzaak zijn?

MVG
Dieter

dieter.liefhooghe

Geplaatst door dieter.liefhooghe (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1502? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

driver3 (0), 15 jaar geleden

benzine filters es nagelopen mischien vervuilt

dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden

Die is een 2 weken geleden vernieuwd geweest.

driver3 (0), 15 jaar geleden

vreemd en ook niet ergens iets los zitten van slangetjes of kabeltjes in de motor ruimte ????

driver3 (0), 15 jaar geleden

huuu ook in de tank ?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

lijkt erop dat de vlotter de oorzaak is
(ook met schudden aan de auto)

driver3 (0), 15 jaar geleden

ja kan ook nog ja maar dan is die versleten denk ik gezien de leeftijd denk je niet ?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk eens of de vlotternaald nog afdicht
het nivo goedstaat
de vlotter niet lekt en dus ziinkt ipv drijft

dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden

dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?

MVG
Dieter

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Carburateur schoonmaken en ook de stationaire sproeier. Sproeier zit aan de rechterzijde van carburator en is koperkleurig. Sommige uitvoeringen hadden een elektrische uitvoering. In beide gevallen deze er uit draaien en flink doorblazen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=dieter.liefhooghe]dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?

MVG
Dieter[/quote]
lees even goed
er staat dat ie zinkt ipv drijft

dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden

het probleem lag aan de carburator maar wel aan een ander onderdeeltje.

het is de electric idle valve (sorry voor het engels, ik ken het nederlandse woord niet) die slecht contact gaf door slijtage.
zie hier
http://bmwfans.info/original/114/Lim/150...
nummer 15.

MVG en in ieder geval bedankt voor de zoekrichting!

Hans4040 (350) PRO, 15 jaar geleden

Dat bedoelde moderator met stationaire sproeier.

mvg,
Hans.

dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden

ahzo, weer iets bijgeleerd!

MVG Dieter

dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden

de stationaire sproeier is nu vernieuwd maar ik heb nog steeds het probleem.
Nog suggesties?
Slechte massa kan niet aangezien ik rechtstreeks een startkabel aan de batterij en de motor heb gehangen en het probleem blijft ook.

MVG
Dieter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1502 of stel zelf een nieuwe vraag.