Hallo,
Ik heb sedert een dag of 2 een raar probleem aan mijn wagen en ik raak er niet wijs aan uit.
Gisteren zakte een keer of 3 het stationaire toerental naar een 3-400 toeren.
Vandaag heb ik dit terug.
Wel heb ik kunnen constateren dat de motor dit ook doet als ik aan de wagen schud.
Wat kan de oorzaak zijn?
MVG
Dieter
Geplaatst door dieter.liefhooghe (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1502? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1502 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
driver3 (0), 15 jaar geleden
benzine filters es nagelopen mischien vervuilt
dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden
Die is een 2 weken geleden vernieuwd geweest.
driver3 (0), 15 jaar geleden
vreemd en ook niet ergens iets los zitten van slangetjes of kabeltjes in de motor ruimte ????
driver3 (0), 15 jaar geleden
huuu ook in de tank ?
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
lijkt erop dat de vlotter de oorzaak is
(ook met schudden aan de auto)
driver3 (0), 15 jaar geleden
ja kan ook nog ja maar dan is die versleten denk ik gezien de leeftijd denk je niet ?
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
kijk eens of de vlotternaald nog afdicht
het nivo goedstaat
de vlotter niet lekt en dus ziinkt ipv drijft
dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden
dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?
MVG
Dieter
moderator (0) PRO, 15 jaar geleden
Carburateur schoonmaken en ook de stationaire sproeier. Sproeier zit aan de rechterzijde van carburator en is koperkleurig. Sommige uitvoeringen hadden een elektrische uitvoering. In beide gevallen deze er uit draaien en flink doorblazen.
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=dieter.liefhooghe]dus als ik het goed begrijp,
Heb ik alle darmpjes en draden bewogen in het motorruim zonder enig resultaat.
Die vlotter moet dus zinken ipv te drijven.
Nu drijft die.
Zitten er daar ergens gaatjes in misschien?
MVG
Dieter[/quote]
lees even goed
er staat dat ie zinkt ipv drijft
dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden
het probleem lag aan de carburator maar wel aan een ander onderdeeltje.
het is de electric idle valve (sorry voor het engels, ik ken het nederlandse woord niet) die slecht contact gaf door slijtage.
zie hier
http://bmwfans.info/original/114/Lim/150...
nummer 15.
MVG en in ieder geval bedankt voor de zoekrichting!
Hans4040 (350) PRO, 15 jaar geleden
Dat bedoelde moderator met stationaire sproeier.
mvg,
Hans.
dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden
ahzo, weer iets bijgeleerd!
MVG Dieter
dieter.liefhooghe (0), 15 jaar geleden
de stationaire sproeier is nu vernieuwd maar ik heb nog steeds het probleem.
Nog suggesties?
Slechte massa kan niet aangezien ik rechtstreeks een startkabel aan de batterij en de motor heb gehangen en het probleem blijft ook.
MVG
Dieter