Mijn motor van men BMW 518I 1800 M40 maakt wat lawaai soms aan de kleppen, ik heb het niet altijd dus het lawaai van de kleppen gaat soms weg.
Nu hadden ze mij gezegd dat ik er een reinigingsmiddel (Wijnss Oil Cleaning System ) moest ingieten en heb ik ook gedaan maar nu lees ik op de site van Wijnss dat je product moet toevoegen en 10 a 20 min laten stationair draaien en dan oliefilter en olie verversen.
Op dat blik stond dat allemaal niet op en ik rijd dus al bijna 200 km met dat product in de motor rond.
Kan er iets foutgaan of is hij extra gecleand nu :D
groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nu loopt die nog dus je kunt nog wisselen kan voor mij geen kwaad maar geen goed ook beter redbull
Redbull geeft je vleugels haha straks vlieg ik nog de lucht in
Moet er eens werk van maken idd want hij ratelt nogsteeds
16 jaar
gewoon nieuwe olie er in met een lagere viscosietyd 5w40 0w30 kan helpen maar tikkende kleppen doe je weinig aan of je moet nieuwe klepstoters plaatsen maar tikken kan geen kwaad normaal gesproken beter een tik als een klap groetjes
16 jaar
Dit schreem willem in een ander topic over een zelfde probleem mischien helpt het jou ook
Klepstoters, als je mazzel hebt een 25 euro per stuk, doe dat x 24, en pak daar een goed weekend sleutelen bij.
wat je misschien eens beter kan doen... (dit heeft bij verschillende merken en typen bij mij al goed uitgepakt)
ik ververs bij tikken of veel mechanisch motor geluid een paar keer kort achter elkaar de olie incl filter
dat wil zeggen om de 1500 a 2000km de olie verversen.
het mooiste is dan wel om een beetje lange ritten tussendoor te hebben.
doe dit een x of 2 a 3, vaak helpt t, je hoeft voor de tussentijden geen dure olie te gebruiken, t blijft er toch maar kort in.
Willem
16 jaar
Jupz, zo word veel vuil vanuit de motor afgevoerd.
dit vuil blijft vaak deels achter in het carter als je 1 keertje ververst.
bij meerdere keren kort achter elkaar verversen word dit een paar keer achter elkaar uit het carter verwijderd en is er veel minder vuil en slijpsel over.
Sommige merken hebben voor slijpsel een Magnetische olieplug, zou je ook eens kunnen proberen.
ik kan je wel zeggen, dat deze echt goed vol zit na 10.000km rijden, met allemaal kleine metaaldeeltjes, die normaal door je motor zwerven.
dit heeft bij ons zelfs een keer geholpen het klepstelmechanisme van een Honda Vtec motor weer op gang te krijgen zonder dure reparatie.
Willem
bmw op gas uit 1991 weet niet hoeveel kilometer mag het dan een beetje tikken ???
16 jaar
dat klopt heb het met mijne ook gehad is ook uit 91 en heeft 240000 op de teller maar het heeft wel gewerkt niet dat het me stoorde gezien de leeftijd maar goed je wildt het toch een beetje verkomen toch ik ben er mee geholpen geweest op die manier en nergens last meer van
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar