BMW 5-Serie: Kelvin Xenon

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Is er een groot verschil puur vergeleken op lichtopbrengst bij een xenon van 4300K of 8000K ????

ayyildiz18

Geplaatst door ayyildiz18 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

Verklaring verschillende xenon kleuren:
De kleur van xenonlicht, ook wel kleurtemperatuur genoemd, wordt bepaald door de temperatuur van het gas in de lamp. De temperatuur wordt aangegeven met Kelvin (K). Hieronder vindt je het overzicht van het aantal Kelvin met bijbehorende kleuren.

3000K = geel licht
4300K = geel/wit licht
5000K = wit licht met een licht gele gloed
6000K = wit licht
8000K = wit licht met een blauwe gloed
10000K = wit/blauw licht
12000K = blauw/violet licht

Uit onderzoek blijkt dat 6000K de populairste kleurtemperatuur is. 4300, 5000 en 6000K geven het meeste licht. Het is dus niet zo dat hoe hoger het aantal Kelvin is, hoe meer licht je krijgt. Daar verandert alleen de kleur van.

Bron: http://www.auto-tuning-guide.com

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

inderdaad, met 12000K heb je zowat Geen licht op straat, Veel minder als met je normale Halogeen lampen.

zou inderdaad kiezen tussen de 4300K (Standaard fabrieks Xenon kleur) en max 6000K

Willem

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

6000k is bij het opwarmen iets blauw, eenmaal opgewarmdt mooi wit...als je het mij vraagt, de mooiste kleur met het meeste zicht...

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

is er een merkbaar verschil tussen de 6000k en 8000k voor de hoeveelheid licht?

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Mee eens :D heb het in mijn Opel (niet vloeken hier) Combo-B van '98 dan Bi-Xenon (H4)

Geeft Super licht

Willem

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

qua lichtopbrengst ontlopen de 6000 en 8000k varianten mekaar niet zoveel..ik, maar dat is persoonlijk...vind de 8000k wat aan de te blauwe kant, iets te nepperig.

origineel fabrieksaf xenon zit meende ik tussen de 4300 en de 5000k..


ter aanvulling op de geplaatste kleuren van hans,
6000k is puur wit.
8000k zit minimaal wit in, het is heel lichtblauw..
10.000k is gewoon fel blauw, komt absoluut geen wit in voor en hiermee krijg je geheid trammelant...
12.000k is al behoorlijk paars...ook hiermee krijg je problemen op de openbare weg..

ga je onder de 6000k zitten, ga je indd richting de gelige kleur, wat qua gelige kleur wat weg heeft van halogeen...hoe lager...hoe geler...

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

op internet zijn er al losse xenonlampen sets vanaf € 30.00. Is er een verschil in kwaliteit qua lampen of is alles afhankelijk van de 2 trafo's/omvormers?

Treb (0), 15 jaar geleden

Moi,
Kelvin zegt meer over de lichtkleur. Lichtopbrengst wordt uitgedrukt in Lumen.
4300K geeft 3100 Lumen
6000K geeft 2900 Lumen
8000K geeft 2500 Lumen
10000K geeft 2300 Lumen
12000K geeft 2000 Lumen

Heel veel zin en onzin over Xenon bij dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Groet,
Bert

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

"Heel veel zin en onzin over Xenon bij dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i..."

Het grappige is, dat topicstarter ook in dit topic heeft deelgenomen..........maar waarschijnlijk nog niet overtuigd.

mvg,
Hans.

kleijn (0), 15 jaar geleden

om op de vraag terug te komen NEE ER IS HOEGENAAAMD GEEN VERSCHIL als het uit verkeers veiligheid is overdag val je er meer mee op maar dat is toch alles groet willem2

Treb (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]"Heel veel zin en onzin over Xenon bij dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i..."

Het grappige is, dat topicstarter ook in dit topic heeft deelgenomen..........maar waarschijnlijk nog niet overtuigd.

mvg,
Hans.[/quote]
Ha!, had ik niet opgemerkt. Ayyildiz heeft blijkbaar nog steeds problemen met zicht in het donker? Misschien toch te lage spanning of slechte koplampen? Trouwens tussen 2500 en 3100 Lumen zit toch wel verchil, dunkt me.

Stof tot nadenken: Mijn vrouw vond dat ik toch wel heel vaak met groot licht reed, en deed de suggestie eens langs een opticien te gaan. Sindsdien rijd ik met bril: Kan geen xenon tegenop.

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

stof tot nadenken; sommige mensen is het moeilijker iets aan het verstand te brengen dan dat je een kameel over het hek moet laten springen.

Treb (0), 15 jaar geleden

[quote=ayyildiz18]Is er een groot verschil puur vergeleken op lichtopbrengst bij een xenon van 4300K of 8000K ????[/quote]
600 Lumen

Driver21 (0), 15 jaar geleden

[quote=Treb][quote=ayyildiz18]Is er een groot verschil puur vergeleken op lichtopbrengst bij een xenon van 4300K of 8000K ????[/quote]
600 Lumen[/quote]
haha jij kan goed rekenen...

ik heb 6000k in mn 3-serie (orgineel h7 koplampen) maar zit ook een blauwe gloed in als je erin kijkt (niet te vaak doen) maar op weg is alles wit en ver verlicht ;)

offtopic) weet iemand hier waar je "als nieuwe" e36 koplampen kan kopen die H1versie met zo'n bol erin..?nieuwe org. kosten nogal duur en dan vind ik het zonde om die uitelkaar te gaan halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.