close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 8-Serie: niet uit te lezen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.4 automaat

mijne heren. heb nog steeds de problemen met de bmw.abs en asc lichtjes branden ,en af en toe zijn ze uit.plus geeft aan getriebnotprogramm nu ben ik bij de bmw dealer(alkmaar) geweest om uit te lezen en hij kan niet uitgelezen worden.nu zeggen ze probeer een nieuwe remschakelaar dan is het misschien uit te lezen. maar ze moeten hem toch uit kunnen lezen.ps kan versnelling in schakelen zonder mijn voet op de rem te houden. wie weet wat bvd andre

Geplaatst door

andresuda (105)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlezen zou moeten kunnen als alles heel is. En daar mee bedoel ik de bedrading van de diagnose stekker naar de diverse computers en die computers zelf.
Het kan best zijn dat je remschakelaar defect is, maar daar los je het uitlees probleem niet mee op.
Dat gaat alleen door te meten aan de bedrading en eventueel 1 voor 1 alle computers loshalen, net zolang tot de defecte ecu gevonden is.

oldford 0
badge

15 jaar

Onlangs zoiets meegemaakt bij een E39 540i, daar was het de ABS module die de boosdoener was.

KawaBmw7 0

15 jaar

dank je KawaBmw7 weet jij waar de ABS module zit

andresuda 105

15 jaar

Durf het eerlijk gezegd niet te zeggen waar die zit bij een E31.

KawaBmw7 0

15 jaar

Abs computer kapot. Zit op de abs pomp. 6 schroefjes losdraaien en opsturen naar ACTronics.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

Dank voor je reactie Martin.het gekke is dat die 2 lampjes af en toe uit zijn. kan het dan even goed zijn dat ie stuk is.en waar zit die abs pomp, heb je voor mij het adres van ACTronics.bvd

andresuda 105

15 jaar

Niet willen uitlezen zie ik wel vaker bij dit merk, soms ABS maar ook al enkele keren instrumenten paneel gezien.
Kan toch erg handig zijn als ze hem wel uit kunnen lezen, die ABS heeft verm.wel een fout opgeslagen waardoor je meer duidelijkheid krijgt.

Laatste keer heb ik de ABS uitgelezen op de ABSunit zelf en niet gezocht naar "de niet uit te lezen" storing,
want daar gaat vaak nog wel wat zoekwerk(tijd) in zitten.
Diagnose draad bij ABS unit doorknippen en daar de testkast op.(is hij uit het systeem)
Toen was er alleen een wielsensor defect en had een andere garage de ABS unit voor niets vervangen.

Die bak staat constant in de noodloop? of ook soms?
Lampje ABS gaat branden onder het rijden of ook al bij het op contact zetten?
Heb je die remschakelaar al verv? zou ik wel doen, kan deze storing heel goed veroorzaken.

Oiram

Je kan ook ff proberen om de stekker van de ABS module los te halen en dan nogmaals uitlezen. Zo ging dat toen bij die E39 ook en dat ging wel goed.

KawaBmw7 0

15 jaar

Ac Tronics
Twentepoort West 11B
7609 RD Almelo

Routebeschrijving
0546 660410

Je zou moeten proberen andere systemen uit te lezen. Bak in noodloop zie je veel vaker met een kapotte ABS computer
Als je het zeker wilt weten zou je hem op alle modules moeten uitlezen.
Dus Bak/motor/instumenten paneel. Je zult waarschijnlijk een hoop canbus time out foutcodes vinden. Als dat zo is is bijna
zeker dat de abs module kapot is.

Je kunt ACTronic ook ff bellen en hun om advies vragen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

[quote=UNIVERSEEL11698]Niet willen uitlezen zie ik wel vaker bij dit merk, soms ABS maar ook al enkele keren instrumenten paneel gezien.
Kan toch erg handig zijn als ze hem wel uit kunnen lezen, die ABS heeft verm.wel een fout opgeslagen waardoor je meer duidelijkheid krijgt.

Laatste keer heb ik de ABS uitgelezen op de ABSunit zelf en niet gezocht naar "de niet uit te lezen" storing,
want daar gaat vaak nog wel wat zoekwerk(tijd) in zitten.
Diagnose draad bij ABS unit doorknippen en daar de testkast op.(is hij uit het systeem)
Toen was er alleen een wielsensor defect en had een andere garage de ABS unit voor niets vervangen.

Die bak staat constant in de noodloop? of ook soms?
Lampje ABS gaat branden onder het rijden of ook al bij het op contact zetten?
Heb je die remschakelaar al verv? zou ik wel doen, kan deze storing heel goed veroorzaken.

Oiram[/quote]
dank je voor het reageren. zo gauw ik het rempedaal intrap geeft ie aan Getriebennotpramm aan en dat doet ie constant. abs en asc de ene keer branden ze gelijk de andere keer als ik weg rij. maar af en toe blijven ze uit.heb een remschakelaar besteld,die kan ik er toch zelf inzetten of moet ie daarna gereset worden weet jij ook waar de abs module zit alvast bedankt.andre

andresuda 105

15 jaar

"weet jij ook waar de abs module zit"
Weet ik zo even niet, ken dit model niet.
Maar ik zou eerst die schakelaar maar eens proberen. (hoeft niets gereset te worden)
Oiram

ABS module zit op de pomp. zwarte gedeelte

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

Dank je Oiram t schakelaar is binnen ga hem er morgen in zetten laat je weten hoe het dan is gr andre

andresuda 105

15 jaar

mijne heren een nieuwe remschakelaar erop gezet.exact zelfde probleem.getriebenotprogramm . ABS en ASC lampjes blijven branden.ik weet het niet meer ,iemand anders wel wat ik nu het beste kan doen.gr andre

andresuda 105

15 jaar

Om deze storing (op zijn snelst) op te lossen is het van belang dat de auto kan worden uitgelezen.
Als de ABS dit veroorzaakt zou het uitlees probleem van de andere computers (Bak bijvoorbeeld)
opgelost moeten zijn als je de auto uitleest met losgenomen ABS stekker.

Als dit het uitlees probleem nog niet oplost zit er niets anders op als een voor een de div
computers los te nemen en te kijken of de auto dan wel is uit te lezen.
Over het algemeen een tijdrovend klusje.

Oiram

Klinkt veel op het probleem wat ik had met mijn E39 (zelfde bouwjaar). Heeft deze een aparte IKE op de achterkant van je kombi ?
Indien dit zo is, moet je de stekker hiervan eens loshalen en dan proberen uit te lezen. Bij mij zat in de IKE een sluiting. Ik kon daarna DME, automaat en ABS weer uitlezen. Na vervanging van IKE (en codering) was alles weer uit te lezen.

Marcel D 0

15 jaar

Marcel wat bedoel je met IKE.en waar zit die gr andre

andresuda 105

15 jaar

IKE is eigenlijk de boardcomputer. Bij mij (E39) zat hij achter op het instrumentenpaneel geschoven. Maar zoals ik het zie, heb jij een geheel ander instrumentenpaneel. Geen idee waar hij in een E31 zit. Misschien via ETK ?

Marcel D 0

15 jaar

IKE is eigenlijk een stukje electronica van je instrumenten paneel.
Zat bij sommige types achterop en is bij latere types in het instrumentenpaneel geintegreerd.

Uitlees probleem door IKE?,instrumenten paneel? Stekker eraf en weer proberen uit te lezen.

Oiram

dank voor je reactie, maar ik zie het niet meer zitten met die bak zou ik niet een keer langs kunnen komen bij jou.zo te horen heb je er meer verstand van dan mij.gaarne hoor ik van je of je wil en tijd heb gr andre

andresuda 105

15 jaar

Mail me je chassisnr maar eens, zal ik eens kijken of ik wat gegevens heb van dit model.

Wat je zelf al kan doen is kijken wat de spanning is in de diagnoseconnector.
Van belang zijn pin15 en pin20. (auto op contact)
Afbeelding van zo'n connector staan wel op het internet.
Oiram

Mijne heren zijn alwat verder met het probleem abs asc en versnellingsbak.Kan iemand mij vertellen waar de bakcomputer en abs computer zitten.gr andre

andresuda 105

14 jaar

Beste Andre

Zie ook :

[url=http://img34.imageshack.us/i/10385178.pn...][img]http://img34.imageshack.us/img34/1862/10...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

mijne heren zijn weer wat verder auto is uitgelezen. geeft aan fout code 2 Shift lock solenoide (komt steeds terug).En fout code 15 pompmotor/relais(komt steeds terug)weet iemand hier wat van.bvd groetjes andre

andresuda 105

14 jaar

mijne heren alle 2 de relais vernieuwd geen resultaat zou het da in de pompmotor zitten

andresuda 105

14 jaar

Hier was de auto gewoon uit te lezen, waarom bij de dealer niet ? (is mij nog steeds een raadsel)
Na zaterdag ook nog eens nagedacht over jou storingen (2 verschillende problemen)

Bak probleem (code 002)
Storing Shiftlock solenoide
Deze Shiftlock zit niet op jou auto.
Misschien ooit eens een andere (verkeerde) Bakcomputer gemonteerd?
De computer bewaakt nu een solenoide die niet op jou auto zit.(code 002)

1 Misschien is de configuratie aan te passen van de bakcomputer?(aan dealer vragen?)
2 Of losse shiftlock monteren om systeem compleet te maken.
3 Je zou ook eens in de witte stekker(bij schakelhandle) kunnen meten (als je op je rem trapt)
en kijken wat die spanning doet. (vlgs mij is die witte stekker van de shiftlock)
Misschien is daar iets te veranderen. (Als de computer maar denkt dat er een shiftlock op zit:)

ABS/ASC probleem (code 015)
De computer ziet een fout in de voeding van de Pompmotor.
Kan defecte pompmotor of pompmoduul zijn, maar kan ook in de voeding of massa zitten van dat onderdeel.

Om een onderdeel te kunnen veroordelen moet je in dit geval toch gaan meten.
Voeding controleren, lijkt gemakkelijk maar er zitten nogal wat draden,stekkers, relais voordat
die plus bij je pomp aankomt.
Je zou eens op de pompmotor kunnen meten of daar netjes de accuspanning aanwezig is (en blijft ook als hij draait)
Ook de massa van pomp of de stekker op de moduul zou je eens kunnen controleren.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 8-serie of stel zelf een nieuwe vraag.