BMW 3-Serie: nokkenas vervangen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318i M40

hallo wie kan me vertellen waar ik op moet letten bij het vevangen van de nokkenas ende tuimelaars,
of is he beter gewoon de gehele cilinderkop te vervangen en waar moet je dan op letten

bvd john5695

John5695

Geplaatst door John5695 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dat is nog langer als het breed is, bij het vervangen van de kop moet je voor het vlakken ook de nokkenas eruit halen.

Waarom wil je hem trouwens vervangen.

John5695 (0), 17 jaar geleden

tikkende motor bij zowel koud als warm olie ververst en reiniger toegevoegd ,geen resultaat tevens houdt de motor in bij 5600 toeren dus versleten nokkenas ,toch of heb ik het nou verkeerd?

stefan84 (0), 17 jaar geleden

je trekt wel heel snel je conclusie moet ik zeggen,

zou eens eerst kijken wat nu echt de oorzaak is..dan zou je nokkenas al goed versleten moeten zijn wat me sterk lijkt overigens..je mist nu nog 700 toeren ?

dalijk ga je hem vervangen en dan blijkt het achteraf wat anders te zijn en heb je een hoop geld weggegooid!

bij dat tikken wat hij doet hoeft andere olie niet per se te werken,noch die toevoegingen allemaal....

hoe is de staat van de stoters ? en in hoe erge maten 'tikt' hij ?

Stefan

John5695 (0), 17 jaar geleden

het lijkt wel een diesel zo tikt het zowel bij warme als koude motor en bij verhogen van de toeren versnelt het tikken ook ,maar het zou dus ook de klepstoters kunnen zijn?

gr.John

John5695 (0), 17 jaar geleden

Nou heb de boel even opengegooid en de nokkenas zag er goed uit geen slijtage dus toch de klepstoters ,kan het trouwens erg veel kwaad dat tikken?


gr John

vegito (0), 17 jaar geleden

nee hoor.. kan geen kwaad. enigste wat er kan gebeuren is dat het meer gaat tikken verloop van de tijd. bij de e36 type is dit een erg bekende probleem stoters vervangen en gaan met die banaan. Wat voor motor olie gebruik je nu..?

John5695 (0), 17 jaar geleden

ik gebruik nu 10w40 en heb een reiniger erantoe gevoegd maar tot nu toe geen resultaat ,hoelang duurt dat trouwens voordat zo'n reiniger werkt ?

vegito (0), 17 jaar geleden

ik zal maar niet teveel van die spul erin doen.. daar wordt je probleem niet beter op. Als hij tikt dan gaat hij ook gewoon tikken klaar. Nokkenas hoef je daarbij niet te vervangen mits het ingesleten is. Stoters en tuimelaars vervangen en niet rotzooien met reinigers of van die whyns dingen ofzo.. niet goed voor je motor, aangezien bmw een gevoelig motor is zou ik het persoonlijk niet doen. 10W40 is een normaal waarde voor jou auto dus gewoon goed. Probeer eens of hij bij hoge toerental ook tikt bijv op constant gas te geven op 3500 of 4000 toeren. Dan kan je het tik meest horen dan weet je het gewoon zeker. Ik weet dat het niet mooi klinkt heb het zelf ook meegemaakt voor 200 euro hebben ze vervangen en reed en klonk weer als nieuw. Let wel op als je bij de dealer laat doen dan gooien ze 5W30 Longlife 04 erin.. dat is een stuk dunner dan 10W40. het is nodig omdat je stoters snel gevult moet worden. Maar je hebt ook de keus om pas als het erg hard aan het tikken is dan te vervangen, ik zou daarvoor het laten doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.