hallo ik heb hier een bmw 320d van 98'
Hij heeft een erg raar probleem wanneer de motor warm is gaat de auto bij rustig en constand lage toeren rijden in de noodloop
wanneer je goed blijft gassen is het probleem er niet en als die koud is dus ook helemaal niet tot een 60-70 graden niet.
2 computers eraan gehad een delhpi daar was de storing inspuiting regelklep
en een snap on computer die melde dat de inspuitings waarden niet kloppen
na overleg de verstuiver met sensor vervangen door een nieuwe ook direct een nieuwe carterventilatieklep gemonteerd.
maar het probleem blijft zich voordoen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een automaat?
nee een gewone handgeschakelde 5bak
morgen gaan we de agr klep/ventiel vernieuwen omdat als deze aan het vacuum aangesloten wordt hij totaal geen vermogen meer heeft,
heb ergens gelezen dat het egr systeem niet alleen voor een lager nox is maar ook om de motor koeler te laten lopen (dmv een iets slechtere verbranding) en aangezien de motor alleen noodloop krijg bij rustig rijden bij een warme motor kan het natuurlijk mogelijk de oorzaak zijn aangezien lmm en turbo druk bij koude motor ook normaal functioneren, zou het één van die 2 zijn dan zou hij ook noodloop krijgen bij een koude motor, tenminste dat is mijn visie erover
Bij een M47TU zit bij de EGR ook een thermostaat, wellicht dat die rare grappen uithaalt? Ik meen dat hier al vaker te hebben gelezen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar