BMW 1-serie Cabrio 2008: Oliedrukpeil

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 165

Af en toe komt de melding dat oliedrukpeil te laag is en ik moet stoppen of schade aan motor krijg. Motor even stilleggen en opnieuw starten (of na
de automatische stop/start aan het rode licht) lijkt het probleem opgelost.
Vertrouw het echter niet, hoewel check van olie zegt dat het ok is (misschien niet gerelateerd?).
Probleem met electronica misschien?

PatrickVanh

Geplaatst door PatrickVanh (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Oliedrukpeil is een vreemde actie.
Of oliedruk is niet goed of oliepeil is niet goed.
Auto heeft een oliepeilstok ? dan kun je die er uit trekken en kijken of je olieniveau in orde is.
Oliedruk kun je laten meten , oliezeef zou deels verstopt kunnen zitten.

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Zal oliedruk zijn, auto heeft vorige donderdag nog onderhoud gehad. Peilstok is er niet... maar peil olie is zeker ok.
Metingen vereisen speciale computer veronderstel ik?

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Nee een mechanische oliedrukmeter

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Voor de beurt geen last ? zit de juiste olie er in ? Niet te dun ?

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Daar ken ik te weinig van, maar hopelijk de garage wel 😉
Voor de beurt ook eenmaal de melding gehad.

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Denk dat oliepomp beschadigd is door vuil in het carter , kettinggeleider opgevreten.

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Zou die melding dan niet dikwijls komen? Komt nu maar af en toe, na bijvoorbeeld 100 km.
Verder rijden afgeraden?

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Ja zolang je niet zeker weet waar het vandaan komt of waardoor het veroorzaakt wordt kun je met een oliedruk rond rijden waarbij het lampje net uit is maar de druk te laag is om geen schade aan je motor te krijgen.

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Niet meer rijden dus...

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

Lijkt me wel het veiligste.

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Vandaag uitgemeten geweest, niks gevonden... oliedruk ok.
Misschien dan toch iets in de motor...

kaleido 1 (420) PRO, 1 jaar geleden

En wat zegt het uitlezen dan ?

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Alles was ok, ook oliedruk, ook bij warme motor.
Nog eens verder horen bij BMW specialist.

GJBAutos (0) PRO, 1 jaar geleden

Als je een N43 motor heb zou ik hem laten uitlezen met BMW apparatuur en kijken of je te weinig of te veel druk hebt. Als hij gaat branden bij een te lage druk zou ik de ketting laten controleren, bij een te hoge druk is het regel ventiel verdacht.

Gr Martin

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Is uitgelezen met BMW apparatuur, niks abnormaal.
Ook al enkele ritten gedaan, geen meding gehad. Zaterdag nog eens een wat langere afstand proberen

GJBAutos (0) PRO, 1 jaar geleden

Als het oliedruk lampje heeft gebrand staat hier zeker een foutcode van in de computer. Ook als het probleem een tijd niet is voorgekomen.

gr Martin

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Zaterdag 150km gereden, geen melding gekregen.

PatrickVanh (0), 1 jaar geleden

Probleem lijkt verdwenen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.