auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 1-serie Cabrio 2008: Oliedrukpeil

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 165

Af en toe komt de melding dat oliedrukpeil te laag is en ik moet stoppen of schade aan motor krijg. Motor even stilleggen en opnieuw starten (of na
de automatische stop/start aan het rode licht) lijkt het probleem opgelost.
Vertrouw het echter niet, hoewel check van olie zegt dat het ok is (misschien niet gerelateerd?).
Probleem met electronica misschien?

Geplaatst door

PatrickVanh +0

al 2 jaar lid

Reacties

Oliedrukpeil is een vreemde actie.
Of oliedruk is niet goed of oliepeil is niet goed.
Auto heeft een oliepeilstok ? dan kun je die er uit trekken en kijken of je olieniveau in orde is.
Oliedruk kun je laten meten , oliezeef zou deels verstopt kunnen zitten.

Zal oliedruk zijn, auto heeft vorige donderdag nog onderhoud gehad. Peilstok is er niet... maar peil olie is zeker ok.
Metingen vereisen speciale computer veronderstel ik?

Nee een mechanische oliedrukmeter

Voor de beurt geen last ? zit de juiste olie er in ? Niet te dun ?

Daar ken ik te weinig van, maar hopelijk de garage wel 😉
Voor de beurt ook eenmaal de melding gehad.

Denk dat oliepomp beschadigd is door vuil in het carter , kettinggeleider opgevreten.

Zou die melding dan niet dikwijls komen? Komt nu maar af en toe, na bijvoorbeeld 100 km.
Verder rijden afgeraden?

Ja zolang je niet zeker weet waar het vandaan komt of waardoor het veroorzaakt wordt kun je met een oliedruk rond rijden waarbij het lampje net uit is maar de druk te laag is om geen schade aan je motor te krijgen.

Niet meer rijden dus...

Lijkt me wel het veiligste.

Vandaag uitgemeten geweest, niks gevonden... oliedruk ok.
Misschien dan toch iets in de motor...

En wat zegt het uitlezen dan ?

Alles was ok, ook oliedruk, ook bij warme motor.
Nog eens verder horen bij BMW specialist.

Als je een N43 motor heb zou ik hem laten uitlezen met BMW apparatuur en kijken of je te weinig of te veel druk hebt. Als hij gaat branden bij een te lage druk zou ik de ketting laten controleren, bij een te hoge druk is het regel ventiel verdacht.

Gr Martin

GJBAutos +0
badge

2 jaar

Is uitgelezen met BMW apparatuur, niks abnormaal.
Ook al enkele ritten gedaan, geen meding gehad. Zaterdag nog eens een wat langere afstand proberen

Als het oliedruk lampje heeft gebrand staat hier zeker een foutcode van in de computer. Ook als het probleem een tijd niet is voorgekomen.

gr Martin

GJBAutos +0
badge

2 jaar

Zaterdag 150km gereden, geen melding gekregen.

Probleem lijkt verdwenen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.