Af en toe komt de melding dat oliedrukpeil te laag is en ik moet stoppen of schade aan motor krijg. Motor even stilleggen en opnieuw starten (of na
de automatische stop/start aan het rode licht) lijkt het probleem opgelost.
Vertrouw het echter niet, hoewel check van olie zegt dat het ok is (misschien niet gerelateerd?).
Probleem met electronica misschien?
Geplaatst door PatrickVanh (0) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Oliedrukpeil is een vreemde actie.
Of oliedruk is niet goed of oliepeil is niet goed.
Auto heeft een oliepeilstok ? dan kun je die er uit trekken en kijken of je olieniveau in orde is.
Oliedruk kun je laten meten , oliezeef zou deels verstopt kunnen zitten.
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Zal oliedruk zijn, auto heeft vorige donderdag nog onderhoud gehad. Peilstok is er niet... maar peil olie is zeker ok.
Metingen vereisen speciale computer veronderstel ik?
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Nee een mechanische oliedrukmeter
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Voor de beurt geen last ? zit de juiste olie er in ? Niet te dun ?
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Daar ken ik te weinig van, maar hopelijk de garage wel 😉
Voor de beurt ook eenmaal de melding gehad.
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Denk dat oliepomp beschadigd is door vuil in het carter , kettinggeleider opgevreten.
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Zou die melding dan niet dikwijls komen? Komt nu maar af en toe, na bijvoorbeeld 100 km.
Verder rijden afgeraden?
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Ja zolang je niet zeker weet waar het vandaan komt of waardoor het veroorzaakt wordt kun je met een oliedruk rond rijden waarbij het lampje net uit is maar de druk te laag is om geen schade aan je motor te krijgen.
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Niet meer rijden dus...
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
Lijkt me wel het veiligste.
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Vandaag uitgemeten geweest, niks gevonden... oliedruk ok.
Misschien dan toch iets in de motor...
kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden
En wat zegt het uitlezen dan ?
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Alles was ok, ook oliedruk, ook bij warme motor.
Nog eens verder horen bij BMW specialist.
GJBAutos (0) PRO, 1 jaar geleden
Als je een N43 motor heb zou ik hem laten uitlezen met BMW apparatuur en kijken of je te weinig of te veel druk hebt. Als hij gaat branden bij een te lage druk zou ik de ketting laten controleren, bij een te hoge druk is het regel ventiel verdacht.
Gr Martin
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Is uitgelezen met BMW apparatuur, niks abnormaal.
Ook al enkele ritten gedaan, geen meding gehad. Zaterdag nog eens een wat langere afstand proberen
GJBAutos (0) PRO, 1 jaar geleden
Als het oliedruk lampje heeft gebrand staat hier zeker een foutcode van in de computer. Ook als het probleem een tijd niet is voorgekomen.
gr Martin
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Zaterdag 150km gereden, geen melding gekregen.
PatrickVanh (0), 1 jaar geleden
Probleem lijkt verdwenen...