BMW 3-Serie: Ombouwen 318TDS naar 325TDS

Bouwjaar: 1996

Wie heeft er ervaring met een motor ombouwen van een 318TDS Touring naar een 325TDS Touring.
Mijn auto ziet er nieuw uit, en is technisch perfect, maar ben weer eens toe aan wat anders.
Kan een motor uit een schadeauto kopen, en het ombouwen is voor mij geen probleem.
Maar wat komt er allemaal bij kijken, b.v. versnellingsbak, computer, accu, remmen, RDW keuring, kosten?
Kunt natuurlijk zeggen van, koop meteen een 325, maar dan ben je zeker meer geld kwijt.

Ik hoor het wel,

Gras

Geplaatst door Gras (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

autoxpert790 (0) PRO, 19 jaar geleden

dat laatste wat je zij dat je zeker meer geld kwijt zou zijn als je een 325 tds zou kopen zou ik maar es even goed narekenen als ik jou was, vergeet niet dat zon motor met weinig km op de teller op de sloop erg gewild is, omdat ze toch regelmatig wel eens stuklopen, tevens zit je met je versnellinsbak ophanging, aandrijflijn, en je moet naar de rdw, geloof me het wordt een hele onderneming

racer_stef (0), 19 jaar geleden

en alle bekabeling en alles ombouwen. weetwaar je aan begint. andere kombi. andere DDE. en probeer dan maar eens die codeersleutel te veranderen. werk zelf bij de bmw en geef je 1 tip: doe t miet. er komt echt zoveel bij kijken, t is niet ff een blokje wisselen. er zit al best veel elektronica in zon ding en dat moet allemaal aangepast worden wil je verder zonder probleemen rijden dat t niet te doen is. helaas en mocht je t toch gaan doen wens ik je heel veel succes en hou me dan ff op de hoogte.

gegroet
stef

Lowbmwdriver (0), 18 jaar geleden

zou ik ook nioet echt aanraden als je meer pk's wil pomp er dan 3500¤ in om hem atmosferish te tunen. want zoals hierboven veel te veel geld moeilijk te vinden en de tijd die je zal nodig hebnnen om alles te vervangen en goed te monteren



grtz
C.S.T.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet doen stel ik voor...

Auto mag helemaal kaal; kabelboom is anders, motor + alles eromheen is anders, nieuw kenteken met RDW keuring.. En dat alles voor wat PK's en iets bijzonders?

Dan is de suggestie van mijn voorganger de meest zinvolle. Laat dat dan doen bij een erkend en gerenommeerd bedrijf. Niet alleen vanwege de kwaliteit en garanties, maar ook dat dat later evt beter verkoopt dan "getuned door Gerben met zijn Laptop voor de deur" (Excuses aan alle goedbedoelende Gerbens met Laptops).

Als je nu een mooie en goeie auto hebt en misschien wel origineel NL) is dat ALTIJD meer waard dan een omgebouwde auto met een ander kenteken (want daar heb je het dan over)

lukas jansen (0), 17 jaar geleden

Autoxpert,
Hoe bedoel je dat de 325tds nog wel eens regelmatig stuklopen?Heb zelf een touring met 200000km op de klok.Kan ik dan eerdaags verwachten dat hij er de brui aangeeft?Wil er eigenlijk nog wel een paar jaar in sturen.En wat loopt er dan stuk?

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Vooral de RDW keuring is leuk (NOT) . Heb ik een keer gedaan met een 318i, 325i van gemaakt, ik had na 3 maanden en een hele hoop gezeik en papierwerk een kenteken. Op het kenteken staat dan alleen maar BMW 3-serie en niks meer

lukas jansen (0), 17 jaar geleden

Heb in een ver verleden een E21 318i omgebouwd naar een 320 6cil.Op kenteken staat 4 cil dus daar moet een verandering op komen.Was een hoop werk maar dan heb je ook wat.Bij de RDW willen ze een code zien.Ben naar sloper gegaan en heb code op gezocht op een typeplaatje van een 6 pitter.Was zo gepiept.Keuring gaf ook geen probleem.Remmen zijn van een 318i hetzelfde als van de 6 pitters.

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Nu zijn de eisen zwaar verscherpt, het viel me vies tegen, nooit meer.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.